It is currently 19 November 2025, 01:23

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Kupno SC57A - na co zwrócić uwagę przy kupnie / jakie wady?

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 264
Joined: 13 July 2010, 13:40
Location: Wrocław
Points: 6
Motocykl: GSXR 1000
Year production: 0

Post » 02 March 2013, 01:21

Zapewne o klekotanie chodziło. SC57 nie chodzi tak kulturalnie i cicho jak np. SC33. Osłuchowo, to moim zdaniem dość podobnie pracuje do 929/954.

User avatar
 
Posts: 344
Joined: 06 June 2007, 20:12
Location: Warszawa
Points: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Year production: 2010

Post » 02 March 2013, 01:26

czyli pewnie jednym zdaniem jak to ktoś kiedyś okreslił z moich znajomych kultura pracy 954 wygląda jakby do silnika wrzuciło się śrubki luzem i odpaliło :one:

 
Posts: 3350
Joined: 19 December 2010, 13:40
Location: Piechcin
Points: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Year production: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 02 March 2013, 09:13

Tylik, sc33 znajomego tak chodziło że byłem rozwalony piec beton porównując do sc44 sieczkarnia bo z nim latałem troszke lepiej chodzi sc57 od 929 i 954. To są moje porównania :)
Oddam nerkę za cbr :)

User avatar
 
Posts: 422
Joined: 20 December 2011, 19:55
Location: Cieszyn
Points: 11
Motocykl: SC-57
Year production: 2004

Post » 02 March 2013, 11:10

Ty piszesz o regulatorze, a ja ze w 1000RR pad alternator- uzwojenie. Droższa zabawa...
Napewno te silniki nie pracują już tak cicho z charakterystycznym miałczeniem jak w 919.
Klekoczą jak 954 ;)
Co do oddawania mocy, to 1000rr z dołu potrafi mieć lekkiego muła w porównaniu do 919/954, ale za to na górze... Nie wiem czy to istotne, bo tym się nie jeździ jak dieslem :D

User avatar
 
Posts: 900
Joined: 07 September 2007, 23:16
Location: Rzeszów
Points: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Year production: 2007

Post » 02 March 2013, 13:05

Ja na SC57A zrobiłem w 3 sezony ok.40.000km.
Awarie, które miałem:
- spalony alternator (wymiana na nowy z zamiennika Electrex World ok.550zł),
- przekłamujący licznik, zaniżający prędkość bardzo znacznie - po bojach z ASO wymieniony na nówkę za free,
- wyciek spod dekla sprzęgła minimalny (brak silikonu pod wiązką elektryczną) pierdoła usunięta we własnym zakresie za 10zł,

Motocyklem jezdziłem 50/50 turystyka często z Żoną / Tory gokartowe i jakieś wariacje po okolicy. Dbałem o niego bardzo jak o każde moje moto, nie było mowy o katowaniu na zimnym, oszczędzaniu na płynach olejach, serwisie. Nic niepokojącego się nie działo choć w momencie sprzedaży sprzęgło chodziło na pewno głośniej niż w nówce.

Jak chodzi o zużycie oleju to mój motocykl nie zawsze jezdził na dwóch kołach i zawsze zalewałem ponad stan (pełne okno). Między wymianami co 6000km (zawsze Motul 300V) dolewałem do 0,5l oleju (w okresie jak był wyciek spod dekla minimalny zanim się kapnąłem dolałem 1l).

Jeśli kupisz zadbaną sztukę to jest to raczej bezawaryjne oprócz elektryki tzn ładowania moto. Jeśli kupisz strupa to jak każdy będzie ten sprzęt tworzył mity o awaryjności - wczoraj byłem u znajomego mechanika akurat skrzynię robił w SC57A (wspominał , że to już co najmniej druga od zeszłego roku w poprzedniej rozleciało się na części koło zębate i zrobiło mielonkę).

Pozdrawiam

User avatar
 
Posts: 422
Joined: 20 December 2011, 19:55
Location: Cieszyn
Points: 11
Motocykl: SC-57
Year production: 2004

Post » 02 March 2013, 17:01

marcinSC33 wrote:Ja na SC57A zrobiłem w 3 sezony ok.40.000km.
Awarie, które miałem:
- spalony alternator (wymiana na nowy z zamiennika Electrex World ok.550zł),
- przekłamujący licznik, zaniżający prędkość bardzo znacznie - po bojach z ASO wymieniony na nówkę za free,
- wyciek spod dekla sprzęgła minimalny (brak silikonu pod wiązką elektryczną) pierdoła usunięta we własnym zakresie za 10zł,

Motocyklem jezdziłem 50/50 turystyka często z Żoną / Tory gokartowe i jakieś wariacje po okolicy. Dbałem o niego bardzo jak o każde moje moto, nie było mowy o katowaniu na zimnym, oszczędzaniu na płynach olejach, serwisie. Nic niepokojącego się nie działo choć w momencie sprzedaży sprzęgło chodziło na pewno głośniej niż w nówce.

Jak chodzi o zużycie oleju to mój motocykl nie zawsze jezdził na dwóch kołach i zawsze zalewałem ponad stan (pełne okno). Między wymianami co 6000km (zawsze Motul 300V) dolewałem do 0,5l oleju (w okresie jak był wyciek spod dekla minimalny zanim się kapnąłem dolałem 1l).

Jeśli kupisz zadbaną sztukę to jest to raczej bezawaryjne oprócz elektryki tzn ładowania moto. Jeśli kupisz strupa to jak każdy będzie ten sprzęt tworzył mity o awaryjności - wczoraj byłem u znajomego mechanika akurat skrzynię robił w SC57A (wspominał , że to już co najmniej druga od zeszłego roku w poprzedniej rozleciało się na części koło zębate i zrobiło mielonkę).

Pozdrawiam


Dokładnie miałem to samo, alternator i wyciek spod wiązki w deklu sprzęgła. Pewnie przy okoliach ponad 30tkm ;)

User avatar
 
Posts: 900
Joined: 07 September 2007, 23:16
Location: Rzeszów
Points: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Year production: 2007

Post » 02 March 2013, 19:11

Alternator padł gdzieś przy ok.35.000km , wyciek spod wiązki pokazał się przy ok.30.000km.

Z rzeczy, które mnie denerwowały w tym motocyklu to dość odczuwalna masa podczas manewrowania nazwijmy to parkingowego, kwestia jej rozmieszczenia w moim odczuciu dość wysoko zawieszony środek ciężkości oraz dość mało wydajny układ chłodzenia i ciągle załączanie wentylatora w gorące dni w mieście (wszystko było sprawdzane i padło stwierdzenie, że inaczej nie będzie).

Przy zakupie ciężko Ci coś zasugerować poza standardowym sprawdzeniem motocykla tak jak w przypadku egzemplarzy innych marek. Warto by było to nieszczęsne ładowanie również zmierzyć miernikiem. Sam silnik na mój słuch jest kulturalniejszy nieco niż 954 i 929 szczególnie jak ma zrobiony flapper mod (wówczas nie ma denerwującego cykania).
Zwróć uwagę też na dzwięki ze sprzęgła oraz czy się wycisza w momencie wysprzęglenia czy też tłucze się coś cały czas.

Jeżeli moto jest jeżdżone normalnie i czasem ktoś da mu po zaworach , postawi na gumę itp to nie wystrasz się jak ktoś Ci powie , że bierze ilości 0,2l oleju na 1000km bo to nic nienormalnego jak dla mnie. Powyżej to już podejrzane.

Previous

Return to Ogólne (CBR1000RR SC57)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests