It is currently 16 November 2025, 13:12

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Pytanie do elektroników

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999
User avatar
 
Posts: 378
Joined: 21 August 2010, 22:42
Location: Rzeszów
Points: 4
Motocykl: CBR 900rr
Year production: 1998

Pytanie do elektroników

Post » 14 March 2011, 15:37

Montuje gniazdo zapalniczki, ale nie chce żeby było podłączone na stałe. Raz już tak zrobiłem, podłączyłem GPS, i zapomniałem odłączyć po zgaszeniu moto. Efekt był taki, że na zlot nie dojechałem, a byłem 60km od domu. Dlatego muszę znaleźć sposób, żeby się wpiąć w instalację, w miejscu gdzie napięcie pojawi się po odpaleniu moto i na zgaszonym silniku nie będzie brało napięcia z aku. Do wykorzystania mam też automatyczny włącznik świateł, który podłącza się pod kontrolkę ładowania, ale może bez tego da się znaleźć jakiś dodatkowy kabel od regulatora. Ktoś może zna się trochę na instalacji??

User avatar
 
Posts: 175
Joined: 01 October 2008, 09:12
Location: Nowa Deba
Points: 2
Motocykl: cbr 929rr
Year production: 2001

Post » 14 March 2011, 16:10

ja mam podpiete gniazdo do postojowki jak wlaczam moto to wtedy dopiero pobiera prad
przechuj ninia:)))

 
Posts: 1036
Joined: 24 April 2008, 21:04
Location: Łódź
Points: 43
Motocykl: SC33
Year production: 99

Post » 14 March 2011, 18:15

W sc33 z 98-99 polecam brązowy z kostki podłączonej bezposrednio do zegarów. Jest to podswietlenie zegarow i włącza sie zawsze po przekręceniu kluczyka niezaleznie od swiateł itp..., mam podlaczony pod niego wyswietlacz biegow i jest idealnie. Nawigacja nie wcina duzo pradu, wiec seryjny bezpiecznik powinien dac rade.

User avatar
 
Posts: 628
Joined: 18 January 2009, 18:55
Location: Gliwice
Points: 3
Motocykl: cbr 929
Year production: 2000

Post » 14 March 2011, 23:47

większy pobór prądu to nie tylko większy bezpiecznik ale także przede wszystkim większy prąd będzie płynął przez przewody - a to może skutkować ich przepaleniem. Nie polecam wsadzania większych bezpieczników

User avatar
 
Posts: 378
Joined: 21 August 2010, 22:42
Location: Rzeszów
Points: 4
Motocykl: CBR 900rr
Year production: 1998

Post » 14 March 2011, 23:57

Myślę że przekaźnik podłączony pod postojówki zda egzamin. Nie trzeba zmieniać kabli ani bezpieczników...

User avatar
 
Posts: 541
Joined: 22 June 2009, 22:38
Location: Wieluń/Wr
Motocykl: CBR 900 RR
Year production: 1999

Post » 15 March 2011, 00:47

Dołączam się do pytania odnośnie Automatycznego włącznika świateł, również mam dylemat pod co go podpiąć (zasilanie). Włącznik należy podłączyć pod kontrolkę ładowania, dzięki czemu będzie uruchamiał światła w pojeździe dopiero po wykryciu ładowania, czyli odpaleniu silnika, gdy silnik gaśnie, światłą się wyłączają. W motocyklu niestety nie ma kontrolki ładowania, więc prawdopodobnie trzeba wpiąć się w któryś z kabli regulatora, który daje napięcie dopiero po odpaleniu maszyny, jednakże Automatyczny włącznik zadziała dopiero wtedy, gdy dostanie napięcie powyżej 12V.

 
Posts: 108
Joined: 26 November 2009, 22:32
Location: Strzegom
Points: 1
Motocykl: Honda CBR 900RR SC 33
Year production: 1996

Post » 15 March 2011, 11:50

Najlepiej podpiąć się pod światło STOP, wtedy pobiera tylko czasem prąd :D Tak poważnie to ja podpiąłem się pod tylną lampę-- światło pozycyjne, trzeba jeździć na światłach także w czasie jazdy jest prąd, a jak moto gasze to wraz ze światłami , i nie pobiera prądu :P

User avatar
 
Posts: 99
Joined: 07 January 2008, 18:57
Location: WWL
Motocykl: CBR 929
Year production: 2000

Post » 15 March 2011, 14:01

Ja proponuje znaleźć + po stacyjce i tam się podpiąć. Szukasz kostki od stacyjki, nie rozpinasz jej. Bierzesz żarówkę 12V z kablami jeden na masę a drugi wtykasz z tyłu kostki i szukasz kabelka gdzie po przekręceniu stacyjki pojawi się prąd czyli zapali się nasza żaróweczka. Wpinasz się w ten kabelek, najlepiej dodatkowo założyć bezpiecznik i po robocie. Po przekręceniu stacyjki masz prąd w gnieździe zapalniczki.
Zbyszek

User avatar
 
Posts: 378
Joined: 21 August 2010, 22:42
Location: Rzeszów
Points: 4
Motocykl: CBR 900rr
Year production: 1998

Post » 15 March 2011, 18:28

no właśnie nie chce mieć po zapłonie, tylko przy zapalaniu świateł albo po zapaleniu moto... w tym największy problem. Kompromis to podpiąć pod postojówki, boo światłach zawsze pamiętam :D

User avatar
 
Posts: 99
Joined: 07 January 2008, 18:57
Location: WWL
Motocykl: CBR 929
Year production: 2000

Post » 15 March 2011, 19:22

Ale zapominasz wyjąć kluczyka i zostawiasz w stacyjce na zapłonie bo nie rozumiem??
To co Ci doradziłem będzie działało jak będzie kluczyk w stacyjce przekręcony a jak go wyjmiesz gasząc moto napięcie na gnieździe zapalniczki zniknie i nie będzie poboru prądu.
Czyli przekręcając kluczyk na on będzie napięcie a na off nie będzie i wg mnie to najlepsze rozwiązanie.
Zbyszek

User avatar
 
Posts: 378
Joined: 21 August 2010, 22:42
Location: Rzeszów
Points: 4
Motocykl: CBR 900rr
Year production: 1998

Post » 15 March 2011, 19:59

Nie, ale dążę do tego, żeby przy rozruchu było jak najmniej odbiorników prądu, bo jak wiadomo największy pobór ma rozrusznik.

User avatar
 
Posts: 175
Joined: 01 October 2008, 09:12
Location: Nowa Deba
Points: 2
Motocykl: cbr 929rr
Year production: 2001

Post » 15 March 2011, 21:00

umnie postojowki wlaczaja sie po przkreceniu kluczyka a swiatla po odpaleniu moto
przechuj ninia:)))

Next

Return to Modyfikacje i Tunning (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests