It is currently 16 November 2025, 13:20

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

przy 230km/h trzęsie na boki

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 319
Joined: 06 November 2008, 14:02
Location: katowice
Points: 1
Motocykl: sc57
Year production: 0

Post » 19 July 2010, 20:13

kolego z tym trzepotaniem może być różnie, bo jeśli dopiero co go kupiłeś to jest wiele opcji. Podam kilka z nich:
-krzywa rama, lagi
-niewyważone koło
-stara opona
-wyząbkowana przednia opona
-wyj***ne łożysko głowki ramy
-krzywo ustawione tylne koło np jak ktoś naciągał łańcuch tylko z jednej strony :ooo:
No i parę opcji z innej beczki
-jeśli jesteś świeżkiem i to twoje pierwsze moto, pierwsza taka prędkość wiec możesz mieć różne schizy.
-przy 230 wypada chować się za owiewką bo pomimo "dopasowanej skory" tworzysz opór i twoje ciało zachowuje się jak flaga tworząc wrażenie trzepotania.
-po prostu wiatr cie rzucił, co przy takich prędkościach i otwartych przestrzeniach się zdarza.
-przyśpieszenie, odciążenie przedniego koła, nierówność na drodze, brak amora skrętu = trzepotanie kierą.

Wykluczyłbym zużycie opony z młodym DOTem bo taka jest mimo wszystko stabilna pomimo braku mięsa (nie mylić stabilności z przyczepnością)

 
Posts: 11
Joined: 18 July 2010, 11:40
Location: Oleśnica
Motocykl: cbr954
Year production: 2003

Post » 20 July 2010, 18:46

diobol nie jest to moje pierwsze moto latałem fzr i zx9 za to jest moja pierwsza honda.główka ramy ok,naciąg łańcucha też,rama ok,opona przednia nie jest wyząbkowana,jedyne co mi nie daje spokoju to wyważenie kół i opona tylna,od tego muszę zacząć a jeżeli okaże sie że to nie to będe szukał dalej.narazie dzięki za pomoc!

[ Dodano: Wto Lip 20, 2010 7:00 pm ]
panowie mam pytanie jak wyregulować zawiechę do masy kierowcy?nie mam serwisówki i nie wiem jakie są parametry nastawień?warze ok 77kg.

User avatar
 
Posts: 51
Joined: 06 July 2010, 21:41
Location: Lublin
Motocykl: Honda 954
Year production: 2002

Post » 20 July 2010, 19:23

Tak z ciekawości pytam: jak Cie rzuca przy 230 to może odczuwasz to też przy 200 ? 150 ? Akurat przy 230 ?:)
-telepie Cie całego ?
-wężykujesz ?
-kiera Ci telepie ?
-sprawdziłeś to na różnych nawierzchniach, jak był wiatr, bez wiatru ?

Przy 230km/h każde telepanie jak nie masz amora może się źle skończyć...
Move your head and your ass will follow.

 
Posts: 11
Joined: 18 July 2010, 11:40
Location: Oleśnica
Motocykl: cbr954
Year production: 2003

Post » 20 July 2010, 19:33

do 220 jest ok jedzie jak po szynach po wyżej zaczyna telepać,coś jak delikatne węzykowanie zaczynające się od przodu.

 
Posts: 21
Joined: 12 November 2009, 18:18
Location: Wroclaw
Motocykl: 954,Husky te610,XJ650
Year production: 0

Post » 20 July 2010, 22:12

kolego sprawdz opony.jak nie one to zapodaj amora.
954 na samym poczatku mialo problem z glowka ramy z tego co wiem honda wymieniala je na swoj koszt.
moze trafiles na taki model ktory jeszcze ma 1 wersje.
link gdzie mozna poczytac na ten temat. niestety tylko po niemiecku
http://www.cbr1000rr.de/frame.html

a´propos ustawienia zawiechy tez sa
http://www.cbr1000rr.de/frame.html
U-tj.obrot
pozdrawiam

 
Posts: 49
Joined: 12 February 2009, 21:43
Location: Nysa
Motocykl: Super Duke
Year production: 0

Post » 21 July 2010, 00:05

a może któraś z tarcz hamulcowych krzywa

User avatar
 
Posts: 146
Joined: 20 March 2010, 20:14
Location: Rudna
Points: 1
Motocykl: R6 50th anniv.
Year production: 2006

Post » 21 July 2010, 10:15

Oleśnica mówisz?:) To widzę, że prawie sąsiad ;)

Previous

Return to Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests