It is currently 16 November 2025, 18:16

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Chyba sprzęgło się kończy :( Doradźcie..

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC28 1992-1995
User avatar
 
Posts: 303
Joined: 22 August 2008, 09:48
Location: serokomla
Motocykl: szukam...
Year production: 0

Post » 31 July 2010, 14:11

tego akurat nie wiem ale EBC jest znana firma

User avatar
 
Posts: 349
Joined: 22 September 2009, 18:05
Location: Nysa
Points: 3
Motocykl: 1000 RR sc57B. Nareszcie :)
Year production: 2006

Post » 31 July 2010, 15:49

Zamówiłem tarcze EBC+sprężyny Lucas!Koszt z wysyłką 380zł!
Byle do Wiosny :)

 
Posts: 624
Joined: 13 October 2009, 13:41
Location: Warszawa
Points: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Year production: 1998

Post » 31 July 2010, 20:42

Tarcze wydaje mi się że w sc28 i sc33 były zamienne.

User avatar
 
Posts: 349
Joined: 22 September 2009, 18:05
Location: Nysa
Points: 3
Motocykl: 1000 RR sc57B. Nareszcie :)
Year production: 2006

Post » 01 August 2010, 12:33

Panowie ma ktoś z Was przekład tarcze o wymiarze większym niż 0,30 do sprzedania???
A i jeszcze do czego służą te dwa dyski w koszu sprzęgłowym opisane w serwisówce jako Judder spring i seat spring???
Byle do Wiosny :)

 
Posts: 94
Joined: 18 April 2010, 00:24
Location: Mrągowo
Motocykl: Honda CBR 900RR
Year production: 1994

Post » 01 August 2010, 12:59

Dzisiaj wziąłem się za robotę. Oleju nie spuszczałem, przechyliłem motocykl na lewą stronę i olej spłynął do miski olejowej więc elegancko mogłem sobie wsio robić. Tarcze są popalone, czarne, tak więc tylko wymiana. Wiem że przed założeniem trzeba je moczyć 24h w oleju, więc będę spuszczał trochę oleju żeby się w nim zamoczyły, potem wleję go z powrotem :) Jeśli chodzi o przekładki to w większości są "złote", miejscami występują sine przebarwienia, na może 2 czy 3 takie trochę większe, ale jeszcze do powtórnego założenia się nadają co ? Jeszcze co do tarcz, te NHC nie zużyją się tak szybko ? Wiem że te EBC lepsze ale z kasiorką jest kiepskawo bo miałem inne plany niż wymiana sprzęgła :P Dużo się od siebie rożnią tarcze tych 2 firm ? I jeszcze sprawa sprężyn, moje mają ok. 4,4 cm długości. Ile powinny mieć nowe ? Szukałem w serwisówce ale nie znalazłem. A i jeszcze jeśli chodzi o przekładki, z jednej strony kanty ma bardziej ostre a z drugiej bardziej okrągłe, założone były tymi okrągłościami w stronę silnika, może założyć je teraz odwrotnie ? :)

User avatar
 
Posts: 349
Joined: 22 September 2009, 18:05
Location: Nysa
Points: 3
Motocykl: 1000 RR sc57B. Nareszcie :)
Year production: 2006

Post » 01 August 2010, 13:55

Sprężyny do wymiany!Minimalny wymiar to 4,92!Tarcze ja wybrałem EBC bo tak polecali!Przekładki zmierz jeśli są poniżej 0,30 to do wymiany!Co do włożenia ich z powrotem jak ich byś nie włożył to nic się nie będzie działo!
Byle do Wiosny :)

 
Posts: 94
Joined: 18 April 2010, 00:24
Location: Mrągowo
Motocykl: Honda CBR 900RR
Year production: 1994

Post » 01 August 2010, 15:40

O kurde no to sprężyny mam za krótkie. Ale te przekładki aż takie grube mają być ? Oo Tak na oko to one mi nie wyglądały żeby aż tyle miały no ale zmierzę. A gdyby miały mniej i bym je zostawił to jaki miałoby to wpływ na działanie sprzęgła ? A tak apropo gdzie można kupić przekładki do mojego modelu ?

User avatar
 
Posts: 349
Joined: 22 September 2009, 18:05
Location: Nysa
Points: 3
Motocykl: 1000 RR sc57B. Nareszcie :)
Year production: 2006

Post » 01 August 2010, 16:04

maja mieć co najmniej 3 mm!Jeśli mają mniej a je włożysz to sprzęgło będzie chodzić ale może się szybciej zużyć!
Byle do Wiosny :)

 
Posts: 94
Joined: 18 April 2010, 00:24
Location: Mrągowo
Motocykl: Honda CBR 900RR
Year production: 1994

Post » 01 August 2010, 17:58

Aha, no to dobrze, czyli tak do końca sezonu to i te zostawię :D Tylko teraz jakbym miał je kupić to gdzie ? Na allegro nie ma, gdzie indziej lukałem i też nie znalazłem do mojego modelu.

 
Posts: 366
Joined: 02 December 2007, 15:03
Location: Rzeszów
Points: 1
Motocykl: cbr sc57b
Year production: 0

Post » 01 August 2010, 19:10


 
Posts: 1036
Joined: 24 April 2008, 21:04
Location: Łódź
Points: 43
Motocykl: SC33
Year production: 99

Post » 01 August 2010, 22:22

Jeśli sprężyny i przekładki wykazjują nadmierne zużycie to według mnie szkoda czasu i kasy na wymianę samych tarcz. Mogą one bardzo szybko zakończyć swój żywot ponieważ tarcie między nimi a przekładkami bedzie zbyt małe i kilkukrotny ich uślizg przy wysokich obrotach spowoduje powrót do punku wyjścia, a kasa za tarcze pojdzie do śmieci.
Jeśli są trafione sprężyny i przekładki to juz wogóle sens tej operacji jest conajmiej marny.

 
Posts: 94
Joined: 18 April 2010, 00:24
Location: Mrągowo
Motocykl: Honda CBR 900RR
Year production: 1994

Post » 01 August 2010, 23:16

Wymienię tarcze i sprężyny, przekładki nie wyglądają na jakieś strasznie zużyte, nie są sine. Zmierzę ich grubość 2mm mają na pewno, czy 3 nie wiem. Ale myślę że jak je pozostawię nie będzie tragicznie. Chcę mieć sprzęgło do końca sezonu, tarcze kupię tanie. Dopiero po zimie jeśli już zrobię to porządnie. Bo będzie na to czas i pieniądze ;) A tak po drugie to wiele też osób nawet w tym temacie pisało żeby przekładek nie wymieniać i nie brać ich tak do głowy :) Bo je bardzo rzadko się wymienia, a jeśli już to jeśli są sine, moje nie są, może tylko miejscami :)

PreviousNext

Return to Usterki/awarie (CBR900RR SC28)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests