It is currently 16 November 2025, 13:17

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Chodził, chodził.. i zdechł :/

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC28 1992-1995

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 94
Joined: 18 April 2010, 00:24
Location: Mrągowo
Motocykl: Honda CBR 900RR
Year production: 1994

Chodził, chodził.. i zdechł :/

Post » 10 March 2011, 22:19

Dzisiaj postanowiłem odpalić moto po zimowej przerwie. Tak też zrobiłem, odpalił może za 5 razem. Postanowiłem go mocno rozgrzać, chodził ok. 30 min. Jak się rozgrzał gazowałem go również. Wszystko bez najmniejszych problemów, wszystko jak w bajce. Gdy tak sobie chodził popsikałem kilka miejsc WD-40. Gdy skończyłem i postanowiłem zgasić, chciałem jeszcze dać przygazówkę na końcu. Lekko dałem gazu i zgasł... I nie szło już go odpalić. Zakręcił może 3 razy, coraz ciężej i wolniej i stanął. Rozrusznik w ogóle nie kręci. Boję się że może się zatarł ? :/ Albo jest takie coś jak spuchnięcie tłoka ? A może zawory ? Ale kurcze chodził pięknie, na wszystkich garach. Przed zimą również jak w zegarku, dobrze go też zakonserwowałem. Jak zwykle coś.. Jak myślicie co może być ? Mogłem się przejechać, ale tyle błota wokół blaszaka miałem że zrezygnowałem. Chciałem być dobrej myśli że sprzęt dobrze chodzi i jest gotowy do jazdy, a tu taki zonk :(

 
Posts: 27
Joined: 13 February 2011, 16:34
Location: Wieluń/Po
Motocykl: cbr 929
Year production: 0

Post » 10 March 2011, 22:24

A po ostygnięciu co się dzieje? Dalej nie ma siły zakręcić?

 
Posts: 695
Joined: 28 March 2010, 19:39
Location: Wyszogród
Points: 3
Motocykl: Było 954rr jest R1 Rn12
Year production: 2002

Post » 10 March 2011, 22:26

Sprawdź aku jaki ma prąd, może ładowania nie masz ;)

 
Posts: 94
Joined: 18 April 2010, 00:24
Location: Mrągowo
Motocykl: Honda CBR 900RR
Year production: 1994

Post » 10 March 2011, 22:40

Po ostygnięciu nie sprawdzałem, jutro z rana zobaczę, mam nadzieję że ruszy. Akumulator naładowałem przed odpaleniem do pełna. Światła się palą, zapłon jest. Myślisz że nie ładuje ? Ale jeśli nie ładuje to mógłby tak zgasnąć po dodaniu gazu ? I jak nie ładuje to co zrobić żeby ładował ? :P

 
Posts: 624
Joined: 13 October 2009, 13:41
Location: Warszawa
Points: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Year production: 1998

Post » 10 March 2011, 22:51

wydaje mi się że przez zimę padł Ci aku, na przygazówce chciał więcej iskierki a aku nie wyrobił więc Ci go zalało :) później wykończyłeś go próbując znowu odpalić :) CBRki lubią mieć dobre aku :)

 
Posts: 480
Joined: 11 January 2011, 21:08
Location: Stara Iwi
Points: 5
Motocykl: CBR SC28
Year production: 0

Post » 10 March 2011, 22:57

jeśli jest faktycznie jak piszesz to również obstawiam akumulator.

 
Posts: 94
Joined: 18 April 2010, 00:24
Location: Mrągowo
Motocykl: Honda CBR 900RR
Year production: 1994

Post » 10 March 2011, 22:58

No jak to byłby tylko aku to przeżyję :P Gorzej jak alternator, ale oby nie. Dodam że aku trzymałem w ciepłym pomieszczeniu przez zimę, podładowując go raz na jakiś czas. A właściwie tylko raz, bo ile razy potem go podładowywałem to już po kilku minutach był naładowany. Hmm. A jak sprawdzić czy to na pewno akumulator a nie alternator ? Ale dobrze mówisz kolego, iskierki chciał więcej i dlatego zgasł :D Dzięki :)

Właśnie, ale skoro był naładowany a tak szybko się rozładował to może nie aku tylko alternator jednak ? :/ Bo jak go odpalałem to ładnie szybko kręcił.

 
Posts: 695
Joined: 28 March 2010, 19:39
Location: Wyszogród
Points: 3
Motocykl: Było 954rr jest R1 Rn12
Year production: 2002

Post » 10 March 2011, 23:04

Naładuj aku, jeśli odpali to sprawdź jakie masz ładowanie ;)

 
Posts: 94
Joined: 18 April 2010, 00:24
Location: Mrągowo
Motocykl: Honda CBR 900RR
Year production: 1994

Post » 10 March 2011, 23:10

No i tak zrobię. Ale jeśli nie będzie go ładowało, to dalej nie wiadomo czy to alternator czy aku zwalony na tyle że po prostu nie przyjmuje prądu ? :)

 
Posts: 624
Joined: 13 October 2009, 13:41
Location: Warszawa
Points: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Year production: 1998

Post » 10 March 2011, 23:15

Przyjmować przyjmuje, ale go nie trzyma :) Alternator sprawdzisz po naładowaniu aku, sprawdzając ładowanie na włączonym silniku ;) Alternator się tak po prostu z niczego nie psuje, bądź spokojny ;)

 
Posts: 94
Joined: 18 April 2010, 00:24
Location: Mrągowo
Motocykl: Honda CBR 900RR
Year production: 1994

Post » 10 March 2011, 23:23

Czyli mówisz że to aku tak ? Aku mam yausa, czyli oryginał, ciekawe z którego roku, jutro luknę. A może to jeszcze co innego, np regulator napięcia ?

 
Posts: 695
Joined: 28 March 2010, 19:39
Location: Wyszogród
Points: 3
Motocykl: Było 954rr jest R1 Rn12
Year production: 2002

Post » 10 March 2011, 23:33

Stary sprawdź najpierw jedno i nie szukaj usterek na siłę ;) jak nie aku to będziesz się dopiero wtedy martwił ;)

Next

Return to Usterki/awarie (CBR900RR SC28)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests