ja podlacze sie do tematu, u mnie slychac zawor, stuki wystepuja na rozgrzanym silniku, takze slychac go podczas przyspieszania(rytmiczne). Teraz pytanie dla czego jest to slychac, robilem zawory, wszystkie w normie( jeden ssacy byl ustawiony pod gorna granice, ale sie miescil). Tak wiec dlaczego dzwonia? i co z tym zrobic czy olac ?
Adjaro, co masz na myśli pisząc ,że "robiłem zawory" ustawiałeś je wymieniając bądź zamieniając płytki czy tylko kontrolowałeś? bo jeżeli regulowałeś to mogłeś kupić (ewentualnie) jakieś tandety które się rozklepały. ale też sprawdź raczej wontek że to napinacz rozrządu tak stuka (częsta przypadłość) a żeby sprecyzować dokładnie źródło stukania zachęcam do pracy ze stetoskopem, dobre osłuchanie jest lepsze niż gdybanie. pozdrawiam
january, piszac ze robilem, mialem na mysli pelna regulacje, cykalo juz wczesniej, ale wydaje mi sie ze to nie odglos rozrzadu, rozrzad swoja droga i tez zamierzam zrobic ale to w zime. Poza tym wydaje mi sie ze rozrzad nie cykalby tylko na cieplym silniku a wlasnie tak sie dzieje ..
nom właśnie na zimnym nie cyka jest to róznie ja miałem dokładnie takie cykanie na ciepłym silniku i też się doszukiwałem bo to może zawory(sprawdziłem te wszystko pięknie) a że może luzy na przepustnicach gaźników (rozebrałem sprawdziłem i też nie) może panewki ; i dobrze że sobie roboty nie robiłem ze sprawdzaniem tylko dostałem podpowieć od DR Czikena z forum żebym obadał sprawe stetoskopem i wtedy się wszystko wyjaśniło że to napinacz tak cyka ale wykręciłem go i nie był zurzyty ma tylko małe luzy na bok i przez to to cykanie, to wkręciłem go spowrotem i tak jeżdże kiedyś go wymienię;) dlatego i ja bardzo zachęcam do pracy ze stetoskopem , kosztuje chyba z 30 zł ale pozwala precyzyjnie zlokalizować żródło niepokojących odgłosów, pozdrawiam:)