Wymiana wydechu z oryginału na przelotowy

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR900RR SC28 1992-1995
Awatar użytkownika
walek809
Posty: 566
https://www.facebook.com/wroclaw.meble.kuchenne/
Rejestracja: 09 lutego 2010, 19:42
Motocykl: streetfighter
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Wrp

Wymiana wydechu z oryginału na przelotowy

Post autor: walek809 »

chciałem zapytać osoby orientujące się w temacie .
Mówi się że zmiana wydechu na przelotowy może spowodować wypalenie gniazd zaworów wydechowych , uszkodzić silnik , pozbawić go mocy .
I tu moje pytanie co zrobić podczas takiej przeróbki by zminimalizować takie skutki :)
goOly19
Staly Bywalec
Staly Bywalec
Posty: 812
Rejestracja: 07 grudnia 2007, 21:29
Motocykl: r1, drz 400
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Opole Lub

Post autor: goOly19 »

kupić dobry komin,a nie robic z motoru wies tjuningu.
sisi to jest gość
Awatar użytkownika
walek809
Posty: 566
Rejestracja: 09 lutego 2010, 19:42
Motocykl: streetfighter
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Wrp

Post autor: walek809 »

montuje akrapovic megafon , a przelot to przelot chodzi o to że masz inne oddawanie spalin co am do tego jakość jak w środku pustka :D
Awatar użytkownika
SuperAs
Posty: 106
Rejestracja: 06 lipca 2009, 22:52
Motocykl: CBR 954
Rok produkcji: 2002
Lokalizacja: Ciechanów

Re: Wymiana wydechu z oryginału na przelotowy

Post autor: SuperAs »

walek809 pisze: Mówi się że zmiana wydechu na przelotowy może spowodować wypalenie gniazd zaworów wydechowych , uszkodzić silnik , pozbawić go mocy .
Mówi sie też o końcu świata... więc silnikiem bym się nie przejmował ;)

Tak na poważnie to skąd masz takie info? :027:
CBR F3 -> CBR F4i -> CBR 954rr
Awatar użytkownika
walek809
Posty: 566
Rejestracja: 09 lutego 2010, 19:42
Motocykl: streetfighter
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Wrp

Post autor: walek809 »

już ktoś kiedyś gdzieś to nadmieniał wiadomo że wszystko ustawione pod oryginał więc jakieś zmiany w wydechu na pewno się na tym odbiją , to dotyczy się układów wydechowych nie tylko przy moto ale i autach .
a przypomniało mi się to bo poczytałem opis na allegro :)
http://moto.allegro.pl/honda-cbr-900rr- ... 18319.html
pekal1
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pekal1 »

i tu zaczynam się zastanawiać o co chodzi z tym usunięciem recyklulacji spalin :)
Chciał bym tu zobaczyć wypowiedź czikena jako wielkiego GURU :)
Awatar użytkownika
ARNO
Staly Bywalec
Staly Bywalec
Posty: 1040
Rejestracja: 12 lipca 2009, 11:36
Motocykl: CBR 900 RR, CBR 1100 RR
Rok produkcji: 1997
Lokalizacja: Oberschlesien

Post autor: ARNO »

też jestem ciekaw jaki to ma wpływ?
toper-utl
Staly Bywalec
Staly Bywalec
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99
Lokalizacja: Łódź

Post autor: toper-utl »

Jak kupilem sc33, byla na przelotowym wydechu, po wrzuceniu serii ma nieznacznie, ale troche lepszy dol, wiec według mnie cos w tym jest ze przelot zubarza mieszanke paliwowa. Teria mowi to samo, w wydechu zachodza zjawiska falowe ktore maja wpływ na "wysysanie" mieszanki z cylindra zanim sie całkowicie zamkną zawory, fala cofa spaliny i niejako blokuje mieszanke przed ucieczka z cylindra, jak tak to przynajmniej rozumiem... Do przelotowego wydechu najlepiej dolozyc, filtr kn i dynojety + dobra regulacja i bedzie łądny dzwiek i nieco wieksza moc. Z tym wypalaniem gniazd zaworowych to troszke przesada, wiadomo ze jesli troche zubozymy mieszanke poprzez zastosowanie komina przelotowego to temperatura spalania bedzie nieco wyższa, ale i tak nie sa to takie wartosci ktore w znaczacy sposob obnizaja zywotnosc silnika. Zreszta gdyby tak było to wiekszość ludzi w pl latała by juz z nieszczelnymi zaworami. Rozpinałem ostatnio glowice cbr f3 z 97r, ostatnie 4 lata - 25 kkm zrobila na skroconym całkowicie pustym przelocie i glowica nie nosi zadnych sladow zuzycia gniazd czy tez zaworow, nawet trzyma tolerancje luzów zaworowych - ktore chyba od nowosci nie były ustawiane. Nie mniej jednak jesli masz zamiar wymienc tylko koncowke to taki sredni pomysł, bo efekt bedzie tylko dzwiek i delikatny spadek mocy w niskim zakresie obrotow - ja nielubiem i odradzam taki psełdo tuninkkk. jak cos to komplet, filtr + komin + DJ i morda usmiechnieta.
Awatar użytkownika
maciekx
Moderator
Moderator
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: maciekx »

tak prawidlowo zeby bylo elegancko to napewno trzeba na nowo ustawic dawki paliwowo powietrzne w gaznikach ale jak wiadomo wiekszosc zaklada kominy i do glowy nie bierze :)

tutaj jest ladnie napisane
http://forum.mieloch.pl/printview.php?t ... 56714e6631
Awatar użytkownika
walek809
Posty: 566
Rejestracja: 09 lutego 2010, 19:42
Motocykl: streetfighter
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Wrp

Post autor: walek809 »

za DJ już się rozglądam ( jak i gdzie dobrać odpowiednie ? ) a filtr puki co zostanie oryginalny MWO bo kupiłem nówkę i ma może najechane 2k więc odpuszczę w tym sezonie ten wydatek . regulacja to oczywiste :)
pekal1
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pekal1 »

ja w 1100 będę miał DJ + stożki na każdy gaźnik + przelot... po regulacji wpadną na hamownię i pochwalę się wykresem :)
Awatar użytkownika
Ezio
Posty: 277
Rejestracja: 15 lutego 2011, 20:33
Motocykl: była SC33// szukam
Rok produkcji: 1998
Lokalizacja: NGI

Post autor: Ezio »

pekal1, a jakiego wzrostu mocy się spodziewasz?
Lewy pas, gaz i płynę...
54.036592,21.799654
ODPOWIEDZ

Wróć do „Modyfikacje i Tunning (CBR900RR SC28)”