Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 23:40

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Moto skutecznie załatwia świece

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC28 1992-1995

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 43
Rejestracja: 01 października 2008, 21:08
Lokalizacja: Częstocho
Motocykl: CBR 900RR
Rok produkcji: 1999

Post » 16 lutego 2010, 10:18

swiece moze tez zalatwic olej, a NGK sa bardzo wrazliwe na olej (jak masz przedmuchy) ja mialem taki przypadek w FZR600, niestety mial przedmuchy i zalewal mi olejem swiece i przez to CENZURA.ily sie, wymienilem na Denso i bylo spoko, potem i tak wymienilem piec :)

 
Posty: 7
Rejestracja: 07 lutego 2010, 21:41
Lokalizacja: wyszków
Motocykl: cbr 900rr sc28
Rok produkcji: 1993

Post » 16 lutego 2010, 20:28

miki1406 pisze:cbrcbr nie złość się po prostu zerknij na schemat instalacji elektrycznej w serwisówce i pomyśl... tutaj czujnik nie może robić żadnej "kolizji"


SORRY że tak wyjechałem al ten śnieg i zima już mi mózg wyżerają
WYSZKÓW TONIE

 
Posty: 24
Rejestracja: 20 października 2008, 21:40
Lokalizacja: z kapusty
Motocykl: CBR 900RR sc 28
Rok produkcji: 1994

Post » 17 lutego 2010, 02:18

Hahahaahaha a to dobre ... Duże litery krzyczą ... duże oczy maja małego wacka hahaha a czujniki załatwiają świece .... Kurcze ta zima naprawdę wali na dekiel .... ja też mam już dosyć białego koloru a w garażu stoi dodatkowo białe moto i białe auto ....
Problem miałem już dawno zażegnany i tylko przez moją niewiedzę (głupotę - jak zwał tak zwał ) tak sie stało że popłynąłem z dwoma kompletami irydów . Tak jak koledzy napisali na początku (ehhh jednego już nie ma z nami ) winą było odpalanie i gaszenie przed zagrzaniem się silnika do zwykłej dla niego temperatury pracy . Nie wiedziałem za bardzo o co biega bo na samym początku miałem zwykłe świece NGK i dopiero po jakimś czasie one padły a irydowe NGK'i padły mi po jednej takiej zabawie w odpalanie moto . Metoda z grzaniem nad gazem pomagała ale tylko na kilka świec (z 8 udało sie uratować 4) ale i tak na nich nie chodziła (honda) jak powinna i zostały wymienione na nowe . Od tej pory nie uruchamiam silnika jak nie zamierzam zrobić co najmniej kilkanaście kilometrów - tak jest o wiele taniej - i nic się złego nie dzieje . Silniczek chodzi jak marzenie .... A co do przedmuchów i zalewania olejem świec to zrobie teraz ''małego wacka'' :ooo: , u mnie jak na razie olej na dolewki nie ruszony .... Pozdrooooo i zimo CENZURA.laj !!!!!!!!

 
Posty: 43
Rejestracja: 01 października 2008, 21:08
Lokalizacja: Częstocho
Motocykl: CBR 900RR
Rok produkcji: 1999

Post » 26 lutego 2010, 21:25

kacza pisze:Hahahaahaha a to dobre ... Duże litery krzyczą ... duże oczy maja małego wacka hahaha a czujniki załatwiają świece ....A co do przedmuchów i zalewania olejem świec to zrobie teraz ''małego wacka'' :ooo: ,


nie bardzo rozumiem po pol litra Twojego posta wiec powstrzymam sie od komentarza, ale skoro jestes taki wszechwiedzacy to po chu.j zadajesz tak "banalne" pytania na forum ??

a tak w temacie dla wiedzy innych to wazne jest aby rozgrzac po raz pierwszy siwce to normalnej temp. a najlepiej przjechac sie z 50 km, potem nawet odpalenie na krotki czas nie powinno miec wplywu na trwalosc swiec (no chyba ze znajdzie sie jakis debil co odpala na pol minuty przez 20 razy pod rzad)

 
Posty: 24
Rejestracja: 20 października 2008, 21:40
Lokalizacja: z kapusty
Motocykl: CBR 900RR sc 28
Rok produkcji: 1994

Post » 26 lutego 2010, 23:54

Po hu.... to krasnal w wodzie stoi :P . Wyluzuj ... jak pisałem pierwszego posta to nie wiedziałem i co chodzi a po kilku poradach kolegów z forum-którzy udzielali rad i sugestii po wypiciu pół litra ale herbaty - dowiedziałem sie że odpalanie na chwilkę szkodzi świecą IRYDOWYM bardziej jak zwykłym . Po prostu czytałem i starałem sie wykorzystać ich rady i nie pierd .... łem że ktoś jest wszechwiedzący :okulary2: . To co napisałem kilka postów wyżej to są moje osobiste spostrzeżenia i moja nauka na własnych błędach (drogich jak się okazało ) , doszedłem do wniosku że to jest to i tak i siak ... Nigdy wcześniej nie miałem zakładanych świec irydowych i bardzo mnie dziwiło że zwykłym nic się nie działo a irydy padały komplet po komplecie .

Aha mam kolejne spostrzeżenie haha wszyscy wiemy że ''jak piłeś to nie jedź '' a teraz też - ''jak piłeś to nie pisz '' . Poooozdrrrooooo ;)

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 26 lutego 2010, 23:58

jak piles nie pisz a ja pisze rotfl2:

 
Posty: 43
Rejestracja: 01 października 2008, 21:08
Lokalizacja: Częstocho
Motocykl: CBR 900RR
Rok produkcji: 1999

Post » 27 lutego 2010, 07:55

hehe, ja jak pisalem o wrazliwosci swiec NGK na olej to wtedy tez bylem tylko po pol litra herbaty,wiec to byla rzeczowa porada, ale fakt fajer to nie fzr, w fajerze nie konczy sie tak szybko silnik :)

pozdro

Awatar użytkownika
 
Posty: 327
Rejestracja: 18 października 2008, 23:40
Lokalizacja: Wroclaw
Pochwały: 1
Motocykl: CBR929
Rok produkcji: 2001

Post » 27 lutego 2010, 12:17

DOBRE

miki1406 pisze:Po pierwsze to duże litery oznaczają krzyk?? Masz coś do nas, że krzyczysz?? :ooo:



Wez ogarnij troche dupala ;d



RudiszRR pisze:
A duze oczy oznaczaja malego wacka....





A ta riposta = klasa mistrzowska ;d

Sobote zaczynam z bananem na ryju dzieki Rudi ;x

Awatar użytkownika
 
Posty: 86
Rejestracja: 11 lutego 2009, 15:13
Lokalizacja: Tychy / K
Pochwały: 2
Motocykl: 1000RR, TDM 900, Cali 1100, seven, SHL M05
Rok produkcji: 0

Post » 13 marca 2010, 02:41

Czujnik przy termostacie to nie jest czujnik od wentylatora tylko od wskazania temp. na zegarach. Czujnik od wentylatora jest przykrecony do chłodnicy z lewej strony.
To ze sie nie wkrecał na obroty to nie była wina zamienionych kabli od czujnika temp. lecz zapewne zamienionych kabli od impulsatora (tzw. czujnik halla), który znajduje sie pod prawym deklem a wtyczke mozna zlokalizowac na wysokości termostatu czyli przy czujniku temp.

 
Posty: 242
Rejestracja: 08 czerwca 2009, 23:37
Lokalizacja: Łowicz
Pochwały: 2
Motocykl: CBR900RR SC28
Rok produkcji: 1994

Post » 15 marca 2010, 09:40

spsx moim skromnym zdaniem wypięcie kabla od impulsatora to już brak możliwości odpalenia, więc jakim cudem by się nie wkręcał ?!? Nie odpaliłby wcale. Co do czujników to racja.
Jadę w lassss odkręcam gazzzz i... wypada maneteka ;-)

Awatar użytkownika
 
Posty: 86
Rejestracja: 11 lutego 2009, 15:13
Lokalizacja: Tychy / K
Pochwały: 2
Motocykl: 1000RR, TDM 900, Cali 1100, seven, SHL M05
Rok produkcji: 0

Post » 19 marca 2010, 04:23

Nie wypietych tylko zamienionych.

[ Dodano: Pią Mar 19, 2010 3:24 am ]
Pisze wyraznie.

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 19 marca 2010, 08:29

Po pierwsze w motocyklach nie występuje czujnik halla tylko czujnik indukcyjny a to spora różnica. Po drugie nie ma możliwości zamiany podłączenia tego najważniejszego czujnika z czymkolwiek więc zanim zaczniecie robić komuś ścierwo z mózgu radzę się głęboko zastanowić nad poziomem swojej wiedzy ;)
wciąż zajmuję się serwisem

PoprzedniaNastępna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC28)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości