It is currently 16 November 2025, 13:05

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Łańcuch - dziwne zachowanie

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 6
Joined: 08 October 2010, 19:56
Location: KRAKÓW
Motocykl: FireBlade 929
Year production: 2000

Łańcuch - dziwne zachowanie

Post » 03 January 2011, 17:04

Gdy moto stoi na tylnym stojaku (tylne koło w górze) i wrzucam 1 bieg. Łańcuch zaczyna niepokojąco drgać/trząść się. Dodam, że moto pracuje na ciepłym silniku.
Czy jest to kwestia rozciągniętego łańcucha (od gumowania), źle naciągniętego łańcucha czy też źle założonej skuwki - ktoś kiedyś zwrócił mi na to uwagę? Czy po prostu to jest całkiem normalne gdy tylne koło nie ma obciążenia?

User avatar
 
Posts: 85
Joined: 22 October 2010, 19:34
Location: Radomsko
Motocykl: CBR 929RR
Year production: 2001

Post » 03 January 2011, 17:56

Lancuch bez obciazenia bedzie sie zachowywal podobnie. Zle naciagniecie tez moze to powodowac. Sprawdz czy masz rowno wyciagniety, tzn sprawdz naciag, jesli obrocisz o np 1/3 to naciag powinien byc identyczny, jesli nie jest to naped do wymiany niestety.

User avatar
 
Posts: 900
Joined: 07 September 2007, 23:16
Location: Rzeszów
Points: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Year production: 2007

Post » 03 January 2011, 18:17

Fakt bez obciążenia i na stojaku to raczej trudno żeby nie było jakiegoś poszarpywania.
Co możesz zrobić celem sprawdzenia w/g mnie to:
1. Sprawdz jak kolega mówi naciąg łańcucha w kilku punktach np. w jednym miejscu potem przekręc kołem powiedzmy 1/4 obrotu i tak kilka razy - jeśli nie ma drastycznych różnic to ten problem masz z głowy (a jeśli np w jednym momencie masz luz góra/dół 30mm a w drugim łańcuch robi się napięty jak barania torba to masz skończony łancuch).
2. Zobacz czy łańcuch daje się odciągnąć od tylnej zębatki i w jakim stopniu - to też świadczy o jego stanie.
3. Jeśli jak piszesz dużo gumujesz to popatrz też na samą zębatkę przednią / tylną jak wyglądają zęby (jak są przeciagnięte niczym piła to też już masz przyczynę).
4. Popatrz na same tulejki itd jak niczym nie smarujesz i są zapieczone , sztywne itd to też śmieć.
Przyczyn może być wiele ale nie widząc Twojego napędu to można gdybać , możesz zasugerować się moim opisem albo zastanowić się kiedy go ostatnio naciągałeś , czyściłeś , smarowałeś , wymieniałeś to powinno dać Ci odpowiedz. Mam nadzieję , że pomogłem :D

User avatar
 
Posts: 164
Joined: 27 January 2010, 23:34
Location: Zachodnio
Motocykl: sc59 street sc57 tor f4i stunt
Year production: 2012

Post » 03 January 2011, 20:26

Zobacz jak u mnie podskakuje,jak nawiedzony!!! :diabel: z tym że to na 6-stym biegu na nieco zimnym silniku od 5:15 widać

User avatar
 
Posts: 6
Joined: 08 October 2010, 19:56
Location: KRAKÓW
Motocykl: FireBlade 929
Year production: 2000

Post » 03 January 2011, 22:31

Pietrucha8112, bardzo podobnie to u mnie wygląda jak u Ciebie trochę mi ulżyło :D

cycu_rsko i marcinSC33, zęby są w porządku tak wieć sprawdzę jeszcze jutro naciągnięcie i zębatkę przód o ile się tylko do niej dostanę.
Napisałem tego posta bo zaniepokoił mnie dźwięk łańcucha (być może to naturalny odgłos jeśli jest taki luźny).
Dzięki za rady! :D :piwo:

User avatar
 
Posts: 164
Joined: 27 January 2010, 23:34
Location: Zachodnio
Motocykl: sc59 street sc57 tor f4i stunt
Year production: 2012

Post » 03 January 2011, 22:44

wydaje mi sie że to normalna reakcja,bo ja napęd mam praktycznie nowy,a przy 954 łańcuch przy podniesionym kole zachowywał sie tak samo,to normalne,więc gra gitaRRa :diabel:

User avatar
 
Posts: 85
Joined: 22 October 2010, 19:34
Location: Radomsko
Motocykl: CBR 929RR
Year production: 2001

Post » 03 January 2011, 22:51

Generalnie dopoki lancuch nie zostanie na asfaldzie wszystko jest w porzadku i mozna nakuRR*iac :D

User avatar
 
Posts: 695
Joined: 23 June 2009, 10:54
Location: Połaniec
Motocykl: CBR 1000RR SC59 white :)
Year production: 2014

Post » 03 January 2011, 22:59

gorzej jak sei gdzies wplącze... ;)

User avatar
 
Posts: 85
Joined: 22 October 2010, 19:34
Location: Radomsko
Motocykl: CBR 929RR
Year production: 2001

Post » 03 January 2011, 23:01

Wtedy jest problem ;)
Kumpla raz holowalem (929) kupil nowy zestaw, lancuch RK zrobil chyba 500km i myslal ze mu drugi bieg sie skonczyl jak moto z hukiem opadlo z gumy. Po czym sie okazalo ze lancuch wyladowal w rowie. Na szczescie nic nie zniszczyl ;)

 
Posts: 56
Joined: 20 January 2011, 23:37
Location: Katowice
Motocykl: CBR 929
Year production: 2001

Post » 04 September 2011, 00:21

dziś mnie spotkała własnie przykra przygoda z zerwaniem łańcucha, co wydaje mi się nie powinno mieć miejsca, do końca regulacji została jedna kreska, myślałem że przelatam ten sezon do końca ale niestety, wrzuciłem 1 ruszyłem, potem dwójka ful gaz i myslałem że skkrzynia poszła a okazało się, że łańcuch hiper wzmocniony did sobie strzelił :/
na szczęcie chyba nic się nie stało, dokładne oględziny w poniedziałek, bo moto u kumpla stoi

User avatar
 
Posts: 1546
Joined: 18 May 2011, 20:50
Location: Mrągowo
Points: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Year production: 2005

Post » 04 September 2011, 11:11

mojemu kumplowi ostatnio tez strzelil lancuch w sc33 ale juz byl tak zajechany że ze 100metrow bylo go slychac hehehe wiec trzeba uwazac przed koncem napedu

 
Posts: 56
Joined: 20 January 2011, 23:37
Location: Katowice
Motocykl: CBR 929
Year production: 2001

Post » 04 September 2011, 12:15

wiem, że trzeba, ale łańcuch regularnie smarowany, rozciągnięty zbytnio nie był, jedno co przyszło mi do głowy to możliwe, że poprzedni właściciel skracał i łańcuch poprostu nie wytrzymał.
ogniw nie liczylem, łańcuch został w rowie a jak za godzine go chciałem wziąść to już go nie było ;)

Next

Return to Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests