Dzisiaj jest 06 czerwca 2025, 11:31

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Od zera do bochatera czyli rzeźba w gó*nie

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 6
Rejestracja: 23 lipca 2012, 10:02
Lokalizacja: WLKP
Motocykl:

Od zera do bochatera czyli rzeźba w gó*nie

Post » 23 lipca 2012, 11:32

Witam! Forum jest mi pomocne od dawna lacz zarejestrowałem sie dopiero teraz żeby podzielić się swoją pracą ;-)

No więc swoją 929 kupiłem w 2009r jako sprzęt cały kompletny ale po kulance.
Do jazdy wystarczyło kupić kolanko pompy hamulcowej poza tym trzymała się kupy.
Czasza miała pourywane "uszy" partu plastikom brakowało uchwytów albo były przeszlifowane.
w 2010 sam miałem nią małego szlifa przez co sprzęt został odstawiony do końca sezonu.
Na początku 2011 zamiast wiząść sie porządnie za robotę chciałem jak najszybciej latać więc chąc nie chcąc moja 929 stała się typowym psem ;-) pozdejmowałem wszytko poza i tak porysowanym bakiem i zadupkiem, zostawiłem lampe i tak przelatałem cały zeszły i dużą częśc tego sezonu. Przyszedł czas że powiedziałem sobie DOŚĆ ;-)

Wszytkie zdjęcia otwierają sie większe po kliknięciu

Obrazek
Stan na maj tego roku :-)
A teraz pierwsze prace, rozbiórka :
Obrazek
Rekonstrukcja czaszy:
Jako że nowa czacha trochę kosztuje postanowiłem zaryzykować i "urzeźbić" uszy na nowo.
Wierzcie mi że nikt z znajomych nie traktował tego pomysłu poważnie. Za dawce posłużył kawałek zbędnej owiewki:
Obrazek Obrazek

Jak widać jest co robić
Uszy najpierw dopasowałem kształtem do nowej szyby i wyciołem z kartonu, potem zrobiłem ich kopie juz wycinając je z plastiku:

Obrazek Obrazek

Spawanie uszu do czachy:

Obrazek
Obrazek

Szlifowanie, spawanie,szlifowanie,szpachlowanie,szlifowanie,szpachlowanie i tak do usranej...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Lakierowanie podkładem oraz podstawowo kolorem dla oceny efektu:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Moim zdaniem wyszło dużo lepiej niż myślałem ze się uda :-)
parę zdjęć owiewek podczas przygotowywania ich pod lakierowanie:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

To co widzicie do teraz to ok 50 godzin pracy robiłem to dzień w dzień przez bity tydzień.
Motocykl miał być malowany na czarno tak jak był kiedy go kupiłem. Miałem pełen zestaw naklejek pod czarne ori. malowanie ale po tym jak uświadomiłem sobie jak wiele pracy już wykonałem zaświecił mi się w głowie trochę inny pomysł... LAKIEROWANIE:

Obrazek
Obrazek

Odcieńcia kolorów udało się zrobić za pomocą specjalnej taśmy elastycznej.
Dawaliśmy po trzy warstwy koloru. Te owiewki które były malowane w więcej niż jeden kolor musiały odczekać aż poprzednia warstwa całkowicie wyschnie. Najwięcej zabawy było z zadupkiem który dostał 4 osobne kolory.
Potem przyszedł czas na naklejki i po 4 warstwy lakieru bezbarwnego żeby uzyskać głębie koloru i odpowiednio zalać naklejki:
Obrazek
Obrazek

No i po 2 tygodniach pracy przyszedł czas żeby pierwszy raz od zakupu poskładać fire`a tak jak powinien być z zastosowaniem wszystkich wymaganych klipsów zaczepów, nowych śrubek itp itd. Samo składanie zajęło mi ponad 8 godzin. Dla efektu w kolor poszły też wypełnienia czachy i lusterka. OTO EFEKTY:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Motocykl malował domorosły elektronik, magister logistyki, a pomagał kucharz Myśle że jak na prawie zerowe doświadczenie, brak kabiny bezpyłowej itp. efekty są niezłe. I proszę wierzyć że choć to rzadkość to w tej chwili na żywo prezentuje się on dużo lepiej niż na zdjęciach. Pozdrawiam wszystkich!
Jeźdzcy HARDCORU kręcą do oporu!

 
Posty: 321
Rejestracja: 10 lipca 2010, 15:45
Lokalizacja: Połaniec
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR929 FireBlade
Rok produkcji: 2000

Post » 23 lipca 2012, 12:08

Super robota :) Ładnie wygląda

 
Posty: 76
Rejestracja: 27 listopada 2011, 17:12
Lokalizacja: Radom
Motocykl: bylo 2x SC33 jest 1000RR
Rok produkcji: 2006

Post » 23 lipca 2012, 12:12

pogratulowac wyszlo bardzo nice ;)

 
Posty: 25
Rejestracja: 15 kwietnia 2012, 19:21
Lokalizacja: Zielona G
Pochwały: 1
Motocykl:

Post » 23 lipca 2012, 18:22

Rzeczywiście bardzo ładnie ta robota wygląda.

Awatar użytkownika
 
Posty: 716
Rejestracja: 23 lutego 2010, 18:47
Lokalizacja: Wrocław-W
Pochwały: 12
Motocykl: zawsze HONDA !
Rok produkcji: 0

Post » 23 lipca 2012, 19:07

Najważniejsze, żebyś Ty mati1411, był zadowolony !

A moto wygląda fajnie !
Gratki za chęci :piwo:

Awatar użytkownika
 
Posty: 23
Rejestracja: 23 maja 2010, 22:00
Lokalizacja: Szeliga P
Motocykl: CBR 929rr
Rok produkcji: 2000

Post » 23 lipca 2012, 19:08

najpiekniejsze malowanie hondy:) miales kolego dobry pomysl:) czarna to nie bylo by to a tak jest zajebi... pozdrawiam:)

 
Posty: 200
Rejestracja: 15 lutego 2009, 23:04
Lokalizacja: PIŁA
Pochwały: 1
Motocykl: Była SC 33 jest SC57 A
Rok produkcji: 2005

Post » 23 lipca 2012, 20:31

Wielki szacun za determinacje. Mnie by się nie chciało....

Awatar użytkownika
 
Posty: 246
Rejestracja: 26 listopada 2010, 15:52
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Pochwały: 9
Motocykl: k8 1000 / F3 stunt
Rok produkcji: 2000

Post » 23 lipca 2012, 21:01

Bardzo fajna robota :clap:
Szacuneczek za podjętą walke ;)
Za mną chodzi malowanie ERION RACING , tylko nie mam odwagi bo moto jest w orginale :P

 
Posty: 480
Rejestracja: 11 stycznia 2011, 21:08
Lokalizacja: Stara Iwi
Pochwały: 5
Motocykl: CBR SC28
Rok produkcji: 0

Post » 24 lipca 2012, 11:09

trochę chłopaki pracy włożyli ale satysfakja z własnej roboty bezcenna ...
Wyszło naprawdę zacnie :clap:

Awatar użytkownika
 
Posty: 315
Rejestracja: 10 marca 2009, 20:10
Lokalizacja: Mogielnic
Motocykl: Honda CBR 954 RR, Silver Wing, CR250R
Rok produkcji: 2002

Post » 24 lipca 2012, 11:12

Super robota :clap:

Awatar użytkownika
 
Posty: 679
Rejestracja: 09 lipca 2011, 18:40
Lokalizacja: Gubin
Motocykl: Honda cbr 929 rr
Rok produkcji: 2000

Post » 24 lipca 2012, 12:08

siema super masyna :) repsol to repsol

prezentuje sie wysmienicie gratulacje :)
Pale Gume, a nie dusze

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 24 lipca 2012, 15:00

super gratuluje roboty ale niestety obawiam się że przy czasze co poszpachlowałeś to popęka tylko kwestia czasu chyba że naprawdę spokojnie jeździsz zero gumowania itd itp

ale wyszło ekstra !!!

Następna

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości