It is currently 16 November 2025, 13:15

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Regulator napiecia -prawda czy mit?

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999
 
Posts: 8
Joined: 09 April 2011, 21:03
Location: Radom
Motocykl: Honda 900RR
Year production: 1997

Regulator napiecia -prawda czy mit?

Post » 12 April 2011, 18:57

Witam
Po ostatnich perypetiach z alternatorem postanowilem sprawdzic regler we własnym zakresie miernikiem wg tabelki ktora znalazlem na forum jednak na zadnym ze stykow nic nie wskazywalo tak wiec wczoraj wykrecilem regler z fajery i zdecydowałem sie podjechac do jakiegos "madrego "co by mi okreslil ,sprawdzil czy wszystko z nim oki i co sie okazuje nie ma na to "bata" jak to okreslili elektromechanicy z mojej okolicy.Podlanczajac pod miernik specjalistyczny raz pokazywalo jakas wartos za moment na tych samych stykach juz nie u innego nic urzadzenie nie widzialo i wszycy ogolnie rece rozlozyli i stwierdzili ze nie jest to do sprawdzenia.Jak to faktycznie wyglada z waszego doswiadczenia czy wie ktos z was gdzie mozna cos takiego sprawdzic?i dodatkowe pytanie czy do reglera ducati energi proponujecie wstawic dodatkowy wiatrak od kompa czy tez już wystarczy "kaloryfer" ktory ma wbudowany?

User avatar
 
Posts: 279
Joined: 15 April 2009, 19:39
Location: Lublin
Points: 1
Motocykl: CBR 929 RR
Year production: 2000

Post » 12 April 2011, 23:09

Myślę ,że w jakimkolwiek serwisie motocyklowym nie powinno byc z tym problemów. Mi psrawdzali w F2 regulator i to beż żadnego wykrecania z moto. Sprawdzali napięcie pod obciążeniem i bez. I od razu postawili diagnozę ,że walnięty regler.

User avatar
 
Posts: 882
Joined: 04 March 2010, 00:37
Location: Małopolsk
Points: 8
Motocykl: Honda FireBlade 929RR
Year production: 2001

Post » 12 April 2011, 23:18

mojemu kumplowi jak padł regulator to były objawy ze moto po prostu nie ładowało baterii i do puki był aku ok jechał ale jak siadła bateria to amen a drugą możliwością padniętego regulatora może być zbyt duża dawka prądu wtedy może aku rozsadzić i problem będzie.

co do
koper wrote:reglera ducati energi
kupił właśnie taki i był zadowolony nie montował dodatkowego wiatraka i działa mu już hmm 4sezon bodajże.
...Hamuj Fantazje, Rozwijaj Wyobraźnie...

User avatar
 
Posts: 77
Joined: 01 February 2011, 09:13
Location: Iława
Motocykl: <f2>>>FIREBLADE;)
Year production: 1993

Post » 13 April 2011, 06:08

Chappy wrote:a drugą możliwością padniętego regulatora może być zbyt duża dawka prądu wtedy może aku rozsadzić i problem będzie.


Ja wlasnie mialem problem z przeladowaniem caly kwas sie ulotnil i malo co aku nie wybuchł:D

 
Posts: 97
Joined: 22 January 2010, 23:32
Location: Konstanty
Motocykl: sc33
Year production: 1999

Post » 13 April 2011, 07:06

jest też opcja że żarówki padną

 
Posts: 56
Joined: 20 January 2011, 23:37
Location: Katowice
Motocykl: CBR 929
Year production: 2001

Post » 13 April 2011, 19:26

możesz odpiąć wtyczkę która idzie od alternatora do reglera i sprawdzić ile pokazuje Ci ładowanie alternatora a potem podpiąć i na klemach sprawdzić jakie masz ładowanie jeśli przed reglerem jest ok a po podłączeniu masz za niskie to regulator do wymiany

 
Posts: 108
Joined: 26 November 2009, 22:32
Location: Strzegom
Points: 1
Motocykl: Honda CBR 900RR SC 33
Year production: 1996

Post » 14 April 2011, 19:08

Witam, z tym sprawdzeniem regulatora to jest tak,że można to zrobić miernikiem z Castoramy, jeżeli miernik nie pokazuje żadnej wartości to znaczy że regulator jest dobry, jeżeli pokazuje choćby na jednym z trzech pinów to jest zj..any. Regulator ma trzy piny w jednym rzędzie, tam wlatuje prąd z alternatora, i w drugim rzedzie dwa piny tam wychodzi już uregulowany prąd na instalację, teraz + miernika należy przyłożyć do jednego z tych dwóch pinów gdzie prąd wychodzi na instalację a - miernika przykładać do tych pinów gdzie wlatuje prąd z alternatora kolejno , jeżeli nie ma przejścia to jest dobry, tak wynika z doświadczenia bo przerobiłem to na własnej skórze. Poza tym regulator lubi sie wytopić, przez masę którym jest zalany wypłynie cyna,, lub powstanie bąbel, wybrzuszenie, ale to nie jest reguła. Dodam jeszcze, że u mnie sie wytopił, i było przejście pomiędzy jednym z pinów wejścia i wyjścia , a więc spalił się :P


Return to Ogólne (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: Majestic-12 [Bot] and 4 guests