It is currently 16 November 2025, 15:48

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

sc57b czujnik przechylu problemm

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 76
Joined: 19 December 2007, 15:24
Location: Brodnica
Points: 1
Motocykl: 1000 rr sc57b
Year production: 2006

sc57b czujnik przechylu problemm

Post » 03 April 2011, 21:07

Witam. Postanowilem sprawdzic w mojej sc57b jak nisko mozna pochylic motocykl do momentu kiedy czyjnik przechylu wylaczy silnik, i co sie okazaly gdy pochylam moto na prawa strone i motocykl dotyka asfaltu sruba od podnozka kierowcy to wszystko ok a jesli na lewa strone to jak tylko dotyka sruba od podnozka to gasnie. Wiele razy czytalem ze motocykl mozna tak pochylic na zakrecie ze trze sie tymi srubami ktore sa pod podnozkiem kierowcy .Dziwna sprawa wydaje mi sie ze silnik powinnien wylaczac sie gdy motocykl calkowicie lezy ,a nie przy takim przechyle jakies porady odnosnie czujnika przechylu ? moze regulacja?

User avatar
 
Posts: 167
Joined: 16 January 2011, 22:35
Location: Gdańsk
Points: 2
Motocykl: CBR 600 F4i Sport
Year production: 2001

Post » 03 April 2011, 21:50

Czujnika przechyłu się nie reguluje :P

User avatar
 
Posts: 592
Joined: 06 August 2009, 21:15
Location: Ziemia
Points: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Year production: 2018

Post » 03 April 2011, 22:56

Następny. Pomyśl trochę że gdy jedziesz w zakręcie to działa siła odśrodkowa. Jak można czujnik przechyłu sprawdzać stojąc w miejscu? hihi: hihi: hihi:

Czujnik w zakręcie ma podobny stan do tego gdy stoisz w miejscu z wyprostowanym motocyklem.

Zamiast na fizykę pewnie chodziłeś na wagary :)

 
Posts: 76
Joined: 19 December 2007, 15:24
Location: Brodnica
Points: 1
Motocykl: 1000 rr sc57b
Year production: 2006

Post » 04 April 2011, 00:44

chanbord obys mial racje . Ale nie jestem przekonany do konca czy tak naprawde jest ,sprawdzalismy kumpla motor , na obie strony i nie wylacza sie ,gdy sruby podnorzkow dotkna ziemi tak ze sprobuje lekko go przekrecic na srubach milimetr lub dwa i zobaczymy czy bedzie lepiej. w serwisowce napisane jest ze czujnik wylacza silnik w pochyleniu 60 stopni

nie mam pojecia jak zbudowany jest taki czujnik ,czy tam jest rtec czy cos innego ,jesli jest rtec to niewiem jak zachowuje sie w takiej sytuacji jak opisales, jesli mozesz to potwierdzic w jakis naukowy sposob to bedzie to mile widziane na forum

User avatar
 
Posts: 592
Joined: 06 August 2009, 21:15
Location: Ziemia
Points: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Year production: 2018

Post » 04 April 2011, 11:27

Na pewno nie jest to żyroskop. Skoro nie żyroskop to znaczy, że siła odśrodkowa w zakręcie działa na czujnik. Nie potrzeba tu naukowych wyjaśnień. Weź wiadro z wodą i zakręć się z nim w koło - wiadro ustawi się tak, że się nie wyleje nawet kropla. Czy naprawdę nie potrafisz sobie tego wyobrazić?

Czujnik przechyłu to nie żyroskop.

 
Posts: 76
Joined: 19 December 2007, 15:24
Location: Brodnica
Points: 1
Motocykl: 1000 rr sc57b
Year production: 2006

Post » 04 April 2011, 13:02

A wiec napewno masz racje z ta sila odsrodkowa ,tu nie ma watpliwosci ,nawet ludzie ktorzy nie chodzili na fizyke napewno tego doswiadczyli. Poczytalem troszeczke na zagranicznych forach i co sie okazuje ze niektorzy maja z tym czujnikiem problem przy bardzo duzym pochyleniu i niewielkiej predkosci a wiec robia obejscia co wrazie wywrotki jest bardzo nebezpieczne bo czujnik wylacza pompe paliwa a jesli tego nie zrobi to moze dojsc do wybuchu :ooo:


Return to Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest