It is currently 16 November 2025, 16:52

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Problem po wymianie lag.

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 21
Joined: 20 May 2008, 18:45
Location: Białystok
Motocykl: CBR 900 SC33
Year production: 0

Problem po wymianie lag.

Post » 24 November 2010, 01:28

Witam serdecznie !
Drodzy koledzy, na koniec sezonu miałem dzwonka - efekt - skrzywiona prawa laga.
Zamówiłem używane, dziś przyszły - wyglądają na prościutkie, zalane i w ogóle piękne...
Przy wkładaniu lewej trochę trzeba było ją nagiąć (ok 0,5 mm zapierała się o górną półkę).
Prawa weszła ładnie i bez oporu.
Kłopot pojawił się przy próbie włożenia koła - jakoś strasznie wąsko są od koła a nawet ocierają o tarcze, jest problem z włożeniem tulei dystansowych na oś.
Nie próbowałem na siłę wcisnąć bo okazało się, że jeszcze do wymiany mam łożysko koła więc na razie odłożyłem to do jutra i postanowiłem spytać o pomoc Was.
Krzywe półki ? Ale niemalże nie było kłopotu z włożeniem lag...
Dodam jeszcze że po dzwonie normalnie wróciłem do domu na moto i nic mi tam nie ocierało o tarcze - tylko kierownica niezbyt prosto stała ;-)
Proszę o pomoc co to może być, próbować na siłę wcisnąć koło, tak może być ?
Pozdrawiam
Piotrek

User avatar
 
Posts: 23
Joined: 22 April 2010, 16:12
Location: Dzierżoni
Motocykl: W poszukiwaniu 1000RR
Year production: 0

Post » 24 November 2010, 02:03

Moim zdanie półki dostały przy strzale stąd ten problem, zwłaszcza że mówisz iż idealnie się nie wsunęły a powinny.

 
Posts: 21
Joined: 20 May 2008, 18:45
Location: Białystok
Motocykl: CBR 900 SC33
Year production: 0

Post » 24 November 2010, 03:54

Czyli półki do wymiany czy mogę to tak założyć ?
Nie wiem czy się głupio nie pytam ale na moje oko dla prawej tulei dystansowej brakuje ok. 2mm max żeby się zmieścić - może być to częściowo przez rozwalone i to ostro łożysko właśnie z P strony.

Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie się moim postem i odpowiedź.

 
Posts: 47
Joined: 07 March 2008, 14:44
Location: Kraków/Kato
Motocykl: 954rr
Year production: 2

Post » 24 November 2010, 05:28

cze!
półkę tez można wyprostować wiem bo kumpel w Bielsku prostował i bez problemu wszystko zadziałało :P
pozdro4all!

User avatar
 
Posts: 1040
Joined: 12 July 2009, 11:36
Location: Oberschlesien
Points: 5
Motocykl: CBR 900 RR, CBR 1100 RR
Year production: 1997

Post » 24 November 2010, 08:56

Lagi powinny wejść bez jakichkolwiek problemów w półki. Jedz gdzies na serwis i niech Ci sprawdzą i lagi i półki.

 
Posts: 79
Joined: 27 November 2009, 16:28
Location: opole
Motocykl: cbr900rr
Year production: 0

Post » 24 November 2010, 10:01

Masz przestawione półki miałem tak samo w F4i

 
Posts: 21
Joined: 20 May 2008, 18:45
Location: Białystok
Motocykl: CBR 900 SC33
Year production: 0

Post » 24 November 2010, 11:07

Dobra czyli będę zamawiał półki...
Tylko tu moje pytanie - czy uda mi się je wymienić w warunkach garażowych, czy to jest duża filozofia ?
Może jakieś wskazówki ?
O ile wymiana lag myślałem że będzie prościutka - ot 2 rurki to rozkręcanie tego łożyska główki mnie troszkę przeraża :)

Pozdrowionka

User avatar
 
Posts: 23
Joined: 22 April 2010, 16:12
Location: Dzierżoni
Motocykl: W poszukiwaniu 1000RR
Year production: 0

Post » 24 November 2010, 12:43

Nie ma większej filozofii, poprostu musisz rozkręcić wszystko pomału zapamiętując kolejność by potem w odwrotnej poskładać. Dużą uwagę zwróć na założenie bieżnie łożysk by były równo (chyba że kupisz komplet półek już założonymi bieżniami) - w zależności oczywiście czy jedną półkę masz skrzywiona czy obie ale najczęściej właśnie dolna odbiera pierwszego strzała. Ja przy okazji wymieniłbym łożysko główki ramy bo i tak jest na wierzchu i tak a nie wierze że zupełnie bez szwanku odebrało to uderzenie, a tak już będziesz miał święty spokój

 
Posts: 21
Joined: 20 May 2008, 18:45
Location: Białystok
Motocykl: CBR 900 SC33
Year production: 0

Post » 24 November 2010, 15:17

Przepraszam za zamieszanie ale mam jeszcze 1 pytanko... Wiecie średnio mało się na tym znam a pieniążki wtopić to też nie sztuka więc wolę się spytać...
Ten człowiek od którego kupiłem lagi sprzedał już półkę górną - została tylko dolna, czy jest sens kupowanie tylko dolnej i sprawdzanie czy będzie OK i ewentualnie jak coś to czy dokupienie drugiej z innego moto będzie OK czy muszą być jakoś z sobą spasowane ?

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za już udzielone odpowiedzi i proszę o jeszcze chwilkę cierpliwości ;-)
Pozdrawiam

User avatar
 
Posts: 349
Joined: 22 September 2009, 18:05
Location: Nysa
Points: 3
Motocykl: 1000 RR sc57B. Nareszcie :)
Year production: 2006

Post » 24 November 2010, 17:44

Najprawdopodobniej masz krzywa wlasnie dolna połkę. Bedzie pasowac pod warunkiem ze jest z modelu sc 33.prostowanie polki slyszalem ze jest malo bezpieczna.
Byle do Wiosny :)

 
Posts: 1629
Joined: 01 May 2007, 20:22
Points: 10
Motocykl:

Post » 24 November 2010, 18:07

ja bym na Twoim miejscu wyprostowal polke jezeli jest tak mala roznica nie namawiam ale nie raz prostowale polki lagi :D


Return to Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests