It is currently 17 November 2025, 23:43

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Regulacja tylnego zawieszenia

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR900RR SC28 1992-1995

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 94
Joined: 18 April 2010, 00:24
Location: Mrągowo
Motocykl: Honda CBR 900RR
Year production: 1994

Regulacja tylnego zawieszenia

Post » 24 May 2011, 23:44

Proste pytanie, co zrobić aby zawieszenie z tyłu było twardsze ? Jak się reguluje tylnego amorka ?

User avatar
 
Posts: 173
Joined: 05 November 2010, 09:49
Location: Sosnowiec
Points: 2
Motocykl: 900RR sc33
Year production: 1997

Post » 25 May 2011, 09:53

Na gorze lub na dole amora masz 7 stopniowa regulacje. Obracasz tym pokrecadlem i regulujesz, ściskając sprężynę robi się twardszy.

 
Posts: 94
Joined: 18 April 2010, 00:24
Location: Mrągowo
Motocykl: Honda CBR 900RR
Year production: 1994

Post » 25 May 2011, 11:11

Aha, takie proste ? :P Myślałem że oprócz tego jeszcze coś trzeba zrobić. A o co chodzi z nastawą wstępną ?

User avatar
 
Posts: 65
Joined: 24 August 2010, 11:26
Location: Warszawa
Motocykl: SC33
Year production: 1998

Post » 25 May 2011, 11:22

A ta srubka od tej butli gazowej od amora? :/

moglby ktos to sensownie wytlumaczyc?

User avatar
 
Posts: 938
Joined: 31 December 2008, 16:05
Location: W-wa
Points: 11
Motocykl: SC57a
Year production: 2004

Post » 25 May 2011, 12:28

Po takich radach tylko się nie zdziw, że tył Ci skacze na hamowaniu, przód nurkuje, a winkle bierzesz na 3 złożenia :!:
kolega wam zapomniał dodać, że trzeba zmierzyć SAG-i statyczne i obciążeniowe oraz uwzględnić dobicie i odbicie do warunków drogowych i stylu jazdy kierowcy a potem kilka korekt i zrobione ;)

 
Posts: 94
Joined: 18 April 2010, 00:24
Location: Mrągowo
Motocykl: Honda CBR 900RR
Year production: 1994

Post » 25 May 2011, 14:05

SAG-i ? A co to :D To mogę w końcu to sam zrobić czy lepiej nie ? :P Dodam że chcę po prostu trochę utwardzić, tak aby jak kobita wsiądzie ze mną aż tak się nie zapadał a i sam jak jadę żeby na kółko łatwiej wchodził no i tył tak nie nurkował, tylko troszkę ;)

User avatar
 
Posts: 938
Joined: 31 December 2008, 16:05
Location: W-wa
Points: 11
Motocykl: SC57a
Year production: 2004

Post » 25 May 2011, 14:58

Jeśli zawias jest ustawiony prawidłowo i chcesz polatać na trasie z plecakiem to oczywiście, że możesz sam zwiększyć napięcie wstępne tylnego amora. Jednak z ustawianiem zawieszenia lepiej udać się do kogoś doświadczonego w tym temacie.

User avatar
 
Posts: 40
Joined: 26 October 2010, 13:39
Location: Rzeszów
Motocykl: SC33 '99
Year production: 1999

Post » 25 May 2011, 16:19

Bez przesady to nie jest prom kosmiczny, najpierw ustawiasz napięcie wstępne kręcąc tulejką sprężyny, potem do tego dopasowujesz śrubką na zbiorniczku tłumienie powrotu (tempo odbijania), jeśli amorek lubi dobić mocno masz jeszcze na dole śrubkę od kompresji (siła oleju wspomagającego wbijanie przy większym obciążeniu). To samo z przodu na górze regulacja napięcia, a na dole tłumienie.
Najważniejsze to zgrać pod swoją wagę oraz przód względem tyłu. ;)

 
Posts: 94
Joined: 18 April 2010, 00:24
Location: Mrągowo
Motocykl: Honda CBR 900RR
Year production: 1994

Post » 25 May 2011, 23:45

Dziękuję misiu za fajny opis, myślę że Ci zaufam i jak będę nastawiał to wg Twojego opisu, mam nadzieję że nic nie sknocę :P pzdr

 
Posts: 147
Joined: 02 May 2011, 11:35
Location: Elbląg
Points: 4
Motocykl: sc57b oraz suzuki rm 125
Year production: 2007

Post » 25 May 2011, 23:58


 
Posts: 40
Joined: 20 February 2018, 21:05
Motocykl: SC28
Year production: 1995

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

Post » 22 February 2018, 15:31

Hej. Odgrzeję kotleta bo zastanawiam się nad zmianą tylnego amora na coś lepszego. Ktoś robił taką operację i wie od jakiego moto mógłby podejść?

 
Posts: 660
Joined: 13 August 2013, 11:00
Location: Tarnów
Points: 20
Motocykl: CBR1100XX
Year production: 2001

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

Post » 23 February 2018, 17:40

Zawsze możesz zastosować inny choć wpierw radziłbym oddać swój do serwisu .
Swego czasu do sc33 ładował ktoś od 929

Next

Return to Modyfikacje i Tunning (CBR900RR SC28)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests