Dzisiaj jest 06 czerwca 2025, 20:02

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Wentylator problem 2004 Cbr

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 49
Rejestracja: 31 maja 2011, 18:04
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Motocykl: Litr RR '04
Rok produkcji: 2004

Wentylator problem 2004 Cbr

Post » 18 października 2011, 22:19

Witam,
mam taką sprawe do Was panowie, po raz któryś z rzędu mi sie to zdarza, motocykl nie dobija do normalnej temperatury załączania wentylatora a wiatrak mi sie załącza, dzisj odpalilem moto i przy 53 stopniach na szafie jak moto sie rozgrzewało włączył się wentylator na jakies 5 sekund i sie wyłączył. Kompletnie niewiem o co tu chodzi, motocykla nie myłem, wiec nic raczej sie nie zamoczyło, dodam też, że motocykl zostal przytargany z UK, możliwe ze coś pośniedziało lub coś w tym rodzaju??? :027: Niby nic złego sie nie dzieje ale mnie to denerwuje troszkie i mnie męczy :okulary2:
Pozdrawiam serdecznie

 
Posty: 261
Rejestracja: 02 kwietnia 2008, 16:37
Lokalizacja: Warmia i
Pochwały: 2
Motocykl: Czarny
Rok produkcji: 2008

Post » 18 października 2011, 22:35

Nie masz się czym denerwować.Kilku kolegów pisało że u Nich jest to samo.Tytus nawet pisał że jego bzyk też tak robił ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 19 października 2011, 09:13

a mi się wydaje że nie jest dobrze prawdopodobnie czujnik masz uszkodzony i zwiera za szybko do masy przez co załącza wentylator, trzeba by kupić drugą używkę wymienić albo nówkę :)

 
Posty: 571
Rejestracja: 29 lutego 2008, 20:06
Lokalizacja: Warszawa/
Pochwały: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Rok produkcji: 0

Post » 19 października 2011, 11:58

maciekx pisze:a mi się wydaje że nie jest dobrze prawdopodobnie czujnik masz uszkodzony i zwiera za szybko do masy przez co załącza wentylator, trzeba by kupić drugą używkę wymienić albo nówkę :)

a ja ci powiem że nie wiesz o czym mówisz.... tak to był sterowany wentylator w SC33 a nie w SC57

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 19 października 2011, 12:40

a no to sory nie wiedzialem że tam jest inny czujnik, to jak tam jest ? powiedz ? chyba nie jest normalne ze przy 50st wlacza sie wentylator ??

 
Posty: 571
Rejestracja: 29 lutego 2008, 20:06
Lokalizacja: Warszawa/
Pochwały: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Rok produkcji: 0

Post » 19 października 2011, 15:03

nie wdając się w szczegóły techniczne....
temperatura z czujnika jest odczytywana przez komputer i ten decyduje o załączeniu wentylatora.

Awatar użytkownika
 
Posty: 49
Rejestracja: 31 maja 2011, 18:04
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Motocykl: Litr RR '04
Rok produkcji: 2004

Post » 20 października 2011, 12:47

Dodam, że zdarza sie to dosyć rzadko, moze raz na 10 czy 15 jazd. Ostatnio włączył mi się przy 53stopniach a kiedys przy 80. Rozumiem, że mam sie nie martwić tym bzdetem skoro zdarza się to we frankach? :okulary2:

Awatar użytkownika
 
Posty: 11
Rejestracja: 29 września 2010, 19:45
Lokalizacja: Pruszcz G
Motocykl: CBR1000RR
Rok produkcji: 2004

Post » 20 października 2011, 22:01

Miałem moto z UK i było to samo, załączał się przy każdym rozgrzewaniu przy około 50 st. przynajmniej wiadomo, że wentylator działa.
Świat przez wizjer kasku wygląda zupełnie inaczej.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 21 października 2011, 09:16

ok zawziąłem się przejrzałem schemat i faktycznie jest inaczej sygnał temperatury podawany jest z czujnika ECT do kompa a komp steruje przekaźnikiem wentylatora

takze albo uszkodzony czujnik albo jakiś słaby styk na nim, albo przekaźnik nie wiadomo czemu się załącza albo komp głupieje.

http://www.fireblade.pl/pliki/sc57a_100 ... ryczna.jpg

a tu gdy błąd w kompie będzie

"ECT sensor circuit malfunction" nie prawidłowe działanie obwodu czujnika ECT (Engine Coolant Temperature - czujnik temp. cieczy chłodzącej)
Info z tabelki:
PRZYCZYNY (możliwe):
*brak lub słaby kontakt na czujniku ECT;
*rozerwanie lub zwarcie obwodu czujnika ECT;
*walniety czujnik ECT;
OBJAWY:
*ciężki rozruch na zimnym piecu;

Awatar użytkownika
 
Posty: 17
Rejestracja: 15 grudnia 2010, 18:40
Lokalizacja: Pzn
Motocykl: 1krr
Rok produkcji: 2005

Post » 21 października 2011, 17:32

W manualu jest napisane że może się tak zdarzać i nie jest to nieprawidłowością :one:

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 22 października 2011, 10:16

no to w takim razie olac :D chociaz to troche dziwne

Awatar użytkownika
 
Posty: 76
Rejestracja: 28 kwietnia 2013, 19:48
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: cb500,cbr600,954, sc57a
Rok produkcji: 2004

Re: Wentylator problem 2004 Cbr

Post » 07 września 2014, 14:07

Ja mam sc57 z 2004 i z tym wiatrakiem, to jest normalne :) W serwisie słyszałem, że to jakiś test. W związku z tym, że zawsze po odpaleniu czekam aż silnik rozgrzeje się do minimum 50-60*C, to miałem okazję zauważyć, że dokładnie wiatrak włącza się przy 45*C, a wyłącza się przy 48-50*C. Oczywiście jak się zagrzeje, to normalnie chyba przy 103*C załącza się. Maksymalnie w korkach przy mocnym upale pokazało mi 110*C.


Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 3 gości