It is currently 16 November 2025, 20:27

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Nie hamuje...

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 8
Joined: 13 January 2011, 19:09
Location: Ryglice /
Motocykl: CBR 954
Year production: 2003

Nie hamuje...

Post » 13 January 2011, 19:24

Witam fajerowców ;) kupiłem własnie fajna SC 50 i mam dziwny problem z przednim hamulcem...a mianowicie gdy moto stoi w miejscu hamulec jest idealny, gdy tylko motor jest w ruchu wciskam a klamka wpada i hamulca brak. Dodam zaciski i pompka szczelna wszędzie odpowietrzone (zaciski i na pompie) problem został dalej. Pompka by już padła ?? moto ma dopiero 7 tys km. czekam na wasze porady. pozdrawiam.

User avatar
 
Posts: 680
Joined: 31 May 2009, 10:27
Location: Mrozy
Points: 2
Motocykl: 1000rr Repsol
Year production: 0

Post » 13 January 2011, 21:05

siemka.po 1 wypadaloby zajrzec do powitalni.Po 2 dziwny ten twoj problem.no i po 3 i najwazniejsze moto ma 7tys km???Z 2003r??jak ja w sezonie przejezdzam ok 7-8 tys a ty wierzysz ze moto ma 7tys??Zbytnio bym wskazaniom licznika w twoim wypadku nie wierzyl.Motocykl musi byc igla.A twoja przypadlosc moze wskazywac na pompe hamulca.Zaczalbym od ogledzin tarcz i klockow.Jesli wsyztsko jest odpowietrzone jak trzeba to zwieksz ustaienie skoku klamki na hamulcu bo moze poprostu masz ja ustawiona zbyt blisko.

 
Posts: 8
Joined: 13 January 2011, 19:09
Location: Ryglice /
Motocykl: CBR 954
Year production: 2003

Post » 13 January 2011, 21:37

Drogi kolego moto naprawde ma 7 tys km :mrgreen: jego stan wskazuje jak najbardziej na to ;) klocki tarcze są naprawdę igła tylko ten hamulec... nie wiem brak mi już pomysłów. Zostaje chyba tylko pompka :/

 
Posts: 958
Joined: 19 January 2010, 18:25
Location: Piotrków Tryb.
Points: 1
Motocykl: cbr 1000 rr repsol
Year production: 2005

Post » 13 January 2011, 22:46

7 tyś! :027: dobre :027:
maliniak

 
Posts: 1629
Joined: 01 May 2007, 20:22
Points: 10
Motocykl:

Post » 13 January 2011, 23:03

jezeli moto stoi i jest hamulec a ginie jak np.pchniesz to najprawdopodniej masz krzywa tarcze hamulcowa tarcza jest tak krzywa ze wpycha tloczki i cofa plyn podniesz przenie kolo i zobacz czy tarcze krzywe obstawiam tarcze

 
Posts: 261
Joined: 02 April 2008, 16:37
Location: Warmia i
Points: 2
Motocykl: Czarny
Year production: 2008

Post » 13 January 2011, 23:09

Zgadzam się z szaloną kaczką :one:

User avatar
 
Posts: 252
Joined: 28 January 2009, 15:46
Location: NOS
Motocykl: sc 44
Year production: 2001

Post » 14 January 2011, 09:13

no, skoro moto ma juz 8 lat i tak malo km nabitych-mogly sie uszczelnienia w pompce utlenic ZE STAROŚCI hihi: i pompka puszcza...tyle, że działoby się to w obu przypadkach...nie wiem jak ma mieć sie przebieg 7tys(sic) do krywych tarcz...-chyba, że ta 954 latała na ktorymś Dakarze :P
mam już motocykl-myślę nad podpisem ;)

 
Posts: 319
Joined: 06 November 2008, 14:02
Location: katowice
Points: 1
Motocykl: sc57
Year production: 0

Post » 14 January 2011, 11:32

Dokładnie, tu nawet nie chodzi o cofające się tłoczki. Jeśli tarcze są krzywe to nagrzewa się płyn hamulcowy i puchną przewody (mowa o gumowych seryjnych) wtedy hamulec znika. Nie ma innej możliwości kolego niestety. Układ hamulcowy nie jest elektroniczny ani w jaki kolwiek sposób zależny od silnika. Jeśli mówisz że tylko podczas jazdy to zależy tylko od obracającego się koła czyli od tarczy.

Następnym razem nie patrz na przebieg tylko na stan techniczny no i oczywiście nigdy nie kupuj w takiej zimie co by się nie dało przetestować.

User avatar
 
Posts: 900
Joined: 07 September 2007, 23:16
Location: Rzeszów
Points: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Year production: 2007

Post » 14 January 2011, 12:59

Niechce mi się polemizować z tym przebiegiem ... ale jak chodzi o objawy to są conajmniej bardzo dziwne. Czy jak moto jest w ruchu to generalnie nie masz wogóle cały czas hebla ? Czy też działa to 0-1 albo jest mocny albo wogóle klama wpada?
Spotkałem się kilka razy z krzywymi tarczami o różnym stopniu pokrzywienia i objawiało się to od delikatnych drgań na klamce przy małym biciu do właśnie działania zero - jedynkowego.
Objawy podobne - na postoju jest hebel , ruszasz, naciskach dzwignie klamka wpada , jak trzymasz ją delikatnie wciśniętą to po chwili niemal blokuje koło (byłem raz taką 600RR oglądać :D). Podnieś sobie na podnośniku przód lub wykręć koło i puść na wyważarce niech się pokręci i zaobserwuj jak tarcze. Ewentualnie daj komuś niech Ci czujnikiem sprawdzi ale jak masz takie bicie to gołym okiem zobaczysz.

 
Posts: 8
Joined: 13 January 2011, 19:09
Location: Ryglice /
Motocykl: CBR 954
Year production: 2003

Post » 14 January 2011, 15:10

Usterka znaleziona...na jedno dobrze na drugie nie bo prawa tarcza jest krzywa bicie ok 3mm widać ze w transporcie gdzieś musiał być oparty bo jest takie delikatnie odbicie.Wiec dzięki wielkie za porady :) zabieram się za szukanie takiej tarczy.. może ktoś ma taka za zbyciu ?? pozdrawiam.

 
Posts: 1629
Joined: 01 May 2007, 20:22
Points: 10
Motocykl:

Post » 14 January 2011, 16:49

Kocmo wrote:Usterka znaleziona...na jedno dobrze na drugie nie bo prawa tarcza jest krzywa bicie ok 3mm widać ze w transporcie gdzieś musiał być oparty bo jest takie delikatnie odbicie.Wiec dzięki wielkie za porady :) zabieram się za szukanie takiej tarczy.. może ktoś ma taka za zbyciu ?? pozdrawiam.
i wszystko ja bym ja wyprostowal pisz do mnie na pw

User avatar
 
Posts: 628
Joined: 18 January 2009, 18:55
Location: Gliwice
Points: 3
Motocykl: cbr 929
Year production: 2000

Post » 14 January 2011, 17:43

<lol> nie mogę koleś zwraca się z pytaniem, na tyle na ile potrafi opisuje objawy wraz z wskazaniem licznika przebiegu... a 80% postów to pisanie, że taki przebieg jest niemożliwy :diabel: tyle mu pokazuje to co miał napisać ? z resztą jaki wpływ na sprawność układu hamulcowego (nie licząc elementów eksploatacyjnych i ich naturalnego zużycia) ma przebieg motocykla ? Polecam pozostawienie oceniania stanu motocykla oraz autentyczności jego przebiegu osobom które go widziały w realu hihi:

Next

Return to Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests