It is currently 19 November 2025, 03:10

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Dziwne dzwieki przy zablokowaniu tylnego kola

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 17
Joined: 07 March 2009, 13:25
Location: Warszawa
Motocykl: CBR1000RR
Year production: 2006

Dziwne dzwieki przy zablokowaniu tylnego kola

Post » 07 May 2009, 21:13

Ostatnio bawie sie oporowo tylnym hamulcem i czasami kiedy sune z zablokowanym kolem, mimo wysprzeglenia silnika sylsze dziwne dzwieki, takie rownomierne CENZURA: lup, lup, lup dochodzace z okolic tylnego kola albo zebatki, zastanawia mnie co to jest ? czy to mozliwe ze lancuch przeskakuje na zebatce kiedy kolo jest zablokowane a mniejsza zebatka jeszcze sie kreci ? Lancuch jest dobrze naciagniety.

User avatar
 
Posts: 245
Joined: 05 March 2009, 00:33
Location: śląsk
Points: 3
Motocykl: ZX-10R
Year production: 2007

Post » 07 May 2009, 21:53

Witam!!
CO do pytania to jest to w 100% nie możliwe.. no chyba ze napęd zmarł już dość dawno a z zębów tylnej zębaty zostały kiełki :-)
Ale ja w sumie to nie o tym chciałem .. a powiedz mi jakim sposobem udaje ci się tak ekstremalnie blokować tylne koło ?? Ja choć bym przywalił z piety aż zajęczy podnóżek to efekt jest co najwyżej lekkawo mizerny :ooo: ...

 
Posts: 17
Joined: 07 March 2009, 13:25
Location: Warszawa
Motocykl: CBR1000RR
Year production: 2006

Post » 07 May 2009, 21:57

Hehehe, zeby sa, lancuch tez w porzadku, a co do blokowania kola, to stosuje prosta metode: siedze blizej baku, naciskam hamulec najpierw lekko, zeby przeniesc mase na przod i odciazyc tyl a potem hebel w opor no i tylne kolo zblokowane :)

User avatar
 
Posts: 628
Joined: 18 January 2009, 18:55
Location: Gliwice
Points: 3
Motocykl: cbr 929
Year production: 2000

Post » 07 May 2009, 22:39

Problem z zblokowaniem tyłu ? mi wielokrotnie blokowało jak przed wejściem w zakręt hamowałem oboma hamulcami i do tego doszła redukcja ... normalnie się nie bawiłem w blokowanie tyłu ale sądząc po tym jak łatwo koło blokuje się przy delikatnym homowaniu tył + redukcja nie sądzę żeby był jakiś specjalny problem...
Odnośnie pytania Dexa - sprawdź łożyska osi wahacza? miałem podobne objawy w FZR i tam właśnie były walnięte łożyska wahacza. pzdr

User avatar
 
Posts: 36
Joined: 16 April 2009, 09:10
Location: okolice B
Motocykl: Honda CBR 1000 RR SC 57b
Year production: 2007

Post » 07 May 2009, 23:06

Sytuacja podobna jakbyś nie wysprzęglił ...

A tak swoją drogą to po co używać tylnego hebla, no chyba że na torze latasz

 
Posts: 14
Joined: 26 February 2009, 21:53
Location: Warszawa
Motocykl: F4is
Year production: 0

Post » 07 May 2009, 23:31

jarek_HRC wrote:A tak swoją drogą to po co używać tylnego hebla


For fun.

W F4i mam to samo i nie mam zielonego pojecia skad ten dzwiek dochodzi.
Brzmi jak lancuch, ale jakim cudem :| ?

 
Posts: 17
Joined: 07 March 2009, 13:25
Location: Warszawa
Motocykl: CBR1000RR
Year production: 2006

Post » 08 May 2009, 12:23

Potestowalem dzisiaj, i wyglada na to ze mam raczej zjechane sprzeglo i nie wysprzeglal mi do konca :) Jak wrzucilem luz to spokojnie, nawet przy zablokowaniu kola przy znacznie wiekszej predkosci nic sie nie dzialo i nic nie stukalo.

User avatar
 
Posts: 151
Joined: 25 July 2009, 18:44
Location: Pszczółki
Motocykl: Honda CBR 1000 RR
Year production: 2004

Post » 25 July 2009, 19:04

W mojej sc57a mam podobnie ale to przez nie dopracowany układ sprzegłowy w twoim moto juz powinno to byc dopracowane wiem ze pomaga delikatne wciskanie klamki sprzegła .

http://482623.spreadshirt.net/pl/PL/Sho ... les/Index/

 
Posts: 72
Joined: 30 December 2008, 06:04
Location: sroda wlk
Points: 1
Motocykl: cbr 929
Year production: 2000

Post » 25 July 2009, 20:56

mam to samo w 929 i chlopaki pisali ze to lancuch uderza w wachacz ale niejestem tego pewien bo tez niemoge tego zlokalizowac moze to faktycznie cos z sprzeglem

 
Posts: 96
Joined: 09 February 2008, 21:24
Location: kielce&am
Points: 3
Motocykl: 1000 rr4
Year production: 0

Post » 26 July 2009, 03:26

miałem tak w sc33 nie mogłem tego zlokalizować więc to olałem moto dawno sprzedałem i kumpel dalej na tym lata a mineło juz prawie 4 lata, więc chyba nie ma sie czym przejmować...



A.S. wrote:
jakim sposobem udaje ci się tak ekstremalnie blokować tylne koło ?? Ja choć bym przywalił z piety aż zajęczy podnóżek to efekt jest co najwyżej lekkawo mizerny :ooo: ...



kolego odpowietrz sobie tylny hebel albo zmień klocki...

User avatar
 
Posts: 245
Joined: 05 March 2009, 00:33
Location: śląsk
Points: 3
Motocykl: ZX-10R
Year production: 2007

Post » 27 July 2009, 14:10

Witam!!
:-) .... temat u mnie był inny .. na początku nie byłem przyzwyczajony do charakterystyki tylnego hamulca w SC-57 ... Bo on albo nie działa albo się blokuje ... bardzo ciężko było mi wyczuć na początku jego pracę ... Koło się blokowało ale motocykl nie uciekał od razu tyłem w którąś stronę więc myślałem że nie blokuje ;-) (przyzwyczajenie z poprzedniego nie całkiem chyba prostego moto ) ..... Męczy mnie tylko że jak dojeżdżam do krzyżówki i puszczam kiere to chce do hamować tylnym i trzeba dość sporo wcisnąć :-) .. ale spoko ...


Return to Ogólne (CBR1000RR SC57)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest