It is currently 16 November 2025, 13:11

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Zmiana koła na 17 w sc33 z 99r

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999
User avatar
 
Posts: 40
Joined: 27 March 2011, 01:35
Location: Stegna
Points: 1
Motocykl: sc33
Year production: 1999

Zmiana koła na 17 w sc33 z 99r

Post » 10 August 2011, 14:07

Chcialbym zmienic przednia felge na 17, interesuje mnie jaka felga podeszlaby pod sc33 z 99? W starszych modelach pasuje od F3, ale nigdzie w tematach nie mogłem znalesc jak to sie ma z rocznikami 98/99, a na pewno potrzebuje innej felgi, bo nawet 16 ze starszego sc33 nie pasuje.

 
Posts: 1629
Joined: 01 May 2007, 20:22
Points: 10
Motocykl:

Post » 10 August 2011, 15:47

szukaj temat byl poruszany z tego co pamietam od f3 adoptowali

 
Posts: 198
Joined: 24 May 2010, 20:28
Location: Łódź
Points: 3
Motocykl: xx w ramie sc33
Year production: 2006

Post » 11 August 2011, 07:25

Albo całe zawieszenie od 954 lub srad 750 upsy albo od F4ki ale trzeba przerabiać sztyce CrazyDuck

User avatar
 
Posts: 167
Joined: 16 January 2011, 22:35
Location: Gdańsk
Points: 2
Motocykl: CBR 600 F4i Sport
Year production: 2001

Post » 11 August 2011, 11:53

A po co to robić? Przecież dzięki takiemu rozmiarowi felgi nie musisz montować amortyzatora skrętu. Uważam, że to bezsensu. :P

User avatar
 
Posts: 378
Joined: 21 August 2010, 22:42
Location: Rzeszów
Points: 4
Motocykl: CBR 900rr
Year production: 1998

Post » 11 August 2011, 13:04

17-cali z przodu to kwestia gustu. Mi się wydaje że na standardowej 16-ce fajer wygląda masywniej i lepiej. Co do właściwości jezdnych, to prawda co Lukki napisał. Mniejszy rozmiar jest po to żeby uniknąć shimmy. Już nie raz mi zatrzepotało kierownicą jak np opuszczałem przód, ale motor praktycznie sam stabilizował tor jazdy. Wiem, że jak by się to samo przytrafiło na 929 albo 954 (bez amora skrętu) to by było kiepsko.
Co do spraw technicznych to nie ma takiego koła, które podejdzie bez modyfikacji. Dużo osób bierz koła od F3, albo F4i (z tego co pamiętam). W obydwu przypadkach musisz dotaczać dystanse i to precyzyjnie, żeby zgrać tarcze z zaciskami.
Jeśli chcesz zmienić, dlatego że ciężko o używaną oponę na przód, to ja bym sobie darował. Przelicz sobie koszty przeróbki, toczenia, łażenia i jeżdżenia za tym wszystkim, plus kpl koło. Za tyle samo dostaniesz nową oponę która wystarczy Ci na kilka sezonów. PZDR

PS: Poszukaj dobrze, był temat gdzie ktoś podawał gotowe wymiary dystansów i wszystkie potrzebne szczegóły.

User avatar
 
Posts: 820
Joined: 16 June 2008, 12:23
Location: Olsztyn
Points: 10
Motocykl: SC33
Year production: 0

Post » 24 August 2011, 12:49

bzdura.... przednia felga z Honda VFR 750 model RC36II pasuje do Fireblade'a bez najmniejszych przerobek, tulejki zostaja oryginalne, nie wiem tylko do konca jak jest z tarczami bo pakowalem kolo razem z tarczami tylko ze w druga strone czyli z fireblade'a do VFR

oprocz tego pasuje tez fela z VTR Firestorma
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

User avatar
 
Posts: 900
Joined: 07 September 2007, 23:16
Location: Rzeszów
Points: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Year production: 2007

Post » 24 August 2011, 18:11

olsen wrote:Jeśli chcesz zmienić, dlatego że ciężko o używaną oponę na przód, to ja bym sobie darował. Przelicz sobie koszty przeróbki, toczenia, łażenia i jeżdżenia za tym wszystkim, plus kpl koło. Za tyle samo dostaniesz nową oponę która wystarczy Ci na kilka sezonów. PZDR


Łooo kurde ale mnie oświeciło ... nowa opona = kilka sezonów / niezła miara :D
Chyba miałem jakiś felerny egzemplarz bo ja średnio zakładałem 2 nowe przody na sezon :)
Oszukali mnie...

User avatar
 
Posts: 378
Joined: 21 August 2010, 22:42
Location: Rzeszów
Points: 4
Motocykl: CBR 900rr
Year production: 1998

Post » 25 August 2011, 17:03

No jeśli walisz stoppie na każdej krzyżówce albo jeździsz po torze to oczywiście opona skończy się wcześniej. Ale mi raczej chodziło o normalną jazdę. "Kilka" to może troszkę przesadziłem, w każdym razie przeróbka jak dla mnie zbędna.

PS: marcinSC33, te twoje przody to nówki były? Bo jeśli się kupuje nowe opony, to jaki problem mieć 16cali z przodu. Przecież 16tki są tak samo dostępne i w podobnej cenie.

User avatar
 
Posts: 900
Joined: 07 September 2007, 23:16
Location: Rzeszów
Points: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Year production: 2007

Post » 25 August 2011, 22:34

Ja nie poprawiałem fabryki i cały czas miałem 16cali - na to koło kupowałem głównie nówki ale wkurzał mnie brak konkretnych (czyt. torowych) opon.
Jakoś cudów nie robiłem z tym motorem ale nowy przód np.Battlax BT016 bodajże wystarczał na jakieś 8000km , Sportec M1 również.

 
Posts: 32
Joined: 17 April 2016, 19:27
Motocykl: zx12r 2004 sc33 1998
Year production: 2004

Re: Zmiana koła na 17 w sc33 z 99r

Post » 09 January 2017, 02:39

Panowie oświecicie mnie. Przeglądałem forum i nie znalazłem żadnej konkretnej informacji na temat zmiany przedniej felgi w modelu 98/99. Wszyscy pisza że coś tam trzeba dotoczyć itp. a mi chodzi o konkretne fakty.Interesowała by nie felga od f3 ponieważ tak jak tylna od fajera jest 5-cio ramienna . Załóżmy na chwile że mam już felgę od f3 co jeszcze muszę kupic bądź wytoczyć a jeśli wytoczyć to w jakim celu. Zakładam żę iż felga przednia od bladego jest szersza od f3 do zaciski powinny byc bliżej środka a zatem powinienem dotoczyc cztery jednakowe stalowe tuleje oraz zastosowac dłuższe śruby aby przysunąć zacisiki bliżej srodka tak? Czy orócz tego coś jeszcze trzeba zmienic? czy ośka będzei pasowac od fajera?


Return to Modyfikacje i Tunning (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests