Regulacja tylnego zawieszenia

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR900RR SC28 1992-1995
aribike
Posty: 94
https://www.facebook.com/wroclaw.meble.kuchenne/
Rejestracja: 18 kwietnia 2010, 00:24
Motocykl: Honda CBR 900RR
Rok produkcji: 1994
Lokalizacja: Mrągowo

Regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: aribike »

Proste pytanie, co zrobić aby zawieszenie z tyłu było twardsze ? Jak się reguluje tylnego amorka ?
Awatar użytkownika
scitec2
Posty: 173
Rejestracja: 05 listopada 2010, 08:49
Motocykl: 900RR sc33
Rok produkcji: 1997
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: scitec2 »

Na gorze lub na dole amora masz 7 stopniowa regulacje. Obracasz tym pokrecadlem i regulujesz, ściskając sprężynę robi się twardszy.
aribike
Posty: 94
Rejestracja: 18 kwietnia 2010, 00:24
Motocykl: Honda CBR 900RR
Rok produkcji: 1994
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: aribike »

Aha, takie proste ? :P Myślałem że oprócz tego jeszcze coś trzeba zrobić. A o co chodzi z nastawą wstępną ?
Awatar użytkownika
TasmaN
Posty: 65
Rejestracja: 24 sierpnia 2010, 11:26
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 1998
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TasmaN »

A ta srubka od tej butli gazowej od amora? :/

moglby ktos to sensownie wytlumaczyc?
Awatar użytkownika
blazej33
Staly Bywalec
Staly Bywalec
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 15:05
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: W-wa

Post autor: blazej33 »

Po takich radach tylko się nie zdziw, że tył Ci skacze na hamowaniu, przód nurkuje, a winkle bierzesz na 3 złożenia :!:
kolega wam zapomniał dodać, że trzeba zmierzyć SAG-i statyczne i obciążeniowe oraz uwzględnić dobicie i odbicie do warunków drogowych i stylu jazdy kierowcy a potem kilka korekt i zrobione ;)
aribike
Posty: 94
Rejestracja: 18 kwietnia 2010, 00:24
Motocykl: Honda CBR 900RR
Rok produkcji: 1994
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: aribike »

SAG-i ? A co to :D To mogę w końcu to sam zrobić czy lepiej nie ? :P Dodam że chcę po prostu trochę utwardzić, tak aby jak kobita wsiądzie ze mną aż tak się nie zapadał a i sam jak jadę żeby na kółko łatwiej wchodził no i tył tak nie nurkował, tylko troszkę ;)
Awatar użytkownika
blazej33
Staly Bywalec
Staly Bywalec
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 15:05
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: W-wa

Post autor: blazej33 »

Jeśli zawias jest ustawiony prawidłowo i chcesz polatać na trasie z plecakiem to oczywiście, że możesz sam zwiększyć napięcie wstępne tylnego amora. Jednak z ustawianiem zawieszenia lepiej udać się do kogoś doświadczonego w tym temacie.
Awatar użytkownika
Miś
Posty: 40
Rejestracja: 26 października 2010, 13:39
Motocykl: SC33 '99
Rok produkcji: 1999
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Miś »

Bez przesady to nie jest prom kosmiczny, najpierw ustawiasz napięcie wstępne kręcąc tulejką sprężyny, potem do tego dopasowujesz śrubką na zbiorniczku tłumienie powrotu (tempo odbijania), jeśli amorek lubi dobić mocno masz jeszcze na dole śrubkę od kompresji (siła oleju wspomagającego wbijanie przy większym obciążeniu). To samo z przodu na górze regulacja napięcia, a na dole tłumienie.
Najważniejsze to zgrać pod swoją wagę oraz przód względem tyłu. ;)
aribike
Posty: 94
Rejestracja: 18 kwietnia 2010, 00:24
Motocykl: Honda CBR 900RR
Rok produkcji: 1994
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: aribike »

Dziękuję misiu za fajny opis, myślę że Ci zaufam i jak będę nastawiał to wg Twojego opisu, mam nadzieję że nic nie sknocę :P pzdr
ble2u
Posty: 147
Rejestracja: 02 maja 2011, 11:35
Motocykl: sc57b oraz suzuki rm 125
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: ble2u »

qwerty
Posty: 40
Rejestracja: 20 lutego 2018, 20:05
Motocykl: SC28
Rok produkcji: 1995

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: qwerty »

Hej. Odgrzeję kotleta bo zastanawiam się nad zmianą tylnego amora na coś lepszego. Ktoś robił taką operację i wie od jakiego moto mógłby podejść?
AdamSsS
Posty: 660
Rejestracja: 13 sierpnia 2013, 11:00
Motocykl: CBR1100XX
Rok produkcji: 2001
Lokalizacja: Tarnów

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

Post autor: AdamSsS »

Zawsze możesz zastosować inny choć wpierw radziłbym oddać swój do serwisu .
Swego czasu do sc33 ładował ktoś od 929
ODPOWIEDZ

Wróć do „Modyfikacje i Tunning (CBR900RR SC28)”