Dzisiaj jest 06 czerwca 2025, 21:48

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Technika jazdy - jazda na jednym kole czyli WHEELIE

Możesz napisać swoje doświadczenia i inne ...

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 22
Rejestracja: 03 stycznia 2012, 10:02
Lokalizacja: Gdynia
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 29 maja 2012, 17:18

Witam
Odgrzeję temat, ponieważ jedynkę z gazu opanowałem już na "maksa" :dance:. Faktem jest, że nie potrafię zrobić wolniutkiej i długiej gumy na mega balansie. Ale takie dobre stumetrówki i dalej, odpuszczając i lekko dodając gazu wychodzą bez problemu.
Kolega sprytny.k. napisał, iż z dwójki z gazu przy 6-7tyś, moja cebra powinna pójść bez problemu, ale jakoś nie mogę temu podołać :/ . Znajomek na gsxr 1000 k6 wali z dwójki gdzieś przy 100km/h ze sprzęgła i idzie bajecznie :mrgreen:. Ale jakoś trochę przeraża mnie myśl o strzale z klamy....
Napiszcie jak to najlepiej zrobić na moim sprzęcie, albo co mogę robić nie tak próbując wg opisu kolegi sprytny.k.
Pozdrawiam
Moto...........bo bez tego nie ma w życiu słońca.

Awatar użytkownika
 
Posty: 76
Rejestracja: 18 marca 2012, 15:04
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl:

Post » 30 maja 2012, 01:26

adrianellooo pisze:Witam
Odgrzeję temat, ponieważ jedynkę z gazu opanowałem już na "maksa" :dance:. Faktem jest, że nie potrafię zrobić wolniutkiej i długiej gumy na mega balansie. Ale takie dobre stumetrówki i dalej, odpuszczając i lekko dodając gazu wychodzą bez problemu.
Kolega sprytny.k. napisał, iż z dwójki z gazu przy 6-7tyś, moja cebra powinna pójść bez problemu, ale jakoś nie mogę temu podołać :/ . Znajomek na gsxr 1000 k6 wali z dwójki gdzieś przy 100km/h ze sprzęgła i idzie bajecznie :mrgreen:. Ale jakoś trochę przeraża mnie myśl o strzale z klamy....
Napiszcie jak to najlepiej zrobić na moim sprzęcie, albo co mogę robić nie tak próbując wg opisu kolegi sprytny.k.
Pozdrawiam


To zrób z 7-8 tys. Sprawa jest banalna. Rozpędzasz się do tych 7-8 tys. Odpuszczasz gazu całkowicie a potem na max :D Ważne jest też żeby dupę przesunąć na maxa do tyłu. Na prostych rękach. Na początku ( nawet teraz czasem się zdarzy ) automatycznie pochylałem się na motocykl, a tym samym dociążałem przód. A nie o to chodzi.


A widzieliście jak SC59 idzie na gumę z gazu z 4ki? :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 264
Rejestracja: 13 lipca 2010, 13:40
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 6
Motocykl: GSXR 1000
Rok produkcji: 0

Post » 30 maja 2012, 13:41

adrianellooo, wolną gumę zaczyna się praktycznie stojąc w miejscu. Jak masz seryjny sprzęt to trenuj na jedynce tak długo aż przestaniesz przyśpieszać, potem skup się na zmniejszaniu prędkości na gumie. O operowaniu heblem przy tym chyba nie muszę wspominać :)

W ogóle polecam nauczyć się strzelania z klamki, sam od jakiś 4 sezonów stawiałem tylko z gazu ale w tym sezonie wreszcie pojąłem jak stawiać ze sprzęgła i efekt jest naprawdę świetny. Wcześniej moje gumy zaczynały się na jedynce od 5-6tys. obrotów, a teraz spokojnie mogę już od 2-3tys wstawić ją prawie pod punkt balansu, a dodam, że zębatki mam seryjne.

Co do szybkich gum z dwójki z gazu to jest to naprawdę proste tylko trzeba sobie pomóc zawieszeniem. Wystarczy porządnie odkręcić manetę i w momencie kiedy czujesz, że przy przyśpieszaniu przód robi się lekki, zamykasz ją i odwijasz z powrotem. W 929 trzeba sobie pomóc jeszcze szarpnięciem kierownicy ale w 1000rr myślę, że będzie to zbędne.

 
Posty: 22
Rejestracja: 03 stycznia 2012, 10:02
Lokalizacja: Gdynia
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 30 maja 2012, 18:44

Dziękuję Kolegom za wypowiedzi. Po testujemy, opiszemy :diabel2:
Pozdrawiam
Moto...........bo bez tego nie ma w życiu słońca.

Awatar użytkownika
 
Posty: 76
Rejestracja: 18 marca 2012, 15:04
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl:

Post » 04 czerwca 2012, 20:43

Próbuje go wyrwać z trójki z gazu ale mi coś nie idzie :P

 
Posty: 22
Rejestracja: 03 stycznia 2012, 10:02
Lokalizacja: Gdynia
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 25 czerwca 2012, 15:50

Długo się nie odzywałem żeby opisać to i owo, ale... zginął na moto mój najlepszy Kolega....jechałem za nim....właśnie po treningu gumowania...


Zmieniałem wczoraj oliwę i zauważyłem lekki przy pocenie na górze prawej kapy! Wydaje mi się że to z miejsca w którym wychodzi przewód od jakiegoś czujnika
( łącznie kapy z "blokiem"). Dodam, że miałem zalane pełne 4L oliwy i nie wiem czy przypadkiem nie przegiąłem.
Może miał któryś z Kolegów podobny problem?


A odnośnie gumek, to jest ok. Dwójka, 8-8,5 tyś i idzie bez problemu. Ale ta jak napisał Kubcyś, z klamki jest zupełnie inaczej, lepiej. Widzę to na przykładzie mojego znajomego który lata na gsxr-1000 k10. Jedzie sobie na 2-gim biegu, 80km/h, strzał z klamy i leci, leci, leci i końca nie widać-to jest to. Ale jeszcze nie mogę się przełamać. Na wszystko przyjdzie czas...
Po wypadku rozmyślałem nad przesiadką na Aprilię Tuono 1000 w wersji Factory R, sucha miska olejowa te sprawy hihi:, chciałem zwolnić.... ale moja cebra, nasze cebry są piękne i jakoś tego nie widzę. Chociaż sprzęt bardzo ciekawy, a przy tym do wygłupów wręcz stworzony! Z 2-ki idzie przy odkręcaniu z całkiem niedużych obrotów (próbowałem przed kupnem :D). A i z trójki z gazu pewnie by poszła, ale mniejsza o to.


Pozdrawiam Wszystkich serdecznie i proszę mnie nie łajać za odejście od tematu.
Moto...........bo bez tego nie ma w życiu słońca.

 
Posty: 38
Rejestracja: 11 lipca 2010, 00:13
Lokalizacja: LOP
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 1000RR
Rok produkcji: 2004

Post » 25 czerwca 2012, 22:33

adrianellooo pisze:Zmieniałem wczoraj oliwę i zauważyłem lekki przy pocenie na górze prawej kapy! Wydaje mi się że to z miejsca w którym wychodzi przewód od jakiegoś czujnika
( łącznie kapy z "blokiem"). Dodam, że miałem zalane pełne 4L oliwy i nie wiem czy przypadkiem nie przegiąłem.
Może miał któryś z Kolegów podobny problem?


Tia, miałem ja i inni koledzy taki problem... zobacz tutaj: http://forum.fireblade.pl/postlink/7268 ... ght=#72686

Pozdrawiam.
Ostrrroo

 
Posty: 22
Rejestracja: 03 stycznia 2012, 10:02
Lokalizacja: Gdynia
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 26 czerwca 2012, 08:41

No to widzę, że nie jestem sam...
Dzięki bardzo paw3ł za link, bo jakoś nie dałem rady go odkopać.

Pozdrawiam
Moto...........bo bez tego nie ma w życiu słońca.

Awatar użytkownika
 
Posty: 679
Rejestracja: 09 lipca 2011, 18:40
Lokalizacja: Gubin
Motocykl: Honda cbr 929 rr
Rok produkcji: 2000

Post » 22 lipca 2012, 17:08

Siemka chłopaki mam pytanie jak moja 929 postawic z gazu? I z 1 cz 2 nigdy nie probowalem, a olej mam zalany na cale oczko

Pozdro
Pale Gume, a nie dusze

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 22 lipca 2012, 19:53

normalnie z gazu idzie sama od 3rpm wystarczy szarpnięcie delikatne i fruniesz hihi:
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 679
Rejestracja: 09 lipca 2011, 18:40
Lokalizacja: Gubin
Motocykl: Honda cbr 929 rr
Rok produkcji: 2000

Post » 22 lipca 2012, 19:59

wiertło, dzieki za odp no moze sprobuje jak co to dam znac ;)
Pale Gume, a nie dusze

Awatar użytkownika
 
Posty: 1016
Rejestracja: 21 marca 2010, 18:26
Lokalizacja: Suwałki
Pochwały: 13
Motocykl: CBR929
Rok produkcji: 2000

Post » 22 lipca 2012, 22:29

poco szarpanie jak sie uczysz to bez szarpania tylko od 6 tyś odkręcasz manetkę i idzie z 1 biegi z 2 przy 8 ale to juz trzeba wprawy ;) narazie 1 bieg delikatne stawianie i opuszczanie koła tego musisz się nauczyć ;)

PoprzedniaNastępna

Wróć do Szkoła jazdy, stunt, tricki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości