It is currently 16 November 2025, 13:14

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Tylny klosz od lampy coraz bardziej żółty - to norma?

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007
User avatar
 
Posts: 592
Joined: 06 August 2009, 21:15
Location: Ziemia
Points: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Year production: 2018

Tylny klosz od lampy coraz bardziej żółty - to norma?

Post » 23 May 2011, 21:14

Jak wyglądają u Was klosze? Mój jest już taki żółty, że aż brzydki. :(

Kumpel w tym samym roczniku w CBR600 ma piękny biały.

User avatar
 
Posts: 900
Joined: 07 September 2007, 23:16
Location: Rzeszów
Points: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Year production: 2007

Post » 23 May 2011, 21:54

Mój też jest żółty :) ...znaczy był bo wymieniłem ostatnio lampę na dymioną z wbudowanymi kierunkami żeby trochę odmłodzić zadupek i zmieniłem mocowanie tablicy.
Jak się dobrze postarasz to zmyjesz trochę tan nalot ale jest to raczej norma w 1000RR z naszych roczników , przynajmniej z tego co zaobserwowałem.

 
Posts: 147
Joined: 02 May 2011, 11:35
Location: Elbląg
Points: 4
Motocykl: sc57b oraz suzuki rm 125
Year production: 2007

Re: Tylny klosz od lampy coraz bardziej żółty - to norma?

Post » 23 May 2011, 22:05

zolknie zolknie , niestety chyba od spalin

User avatar
 
Posts: 396
Joined: 25 August 2008, 09:28
Location: WG i WKZ
Points: 15
Motocykl: 1000RR Repsol
Year production: 2005

Post » 23 May 2011, 22:39

Żółknięcie lub brązowienie klosza tylnej lampy to niestety norma. Nie usunie się tego przy zwykłym myciu. Polecam środek "Meguiar's Plast-X" - jest to lekko ścierny żel do czyszczenia i polerowania klarownych tworzyw sztucznych: http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... cts_id=294
Wypróbowałem u siebie i rewelacja - lampa znów bielutka jak nowa. POLECAM

Zastosowanie tego produktu jest oczywiście szersze, ładnie wypolerujemy nim szybę w motocyklu lub w kasku, klosze lamp w samochodzie - oczywiście z drobnych rysek a nie z odbić po kamyczkach.
A marki Meguiar's nie trzeba reklamować...

User avatar
 
Posts: 592
Joined: 06 August 2009, 21:15
Location: Ziemia
Points: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Year production: 2018

Post » 24 May 2011, 19:24

Dzięki LENAR, chyba go kupię. :)

Zastanawia mnie jeszcze to, dlaczego kumpel w 600-tce ma bialutki... a może był wymieniony? :)

User avatar
 
Posts: 396
Joined: 25 August 2008, 09:28
Location: WG i WKZ
Points: 15
Motocykl: 1000RR Repsol
Year production: 2005

Post » 24 May 2011, 21:14

Mi się wydaje, że odbarwienia na kloszu zależą też od końcówki wydechu. Wcześniej miałem seryjną i lampa była wyraźnie brązowa już po 7ooo km od nowości. Później wrzuciłem karbonowego akrapa - karbon oddaje mniej ciepła przez obudowę, do tego ta końcówka jest troszkę dłuższa od stock'owej, i teraz klosz znacznie wolniej mi się odbarwia (w międzyczasie zastosowałem Plast-X).

chanbord wrote:Dzięki LENAR, chyba go kupię. :)
Trochę kosztuje, ale gwarantuję, że się nie zawiedziesz. Klosz po nim jest jak nowy.
Bierze się trochę żelu na ściereczkę i wciera w lampę aż żel "zniknie", potem przeciera się inną czystą suchą ściereczką i robi się WOW. :)

User avatar
 
Posts: 592
Joined: 06 August 2009, 21:15
Location: Ziemia
Points: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Year production: 2018

Post » 31 May 2011, 21:12

Kurcze jaki człowiek jest czasami durny :) Wystarczyło umyć klosz i jest jak nowy. Psiknąłem środkiem do zabrudzeń i wszystko zlazło :) Teraz jest piękny przejrzysty i bialutki klosz :)

User avatar
 
Posts: 396
Joined: 25 August 2008, 09:28
Location: WG i WKZ
Points: 15
Motocykl: 1000RR Repsol
Year production: 2005

Post » 31 May 2011, 21:31

chanbord wrote:Psiknąłem środkiem do zabrudzeń i wszystko zlazło :)
Napisz co to dokładnie za środek, bo taka informacja jest średnio pomocna. ;)

Pamiętam, że mi przy zwykłym myciu ten nalot nie chciał zejść, jakby był wżarty w klosz. Dopiero delikatne ręczne przepolerowanie PlastX-em pomogło.

User avatar
 
Posts: 592
Joined: 06 August 2009, 21:15
Location: Ziemia
Points: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Year production: 2018

Post » 31 May 2011, 23:47

Oczywiście. Jutro wrzucę nazwę i może fotkę tego środka. Tak sobie myślę, czy przypadkiem benzyną by nie puściło? :)

User avatar
 
Posts: 7
Joined: 31 March 2011, 09:53
Location: Chrzanów
Motocykl: Honda CBR 1000 RR SC57a
Year production: 2005

Post » 02 June 2011, 10:19

ja przejechalem to pasta tempo ( zajelo mi to jakies 3 minuty) i wyglada jak nowe do dostania w kazdym motoryzacyjnym czy tez tesco, przypuszczam ze taki sam efekt bedzie po plastmalu do lakieru

User avatar
 
Posts: 592
Joined: 06 August 2009, 21:15
Location: Ziemia
Points: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Year production: 2018

Post » 02 June 2011, 10:59

Bynajmniej nie jest to zabrudzenie, które nie złazi i trzeba polerować. Ja ten specyfik zostawiłem u ojca na działce. Dziś tam będę popołudniu to zrobię fotkę i wrzucę. :)

[ Dodano: Nie Cze 05, 2011 11:15 pm ]
Lepiej późno niż wcale.

Tym psiknąłem, wytarłem i klosz jak nowy :)

Image

Image

 
Posts: 5
Joined: 06 June 2011, 20:14
Location: Mikołów
Motocykl: K7 1ooo
Year production: 2007

Post » 07 June 2011, 18:25

Polecam Brudpur VC 242 , tani jak barszcz do kupienia praktycznie wszędzie w sklepach chemicznych, budowlanych itp.
Ogólnie usuwa wszystkie tłuste plamy, czy po smarze do łańcucha czy właśnie takie pożółknięcia ze spalin. Jak miałem 1000rr to nawet zadupek czasem potrafił zżółknąć, wydechy laser :)

Next

Return to Ogólne (CBR1000RR SC57)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests