It is currently 16 November 2025, 13:12

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Temperatura silnika - jaką macie ???

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999
 
Posts: 1036
Joined: 24 April 2008, 21:04
Location: Łódź
Points: 43
Motocykl: SC33
Year production: 99

Temperatura silnika - jaką macie ???

Post » 27 August 2008, 21:06

Witam

W moim sprzecie podczas postoju temperatura rosnie do około połowy skali (model bez elektronicznego wyswietlacza - wskazówka), po czym załącza sie wentylator i ją zbija, ale ogólnie utrzymuje się w tej okolicy - czyli według mnie w tym przypadku wszystko jest ok.
Jednak w czasie jazdy temperatura spada do wartości około 1/5 skali - oczywiscie jest to w pewnym stopniu zalezne od charakteru jazdy , nie mniej jednak regółą jest iż temperatura zmiejsza sie podczas jazdy.

Podejrzewam iż może być to wina termostatu - który jest ciagle otwarty i puszcza płyn chłodzący non stop na duży obieg . Ostatnio sprawdzałem temperatury weży od chłodnicy kilka minut po odpaleniu zimnego silnika i z tego co udało mi sie zauważyc są one ciepłe - chłodniejsze od głowicy ale czuć iż się lekko nagrzewają.

I tu moje pytanie, jak jest u was w sc33 lub innych blejdach ?

 
Posts: 36
Joined: 24 June 2008, 22:50
Location: Gorlice
Motocykl: sc33 99r
Year production: 0

Post » 27 August 2008, 23:27

u mnie jest to samo, podczas spokojnej jazdy temp spada nawet do 57 stopni

User avatar
 
Posts: 815
Joined: 03 September 2007, 01:21
Location: Gorzów Wl
Points: 1
Motocykl: SC44 01r. i ZX6R 02r. (stunt maszyna)
Year production: 2001

Post » 28 August 2008, 07:35

57 to za mało. Ja mialem 58-59 podczas jazdy, wymienilem termostat i teraz mam 75-77. I tak powinno byc, bo temperatura otwarcia termostatu w sc33 to 75 stopni

 
Posts: 4
Joined: 11 July 2008, 06:42
Location: Łódź
Motocykl: SC 33
Year production: 0

Post » 28 August 2008, 12:41

trzeba też zauważyć że jakby nie było CBR to motocykl sportowy, którego układ chłodzenia musi byc na tyle wydolny żeby podczas jazdy ostrej i torowej też mógł wydolić. Dlatego podczas spokojnej jazdy ma jeszcze spory zapas temperatury.

 
Posts: 1036
Joined: 24 April 2008, 21:04
Location: Łódź
Points: 43
Motocykl: SC33
Year production: 99

Post » 28 August 2008, 15:54

No własnie u mnie podobnie w przeliczeniu na stopnie pewniie było by coś około 60 - silik nie jest wystarczająco dogrzany a co się z tym wiąze jego sprawność nie jest najwyższa, no i pewnie bardziej sie zużywa.

W ASO za termostat liczą sobie 124 pln , więc nie ma tragedii, za to za wymianę troszke wołają bo 150 pln . Patrzyłem w manualu i ogólnie to nic skomplikowanego , jedyne czego nie jestem pewny czy bedzie trzeba gażniki zdjąć .

PS "" Królik" - ty u siebie zdejmowałeś gażniki przy wymianie termostatu ???

User avatar
 
Posts: 815
Joined: 03 September 2007, 01:21
Location: Gorzów Wl
Points: 1
Motocykl: SC44 01r. i ZX6R 02r. (stunt maszyna)
Year production: 2001

Post » 28 August 2008, 18:40

kumpel mi wymienial ale nie sciagal gaznikow

 
Posts: 1
Joined: 26 August 2008, 14:06
Location: Toruń
Motocykl: cbr 900 sc 33
Year production: 1998

Post » 29 August 2008, 09:58

No witam wszystkich temperatura w czasie spokojnej jazdy jest ok 70-75 na postoju rośnie do 104 do włączenia sie wentylatora i spada do 100. byłem już z tym u mechanika ale powiedział że termostat jest w 100% sprawny. Mam model sc33d Powiedział ze jak chciałbym utrzymać ok 90 stopni to obroty nie mogły by spadać poniżej 6 tys. A jak jade delikatnie to zmiana biegu jest przy 6 tys :))))) :D :D :D

 
Posts: 789
Joined: 20 July 2008, 16:42
Location: krasnysta
Points: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Year production: 2000

Post » 29 August 2008, 11:27

Temperatura silnika ma oscylować w granicach 80 st. ponieważ mieszanka stechiometryczna zmienia stan skupienia z ciekłego na gazowy przez temperaturę kolektora dolotowego oraz temperaturę komory spalania. Zbyt niska temperatura silnika powoduje spalanie niewłaściwej mieszanki, a w zasadzie nie całkowite jej spalenie. Powoduje to znaczne osadzanie się nagarów w komorze sprężania oraz dużo mniejszą sprawność spalania mieszanki. to w skrócie bo czasu ni mam :mrgreen:
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posts: 20
Joined: 01 February 2008, 22:58
Location: BIAŁYSTOK
Motocykl: CBR 900RR 1998
Year production: 0

Post » 29 August 2008, 14:07

Wymiana termostatu jest bardzo prosta sam se poradzisz, ja zdejmowałem prawy boczek i masz dojście 15 min roboty

 
Posts: 1036
Joined: 24 April 2008, 21:04
Location: Łódź
Points: 43
Motocykl: SC33
Year production: 99

Post » 02 September 2008, 11:42

Samo zdjecie owiewki nie umozliwi dojscia do termostatu. Ostatnio sobie to wszystko ogladałem i jest on zasłonięty przez ramę , jedyny dostep to chyba jednak zdjecie zbiornika paliwa i gazników - tak tez jest to opisane w serwisówce. A więc zajmie to troszke wiecej czasu.
Chyba w silnikach z 96-97 da sie bez zdejmoania gazników do niego dojsc , w pozniejszych to juz nie za bardzo.

 
Posts: 36
Joined: 24 June 2008, 22:50
Location: Gorlice
Motocykl: sc33 99r
Year production: 0

Post » 02 September 2008, 14:47

a gdzie najlepiej kupic termostat ? co do aso to troche wiecej mi policzyli niz te 124zl

 
Posts: 1036
Joined: 24 April 2008, 21:04
Location: Łódź
Points: 43
Motocykl: SC33
Year production: 99

Post » 02 September 2008, 15:58

Zamiennika chyba nie ma, przynajmnije jeszcze nie widziałem - wiec według mnie w gre wchodzi tylko orginał .
Mieszkam w Łodzi i w ASO Honda Profi przy ulicy Włókniarzy zaproponowali mi właśnie tą cenę, więc jeśli chcą od ciebie wiecej spytaj czemu są różnice cenowe między różnymi oddziałami- w końcu niby wszystko to ASO - więc ceny powinny być zgodne.

W ten weekend latałem sobie za miastem i temperatura praktycznie wogóle się nie podnosiła powyżej 1/5 skali, faktem jest ze nie kręciłem go zbyt wysoko gdyż latałem z kobietą i się troszke płoszyła na winklach - więc to raczej turystyka była. Zero świateł i innych aut wiec jazda z dość stałą prędkością 120 - 140 . Troszke mnie ten stan niepokoi , bo na dłuższej trasie tak niedogrzany silnik spali na pewno więcej paliwka , a do tego tak jak juz było tu napisane może konkretnie zarzucić komore spalania nagarem. Z wymianą raczej nie bede miał problemu, tylko rozkręcać sprzęta mi się nie chce - tym bardziej ze sezon ma się ku końcowi i warto by było poświęcić ten czas na jazdę. Uciszyłem się na myśl iż wystarczy tą owiewkę zdjąc i obudowa termostatu na wierzchu - ale niestety z tą opcją kaszanka.
Wogóle zdaje mi się iż jest to dość częsta przypadłość z tą temperaturą ,nie tylko w cbr , ale również w innych sprzetach i ogólnie ludziska tak latają i nic sobie z tego nie robią . czytałem o banditach i transalpach z takimi akcjami.
Ja to chyba za bardzo wyczulony na wszelkie niedoskonałości jestem.

Next

Return to Ogólne (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: Majestic-12 [Bot] and 4 guests