It is currently 16 November 2025, 13:12

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Tylnia zębatka

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999
User avatar
 
Posts: 10
Joined: 05 May 2008, 18:12
Location: Rybnik
Motocykl: 900rr sc33
Year production: 0

Tylnia zębatka

Post » 05 May 2008, 18:15

Witam ile zębów powinna mieć orginalna zebatka z tylu w firebladzie z 97 roku? ja mam 42 ale chciałbym dać większą. jaka była by najlepsza? i czy z przodu trzeba odrazu dac mniejszą? chce zeby motor był odrobine mocniejszy ale żeby też jechał wmiare szybko jakie ustawienie jest najlepsze?

User avatar
 
Posts: 85
Joined: 18 June 2007, 07:55
Location: Koszalin
Points: 1
Motocykl: SC33
Year production: 0

Post » 05 May 2008, 19:15

no ja miałem wcześniej 44 zęby ale teraz mam 42 (ponąć tak powinno być oryginalnie), 44 zęby dawały rade przy oryginalnej liczbie z przodu czyli 16

User avatar
 
Posts: 815
Joined: 03 September 2007, 01:21
Location: Gorzów Wl
Points: 1
Motocykl: SC44 01r. i ZX6R 02r. (stunt maszyna)
Year production: 2001

Post » 05 May 2008, 19:23

ja za jakiś miesiąć bede myslał o zmianie na 15-45. Z tego co wiem to duzo lepsze przyspieszenie tylko nie wiem jaki V-MAX... może ktoś wreszcie powie... :D

User avatar
 
Posts: 85
Joined: 18 June 2007, 07:55
Location: Koszalin
Points: 1
Motocykl: SC33
Year production: 0

Post » 05 May 2008, 19:45

krolik wrote:ja za jakiś miesiąć bede myslał o zmianie na 15-45. Z tego co wiem to duzo lepsze przyspieszenie tylko nie wiem jaki V-MAX... może ktoś wreszcie powie... :D


kto wie może i ja ci powiem bo siedzę i kombinuję, mam teraz oryginalne przełożenie i normalnie niunia się nie chce zbierać, głupie 2 zęby a taka różnica

w zeszłym roku przy przełożeniu 16na44 szła chyba jak dobrze pamiętam 265

myślę właśnie co założyć, 16na 44 czy 15na45

swoją drogą będę miał na sprzedaż swoją, prawie nówka 42 zęby(oryginalne przełożonko) za około pól ceny, przebieg żaden coś koło 800-1000km

User avatar
 
Posts: 50
Joined: 12 August 2007, 08:45
Location: Aleksandr
Motocykl: sc28/sc44
Year production: 0

Post » 05 May 2008, 20:52

Ja mam 15 na 55 i V max jest ok.230km/h

User avatar
 
Posts: 10
Joined: 05 May 2008, 18:12
Location: Rybnik
Motocykl: 900rr sc33
Year production: 0

Post » 05 May 2008, 21:41

to ja chyba dam 15./45 to bedzie chyba takie optymalne mam nadzieje

User avatar
 
Posts: 900
Joined: 07 September 2007, 23:16
Location: Rzeszów
Points: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Year production: 2007

Post » 06 May 2008, 00:04

Ja założyłem teraz 16/44 i w sobote stestowałem vmax i wg licznika jedzie 280km/h wskazówka stanęła minimalnie ponad cyfrą 280 z tego co wiem to na 16/42 powinny być takie osiągi jak zdrowy fajer ale zdziwiło mnie że +2na tyle i takie wskazanie licznika.Co ciekawe kolega za mną jechał na serii 16/42 i jego też poszła 280.

 
Posts: 56
Joined: 16 March 2007, 18:14
Points: 1
Motocykl:

Post » 06 May 2008, 19:36

mi sie wydaje ze predkosc podawana do licznika jest ze skrzyni biegow (walka glownego) i zmiana zebatek nie ma wplywu na predkosci podawane licznikowo tylko w rzeczywistosci chyba ze sie myle

User avatar
 
Posts: 85
Joined: 18 June 2007, 07:55
Location: Koszalin
Points: 1
Motocykl: SC33
Year production: 0

Post » 06 May 2008, 19:43

prędkość konkretnie w sc33 jest podawana z zębatki napędowej(tej małej przedniej), nad nią jest pokrywka i w nią jest wkręcany czujnik obrotowy, który przesyła impulsy więc teoretycznie (bo dziś chwile myślałem o tym) większa zębatka z tyłu powoduje pokazywanie większej prędkości jak rzeczywiście jedziemy

jak się nie walnąłem w tezie i obliczeniach to wyszło mi, że na oryginalnych przełożeniach (16x42) jedziemy dla przykładu 160 i na przełożeniu 16x44 jak jedziemy (na liczniku) 160 to rzeczywista prędkość wynosi koło 152,75


tak czy siak ja zdecydowałem, że wracam do przełożenia 16x44, 15x45 jak pisano powyżej daje vmax230 a to już naprawdę mało,

więc definitywnie na sprzedaż prawie nówka, zero śladu zużycia żebtka tył oryginalne przełożenie JT, JTR1304-42

 
Posts: 56
Joined: 16 March 2007, 18:14
Points: 1
Motocykl:

Post » 06 May 2008, 20:01

najlepiej bylo by to sprawdzic gps-em

 
Posts: 17
Joined: 16 April 2008, 21:12
Location: ostrów wi
Motocykl: cbr 900 rr sc33
Year production: 0

Post » 15 May 2008, 22:39

zalozylem 15/45 i jest kosmos.1 i 2 kolo z gazu 3 troche sprzegla.v max sporo nizszy ale zabawa zajebista.predkosciomierz oczywiscie nie podaje prawdziwej predkosci,jak pokazuje 200 to jade jakies 160

User avatar
 
Posts: 10
Joined: 05 May 2008, 18:12
Location: Rybnik
Motocykl: 900rr sc33
Year production: 0

Post » 05 August 2008, 17:26

No ja założyłem dzis 45 zębow z tyłu a z przodu 16 standart i powiem szczerze ze ładnie sie zbiera :D na jedynce z gazu bez problemów i przy tym ustawieniu 16/45 zauwazyłem ze jak predkosciomierz pokazuje na przykład 50 to jade około 45 km/h czyli spadek nie jest az tak duzy, a wzrost mocy znacznie odczuwalny

Next

Return to Modyfikacje i Tunning (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests