Dzisiaj jest 07 lipca 2025, 22:56

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Słaby hamulec przód

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 90
Rejestracja: 16 listopada 2009, 00:24
Lokalizacja: k/Opole
Motocykl: STREETFIGHTER CBR1100XX
Rok produkcji: 0

Słaby hamulec przód

Post » 23 kwietnia 2010, 19:31

W zimie wymieniałem przewody na jakieś tanie chińskie gówno do quadów w oplocie metalowym.Wczoraj pierwszy raz przejechałem się moto i okazuje się że mam słabe hamulce.Mogę wcisnąć klamę na chama i nie przelecę przez kierę.Pamiętam że na oryginalnych przewodach też hamowanie było chu**we ale czy aż tak nie wiem.Co może być powodem??
Myślę że chińskie przewody nie mają nic do tego.Dodam że są dobrze odpowietrzone.
Jakieś pomysły??

Awatar użytkownika
 
Posty: 272
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 10:45
Lokalizacja: pomorze
Pochwały: 1
Motocykl: gazela, SC33 :)
Rok produkcji: 0

Post » 23 kwietnia 2010, 19:38

Nieraz jak dawno płyn nie był wymieniany i wymienisz to się np rozszczelnia pompa. Ale ja bym odpowietrzał do skutku. A jak idą te przewody, tak jak oryginalne, czy najpierw do jednego zacisku a potem z zacisku 1 do zacisku 2?

Awatar użytkownika
 
Posty: 133
Rejestracja: 23 marca 2010, 23:26
Lokalizacja: Gołkowice
Pochwały: 10
Motocykl: Vtr 1000f
Rok produkcji: 0

Post » 23 kwietnia 2010, 19:46

Przyczyn może być wiele jeżeli klamka dobija ci do końca to źle odpowietrzony lub nieszczelność w układzie ,jeżeli hamulec jest twardy to mogą być zapieczone tłoczki albo masz klocki zjechane albo jakieś chińskie shity na forum na pewno znajdziesz wiele tematów na temat klocków które dobre ,a które są do bani .

Awatar użytkownika
 
Posty: 90
Rejestracja: 16 listopada 2009, 00:24
Lokalizacja: k/Opole
Motocykl: STREETFIGHTER CBR1100XX
Rok produkcji: 0

Post » 24 kwietnia 2010, 09:35

Klama idzie twardo czyli jest odpowietrzone jak należy.Przewód idzie od pompy do zacisku a 2 od zacisku do zacisku.Chińskie gówno jest w oplocie stalowym więc chyba nie przewody są powodem.Jak wspomniałem wyżej na oryginalnych przewodach też było słabo dlatego pomyślałem o oplocie bo byłem pewien że stary przewód gumowy pęcznieje przy hamowaniu.
Dawać pomysły i sposoby naprawy!!

Awatar użytkownika
 
Posty: 272
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 10:45
Lokalizacja: pomorze
Pochwały: 1
Motocykl: gazela, SC33 :)
Rok produkcji: 0

Post » 24 kwietnia 2010, 10:03

Może masz tarcze porowkowane... no i klocki z czasem też tracą swoją magiczną moc.

Awatar użytkownika
 
Posty: 686
Rejestracja: 10 stycznia 2008, 18:23
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 6
Motocykl: 1000 RR HRC
Rok produkcji: 2007

Post » 24 kwietnia 2010, 10:11

Jak na moje mimo wszystko cos zle odpowietrzyles. Z reguly po zmianie przeowdow trzeba zmienic podkladki przy pompie i przy zaciskach najlepiej na miedziane i wtedy odpowietrzyc jeszcze raz

Awatar użytkownika
 
Posty: 194
Rejestracja: 22 grudnia 2008, 00:03
Lokalizacja: Ozarow Ma
Motocykl: YZF R1
Rok produkcji: 2005

Post » 24 kwietnia 2010, 15:09

W kompletach z przewodami zawsze śruby i podkładki miedziane są...i to je a nie oryginały powinno sie wstawiać.

A czy te klocki są świeże? Bo nowe klocki muszą sie dotrzeć zanim osiągną swoją nominalną skuteczność.

 
Posty: 108
Rejestracja: 26 listopada 2009, 22:32
Lokalizacja: Strzegom
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR 900RR SC 33
Rok produkcji: 1996

Post » 24 kwietnia 2010, 23:54

Zobacz czy te nowe przewody są drożne, może tak być że coś w nich się znalazło i nie puszczają płynu, poza tym klocki, czy nie klinują się gdzieś, mogą być zaciski zardzewiałe, musisz to posprawdzać , być może to ;) Nie może być tak, że przy odpowietrzonym układzie hamulcowym , hamulce są słabe, po prostu nie masz odpowiedniej siły docisku klocka hamulcowego na tarcze, przy założeniu że klocki są dobre.

Awatar użytkownika
 
Posty: 303
Rejestracja: 22 sierpnia 2008, 09:48
Lokalizacja: serokomla
Motocykl: szukam...
Rok produkcji: 0

Post » 25 kwietnia 2010, 09:28

moze dot3 zalales :P

Awatar użytkownika
 
Posty: 86
Rejestracja: 11 lutego 2009, 15:13
Lokalizacja: Tychy / K
Pochwały: 2
Motocykl: 1000RR, TDM 900, Cali 1100, seven, SHL M05
Rok produkcji: 0

Post » 26 kwietnia 2010, 00:45

Wymień klocki i odtłuść tarcze. Jeśli chodzi o klocki to polecam TRW LUCAS. Żadne wypromowanie FERODO PLATINIUM i inne podobne.

Awatar użytkownika
 
Posty: 315
Rejestracja: 10 marca 2009, 20:10
Lokalizacja: Mogielnic
Motocykl: Honda CBR 954 RR, Silver Wing, CR250R
Rok produkcji: 2002

Post » 26 kwietnia 2010, 10:03

spsx pisze:Wymień klocki i odtłuść tarcze. Jeśli chodzi o klocki to polecam TRW LUCAS. Żadne wypromowanie FERODO PLATINIUM i inne podobne.


i do tego płyn hamulcowy DOT5

Awatar użytkownika
 
Posty: 63
Rejestracja: 17 lutego 2008, 23:58
Lokalizacja: Rybnik
Motocykl: SC 33
Rok produkcji: 99

Post » 28 kwietnia 2010, 17:07

marcin169 pisze:i do tego płyn hamulcowy DOT5


DOT 4 przeca też może być ;)

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości