It is currently 16 November 2025, 13:12

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Wymiana wydechu z oryginału na przelotowy

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR900RR SC28 1992-1995
 
Posts: 624
Joined: 13 October 2009, 13:41
Location: Warszawa
Points: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Year production: 1998

Post » 31 May 2011, 09:08

5-7 kucy

 
Posts: 13
Joined: 31 May 2011, 14:03
Location: Olesno
Motocykl: cbr sc 28
Year production: 1992

Post » 31 May 2011, 15:44

""tak prawidlowo zeby bylo elegancko to napewno trzeba na nowo ustawic dawki paliwowo powietrzne w gaznikach ale jak wiadomo wiekszosc zaklada kominy i do glowy nie bierze :)

tutaj jest ladnie napisane
http://forum.mieloch.pl/p...5839356714e6631""

do maciekx
tak sie sklada ze i mnie zainteresowal opis tej aukcjinie potrafilem sie powstrzymac i musialem napisac do kolesia o wyjasnienie owej sytuacji na zadane przeze mnie pytanie nr1 (Usunales recyrkulacje spalin - a co wspolnego ma recyrkulacja spalin z ukladem przelotowym ? czy chodzi Ci o wezyk odmy zeby go zatkac ?
pytam z ciekawosci.) facet tlumaczy to w ten sposob cytuje:

"witam ten motocykla miał recyrkulację spalin w postaci zaworó zwrotnego który doprowadał powietrze do kolektora wydechowego (pod kolektorem wydechowym jest taka aluminiowa puszka z metalowymi przewodami do głowicy, każdy cylinder ma swój przewód ja to wywaliłem i zasilepiłem kanały w głowicy oczywiście można w karzdej chwili wrócić do oryginału) w celu dopalenia resztek niespalonej mieszanki, w układzie przelotowym to nie zdaje egzaminu bo spaliny za szybko opuszczają układ wydechowy poza tym wytwarza się większe podciśnienie w układzie wydechowym co powoduje tak jakby wysysanie spalin w cylindra, reasulując wyrzucenie recyrkulacji nieznacznie ale jednak podnosi parametry silnika ale kosztem gorszych spalin"

pytanie nr2(z tego co wiadomo mi wlasnie dodanie troche spalin do mieszanki paliwowo powietrznej zmiejsza temperature spalania mieszanki co przedluza zywotnosc silnika poprzez wolniejsze wypalanie sie gniazd zaworowych.)

i odpowiedz 2 wiadomosc :
"w tym konkretnym układzie spaliny nie są dodawane do mieszanki paliwowo powietrznej tylko czyste powietrze jest dodawane do spalin (jest tam membranowy zawór zwrotny) by dopalić resztki niespalonego paliwa w tłumiku dlatego tłumiki tradycyjne są takie gorące a przelotówki nie nagrzewają się aż tak bardzo bo po pierwsze spaliny tylko przez nie przelatują i nie mają czasu na pełne spalenie"

naprawde nie wiem co jedno z 2 ma wspolnego.. i szczerze nie widzialem opisywanego ukladdu w sc 28...

User avatar
 
Posts: 277
Joined: 15 February 2011, 21:33
Location: NGI
Motocykl: była SC33// szukam
Year production: 1998

Post » 31 May 2011, 22:49

pekal1, jak bedziesz po hamowni to daj wyniki bo jestem ciekawy :)
Lewy pas, gaz i płynę...
54.036592,21.799654

 
Posts: 11
Joined: 22 May 2011, 21:42
Location: Gorlice
Motocykl: Fireblade 929
Year production: 0

Post » 31 May 2011, 23:50

W poprzednim moto (gsxr 750) miałem przelotówe i wszystko było ładnie i pięknie :D wg. mnie żadnej utraty ani zwiększenia mocy nie było. Zwiększone było jedynie zadowolenie ;)
wiec zakładać można śmiało jeśli wola po temu i nie przejmować się :P

User avatar
 
Posts: 79
Joined: 12 May 2011, 08:09
Location: Bydgoszcz
Motocykl: SC28 NH1F
Year production: 1992

Post » 18 June 2011, 22:31

może mi ktoś podpowiedzieć czy wydech od sc33 podejdzie do sc28. Chodzi mi o mocowanie do kolektora ?

User avatar
 
Posts: 566
Joined: 09 February 2010, 20:42
Location: Wrp
Points: 7
Motocykl: streetfighter
Year production: 0

Post » 19 June 2011, 08:09

ja tak miałem ale nie robiłem tego ale widziałem że mocowanie końcowe kolektorów było przespawane na taki trójkąt bo tłumik jest mocowany na trzy śruby

foty zapodaje obejrzyj sobie

Image

Image


Image

Image

User avatar
 
Posts: 277
Joined: 15 February 2011, 21:33
Location: NGI
Motocykl: była SC33// szukam
Year production: 1998

Post » 19 June 2011, 11:46

spawy pierwsza klasa :D
Lewy pas, gaz i płynę...
54.036592,21.799654

User avatar
 
Posts: 566
Joined: 09 February 2010, 20:42
Location: Wrp
Points: 7
Motocykl: streetfighter
Year production: 0

Post » 21 June 2011, 20:09

no ktoś miał spawarnie pierwszy raz w ręku heheh ale już lepiej wydech się prezentuje w moim moto

 
Posts: 69
Joined: 18 December 2008, 21:31
Location: częstocho
Points: 1
Motocykl: honda cbr 900 (929)
Year production: 2001

Post » 21 June 2011, 20:32

pięknie na heftane :D
coco jumbo i do przodu

User avatar
 
Posts: 1546
Joined: 18 May 2011, 20:50
Location: Mrągowo
Points: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Year production: 2005

Post » 21 June 2011, 23:25

a dzis sie dowiedzialem ze za zbyt glosny wydech nalezy sie mandat 300zl a nie tak jak do tej pory myslalem tylko zabranie dowodu, ale to zabranie dowodu to chyba tylko wtedy gdy policjant nie moze zmierzyc a ma tylko przypuszczenia, a gdy maja urzadzenie do mierzenia glosnosci i zmierza i wyjdzie za duzo to wtedy mandat :) to taki offtop odnosnie dizsiejszego odcinka uwaga pirat tvn turbo :)

 
Posts: 624
Joined: 13 October 2009, 13:41
Location: Warszawa
Points: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Year production: 1998

Post » 22 June 2011, 08:39

ale mało kiedy mają :D i mało kiedy uda im się Cię zatrzymać ;P a jak już Cię zatrzymają to 300zł w tą czy w tą... ;P

User avatar
 
Posts: 378
Joined: 21 August 2010, 22:42
Location: Rzeszów
Points: 4
Motocykl: CBR 900rr
Year production: 1998

Post » 22 June 2011, 12:14

Nie każdy przelot przekracza normę. Norma jest chyba 93DB, a zawsze można podjechać na stację diagnostyczną i poprosić żeby Ci zmierzyli poziom hałasu...

PreviousNext

Return to Modyfikacje i Tunning (CBR900RR SC28)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests