Wymiana wydechu z oryginału na przelotowy

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR900RR SC28 1992-1995
pekal1
Posty: 624
https://www.facebook.com/wroclaw.meble.kuchenne/
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pekal1 »

5-7 kucy
amper_CBR
Posty: 13
Rejestracja: 31 maja 2011, 14:03
Motocykl: cbr sc 28
Rok produkcji: 1992
Lokalizacja: Olesno

Post autor: amper_CBR »

""tak prawidlowo zeby bylo elegancko to napewno trzeba na nowo ustawic dawki paliwowo powietrzne w gaznikach ale jak wiadomo wiekszosc zaklada kominy i do glowy nie bierze :)

tutaj jest ladnie napisane
http://forum.mieloch.pl/p...5839356714e6631""

do maciekx
tak sie sklada ze i mnie zainteresowal opis tej aukcjinie potrafilem sie powstrzymac i musialem napisac do kolesia o wyjasnienie owej sytuacji na zadane przeze mnie pytanie nr1 (Usunales recyrkulacje spalin - a co wspolnego ma recyrkulacja spalin z ukladem przelotowym ? czy chodzi Ci o wezyk odmy zeby go zatkac ?
pytam z ciekawosci.) facet tlumaczy to w ten sposob cytuje:

"witam ten motocykla miał recyrkulację spalin w postaci zaworó zwrotnego który doprowadał powietrze do kolektora wydechowego (pod kolektorem wydechowym jest taka aluminiowa puszka z metalowymi przewodami do głowicy, każdy cylinder ma swój przewód ja to wywaliłem i zasilepiłem kanały w głowicy oczywiście można w karzdej chwili wrócić do oryginału) w celu dopalenia resztek niespalonej mieszanki, w układzie przelotowym to nie zdaje egzaminu bo spaliny za szybko opuszczają układ wydechowy poza tym wytwarza się większe podciśnienie w układzie wydechowym co powoduje tak jakby wysysanie spalin w cylindra, reasulując wyrzucenie recyrkulacji nieznacznie ale jednak podnosi parametry silnika ale kosztem gorszych spalin"

pytanie nr2(z tego co wiadomo mi wlasnie dodanie troche spalin do mieszanki paliwowo powietrznej zmiejsza temperature spalania mieszanki co przedluza zywotnosc silnika poprzez wolniejsze wypalanie sie gniazd zaworowych.)

i odpowiedz 2 wiadomosc :
"w tym konkretnym układzie spaliny nie są dodawane do mieszanki paliwowo powietrznej tylko czyste powietrze jest dodawane do spalin (jest tam membranowy zawór zwrotny) by dopalić resztki niespalonego paliwa w tłumiku dlatego tłumiki tradycyjne są takie gorące a przelotówki nie nagrzewają się aż tak bardzo bo po pierwsze spaliny tylko przez nie przelatują i nie mają czasu na pełne spalenie"

naprawde nie wiem co jedno z 2 ma wspolnego.. i szczerze nie widzialem opisywanego ukladdu w sc 28...
Awatar użytkownika
Ezio
Posty: 277
Rejestracja: 15 lutego 2011, 20:33
Motocykl: była SC33// szukam
Rok produkcji: 1998
Lokalizacja: NGI

Post autor: Ezio »

pekal1, jak bedziesz po hamowni to daj wyniki bo jestem ciekawy :)
Lewy pas, gaz i płynę...
54.036592,21.799654
konrad0k
Posty: 11
Rejestracja: 22 maja 2011, 21:42
Motocykl: Fireblade 929
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: konrad0k »

W poprzednim moto (gsxr 750) miałem przelotówe i wszystko było ładnie i pięknie :D wg. mnie żadnej utraty ani zwiększenia mocy nie było. Zwiększone było jedynie zadowolenie ;)
wiec zakładać można śmiało jeśli wola po temu i nie przejmować się :P
Awatar użytkownika
Marenio
Posty: 79
Rejestracja: 12 maja 2011, 08:09
Motocykl: SC28 NH1F
Rok produkcji: 1992
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Marenio »

może mi ktoś podpowiedzieć czy wydech od sc33 podejdzie do sc28. Chodzi mi o mocowanie do kolektora ?
Awatar użytkownika
walek809
Posty: 566
Rejestracja: 09 lutego 2010, 19:42
Motocykl: streetfighter
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Wrp

Post autor: walek809 »

ja tak miałem ale nie robiłem tego ale widziałem że mocowanie końcowe kolektorów było przespawane na taki trójkąt bo tłumik jest mocowany na trzy śruby

foty zapodaje obejrzyj sobie

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Ezio
Posty: 277
Rejestracja: 15 lutego 2011, 20:33
Motocykl: była SC33// szukam
Rok produkcji: 1998
Lokalizacja: NGI

Post autor: Ezio »

spawy pierwsza klasa :D
Lewy pas, gaz i płynę...
54.036592,21.799654
Awatar użytkownika
walek809
Posty: 566
Rejestracja: 09 lutego 2010, 19:42
Motocykl: streetfighter
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Wrp

Post autor: walek809 »

no ktoś miał spawarnie pierwszy raz w ręku heheh ale już lepiej wydech się prezentuje w moim moto
palik82
Posty: 69
Rejestracja: 18 grudnia 2008, 20:31
Motocykl: honda cbr 900 (929)
Rok produkcji: 2001
Lokalizacja: częstocho

Post autor: palik82 »

pięknie na heftane :D
coco jumbo i do przodu
Awatar użytkownika
maciekx
Moderator
Moderator
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: maciekx »

a dzis sie dowiedzialem ze za zbyt glosny wydech nalezy sie mandat 300zl a nie tak jak do tej pory myslalem tylko zabranie dowodu, ale to zabranie dowodu to chyba tylko wtedy gdy policjant nie moze zmierzyc a ma tylko przypuszczenia, a gdy maja urzadzenie do mierzenia glosnosci i zmierza i wyjdzie za duzo to wtedy mandat :) to taki offtop odnosnie dizsiejszego odcinka uwaga pirat tvn turbo :)
pekal1
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pekal1 »

ale mało kiedy mają :D i mało kiedy uda im się Cię zatrzymać ;P a jak już Cię zatrzymają to 300zł w tą czy w tą... ;P
Awatar użytkownika
Mikele
Posty: 378
Rejestracja: 21 sierpnia 2010, 22:42
Motocykl: CBR 900rr
Rok produkcji: 1998
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mikele »

Nie każdy przelot przekracza normę. Norma jest chyba 93DB, a zawsze można podjechać na stację diagnostyczną i poprosić żeby Ci zmierzyli poziom hałasu...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Modyfikacje i Tunning (CBR900RR SC28)”