Dzisiaj jest 06 czerwca 2025, 21:22

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Moje SC57B i pare pytań...

Kupiłeś nowy motocykl, przerobiłeś moto ? tu możesz się tym pochwalić :)

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 55
Rejestracja: 03 marca 2011, 14:07
Lokalizacja: Rudna
Motocykl: SC57B
Rok produkcji: 2007

Moje SC57B i pare pytań...

Post » 14 listopada 2012, 19:26

Witam, chwale się moim nabytkiem z 18.08.2012. Hondę nabyłem w Krzeszowicach k. Krakowa, jakby ktoś znał sprzęt to miło by było, jakby mi coś o nim powiedział. Po obejrzeniu kilku bezwypadkowch sztuk trafiła się ta. Z dodatków zastałem: Podwyższoną czarną szybę PUIG, klamki BREMBO, manetki z końcówkami RIZOMA, zbiorniczki płynu hamulcowego RIZOMA, crashpady PUIG, rolki wahacza RIZOMA, końcówka wydechu YOSHIMURA RS-5, wyświetlacz biegów ACUMEN, czerwone przewody w stalowym oplocie EXACT, tankpad i tankcap HRC, osłona łańcucha PUIG, tylna lampa z wbudowanymi kierunkowskazami, fender eliminator z podświetleniem tablicy RIZOMA, kierunkowskazy przednie LED, korek wlewu oleju RIZOMA, czerwone obrysówki na felgach CBR, żelowe siedzisko kierowcy i pasażera z wyszywanym logo CBR. Ja dokupiłem jedynie Stompgripy. Sprzęt bez porównania do mojego poprzedniego CBR 600 F2, jeździ się bardziej komfortowo, spalanie dużo większe ale sam tego chciałem... Z awarii miałem jedynie spaloną żarówkę i oby na tym się skończyło. Po kilku miesiącach eksploatacji zauważyłem ubytki oleju tj: na lekko ponad 3000km ubyło 700ml oleju, czyli na 1000km wychodzi jakieś 230ml, czy to dużo? Czy to może być spowodowane przeszłością? Złym dotarciem? Honda czasami pofrunie na gumie, lecz nie nałogowo od świateł do świateł. Olej jaki mam zalany obecnie to Motul 300V 10w40, obecny przebieg to ok 32200km, czy owe ubytki oleju to czas przejść na inny olej czy pozostać przy tym?

Foto moto: http://bikepics.com/members/grzester/07cbr1000rr/

 
Posty: 433
Rejestracja: 10 grudnia 2008, 21:53
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: Suzuki Gsx-r 1000 K9
Rok produkcji: 2009

Post » 14 listopada 2012, 19:42

Wyglada aldnie ale z tym braniem oleju nie za ciekawa informacja :( niech sie wypowiedza fachury co z olejem :)

 
Posty: 179
Rejestracja: 05 sierpnia 2010, 19:30
Lokalizacja: Kielce
Pochwały: 2
Motocykl: CBR 1000rr
Rok produkcji: 0

Post » 14 listopada 2012, 19:51

Szczerze mówiąc ja leje 5100 10w40 i od wymiany do wymiany nie bierze grama oleju. Ale niech się wypowiedzą inni jak u nich.

Awatar użytkownika
 
Posty: 591
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Post » 14 listopada 2012, 20:53

Jeżdżę na 300v mam 23tys. przebiegu i nie dolewam ani kropli. Na dotarciu dolewałem około 200ml na 6tys. km. Jak nie dymi i nie ma usmarkanego wydechu to ja bym się nie przejmował chociaż zużycie trochę duże.
Moto Psycho

Awatar użytkownika
 
Posty: 422
Rejestracja: 20 grudnia 2011, 19:55
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 11
Motocykl: SC-57
Rok produkcji: 2004

Post » 14 listopada 2012, 20:57

Siemanko, ładnie się prezentuje. Ale nie pisz głupot że 1000RR wygodniejsze od F2 ;) Chyba wygodniej rwie się małolaty spod gimnazjum hehe. A tak serio, to troszke Ci tego oleju ubywa, ale jak często gumujesz i kręcisz pod czerwone.... Pooglądaj dobrze moto, czy gdzieś się nie poci, moja miała zapocenie na kostce, która wchodziła w dekiel sprzęgła. Ja przez 6000km dolałem może z 120ml, żeby miec zawsze max. Przebieg mam 43tyś. Kwestia też czy faktycznie tam jest wlany Motul 300V czy też olej z opakowania które miało napisane motul 300v i na tym podobieństwa się kończą. Ja jeżdże na Agipie 10w60, syntetycznym i jest super. Leje go już do 6 moto jakie miałem. Polecam

 
Posty: 928
Rejestracja: 13 lutego 2011, 15:44
Lokalizacja: Żory
Pochwały: 22
Motocykl: Cbr 900rr
Rok produkcji: 1999

Post » 14 listopada 2012, 21:11

a mi wszystko co mialem CENZURA olej. nawet lanos 1.5 z junkersem a jezdzi na castrolu magnatec full syntetyk i tez bierze... a ma 40tys przebiegu:)moje dziadki kupilo w salonie i odziedziczylem. wiec sie nie przejmuj tylko czesciej kontroluj stan oleju. bo jedyne co boli to ciebie w glowie ze bierze ten olej twojemu sc57 to naprawde zadna roznica:)

 
Posty: 200
Rejestracja: 15 lutego 2009, 23:04
Lokalizacja: PIŁA
Pochwały: 1
Motocykl: Była SC 33 jest SC57 A
Rok produkcji: 2005

Post » 14 listopada 2012, 21:59

Ja w sezonie (ze względu na brak czasu) zrobiłem tylko 2700 kilometrów i przez ten czas raz dolałem olej. Było to ok 50-100 ml. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
 
Posty: 55
Rejestracja: 03 marca 2011, 14:07
Lokalizacja: Rudna
Motocykl: SC57B
Rok produkcji: 2007

Post » 14 listopada 2012, 22:05

Komin jest suchy, nie ma śladu oleju, ale kopci przy pewnych obrotach, tzn tak, do 5tys obr jest w porządku, potem od 5 do 7tys obr jeb*e biała chmura jak z dwusuwa, nieraz mniejsza, nie raz większa, po wyżej 7tys znów jest w porządku i nic nie dymi... Dla mnie blady jest wygodniejszy, na F2 po 100 max 150km musiałem zchodzić i dać odpocząć hemoroidom, tutaj robie ponad 200km i wtedy pauza. Nie wiem co myśleć z tą oliwą, niedługo się przymierzam do zmiany, kupiłem już filtr k&n teraz nie wiem jaki olej. Poprzedni właściciel mówił, że wlał motula 300v, nie wiem czy mu wierzyć. Zmieniał na początku sezonu płyny eksploatacyjne rzekomo to ja już w tym sezonie nie zmieniałem bo miał mało najechane. Patrząc w oczko po dolewce, olej ma kolor ciemny brunatny.

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 14 listopada 2012, 22:15

Coś przednia oś marnie zlicowana z krawędzią a logo TOKICO uleciało z zacisków więc jakiś palnik w przód był. A olej to norma jak w stanach dobry kowboj większość czasu robił na tylnym bądź przednim kole :027:
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 679
Rejestracja: 09 lipca 2011, 18:40
Lokalizacja: Gubin
Motocykl: Honda cbr 929 rr
Rok produkcji: 2000

Post » 14 listopada 2012, 23:09

Konkretny sprzęt gratulacje :) szerokości
Pale Gume, a nie dusze

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 15 listopada 2012, 02:25

Ta sztuka pochodzi chyba z naszego forum od kolegi "dzimi" czy jakoś tak.
U niego szukaj jakichś informacji konkretniejszych.

To zużycie 200ml oleju na 1000km nie wydaje mi się czymś strasznym. Jak jezdzisz normalnie, czasem poupalasz to raczej normalne , że coś tam ubędzie. Moja SC57a była raczej zadbana i prawidłowo eksploatowana a mimo to między wymianami , które robiłem co 6000km wlewałem litr co również daje ok.150-200ml na 1000km. Jeśli nie ma jakichś złych objawów to się nie przejmuj. A to, że tutaj na forum nikomu Hondy oleju nie biorą a 20% pisze tematy o robieniu pózniej panewek też przyjmij za normę :D

[ Dodano: Czw Lis 15, 2012 1:29 am ]
Przeglądnij też czy nie poci Ci się gdzieś uszczelnienie dekla od strony sprzęgła, ewentualnie przy wejściu w ten element kostki elektrycznej.

 
Posty: 34
Rejestracja: 22 lutego 2011, 17:54
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR 954
Rok produkcji: 2002

Post » 15 listopada 2012, 08:56

GRATULACJE piękny sprzęt, ładnie u trzymany i dobrze doinwestowany...Co do oleju to dużo cbrek sc57 biorą olej, nie mowie że wszystkie ale ten typ tak ma ze troche wypije....możesz popróbować ze zmianą oleju o jakiś innych parametrach lepkości czasem to pomaga. pozdrawiam

Następna

Wróć do Mój Fireblade, nasze motocykle, nowe nabytki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość