It is currently 16 November 2025, 13:16

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

olej

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 18
Joined: 09 May 2010, 23:33
Location: warszawa
Motocykl: honda cbr 900 RR
Year production: 1999

olej

Post » 14 May 2010, 23:59

Witam mam pytanie kupiłem niedawno sc33 dowiedziałem sie ze wczesniejszy uzytkownik wlewał tam MOTUL 300V 15W50. nie wiem dlaczego bo widziałem ze do bladego powiino sie wlewaz 10w40. tak wiec czy mozna zamienic ten starty olej na 10w40 bo ten czlowiek co od niego kupiłem bike mówi ze ten olej jest super i dlatego go wlewał. A ja mysle ze nie ma sensu wlewać takiego oleju , co Wy na to.pozdro
daro 1789

User avatar
 
Posts: 166
Joined: 02 September 2008, 09:11
Location: Świdnica
Points: 3
Motocykl: Były dwie SC33
Year production: 1999

Post » 15 May 2010, 00:04

Jak taki lał i silnik ma się z nim dobrze i nie przepala go litrami to po co zmieniać?

 
Posts: 108
Joined: 26 November 2009, 22:32
Location: Strzegom
Points: 1
Motocykl: Honda CBR 900RR SC 33
Year production: 1996

Post » 15 May 2010, 11:19

Tak właśnie ,po co wymieniać ! lej ten sam i kita :P

User avatar
 
Posts: 900
Joined: 07 September 2007, 23:16
Location: Rzeszów
Points: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Year production: 2007

Post » 15 May 2010, 11:31

Nic się nie dzieje jak dalej zalejesz 15w50 - może gość dużo latał w korkach, w mieście gotował moto a olej w tej specyfikacji właśnie lepiej nadaje się na obciążenie cieplne. Jeśli natomiast chcesz lać jak w książce to nie musisz zmieniać marki czy modelu oleju tylko poprostu kupić też Motul 300V w specyfikacji 10w40 i sprawa załatwiona. Ja lałem do sc33 ten sam olej i raz też miałem zalany 15w50 żadnej różnicy nie odczułem (tak żeby nie było , że mówię a nie testowałem).Pzdr

 
Posts: 59
Joined: 17 July 2009, 15:09
Location: Sławno
Motocykl: honda cbr 954
Year production: 2002

Post » 16 May 2010, 02:51

kolego daro1789, u nas jest taki zwyczaj ze nowy najpierw sie przedstawiamy a potem pytamy wiec ja ci grzecznie uwage zwracam bo nieraz moze ktos ci to innaczej powiedziec :561:

User avatar
 
Posts: 279
Joined: 15 April 2009, 19:39
Location: Lublin
Points: 1
Motocykl: CBR 929 RR
Year production: 2000

Post » 11 January 2011, 15:47

Odświeżam temat. Panowie jaki olej do swoich fajerów lejecie? Zastanawiam sie nad Motulem 5100 Ester Pół-syntetyczny 10w40. Używałem go w CBR F2 i było okej wszystko. Czy może lepiej Motul 300v Syntetyka 10w40? Dodam ,ze mój fajer ma 50tys przebiegu i nie zauważyłem żadnych ubytków oleju. Także prosze o jakieś opinie bo chce jak najlepiej dobrać oliwę ;)

 
Posts: 44
Joined: 22 April 2010, 22:57
Location: Mrągowo
Motocykl: CBR SC28
Year production: 1992

Post » 11 January 2011, 16:14

Ja do swojego wlałem Motul 10w40 z estrem zroobiłem na niem koło 3 tys dopiero i nie widzę żeby ubywało.

User avatar
 
Posts: 187
Joined: 02 July 2009, 20:25
Location: Jaworzno/
Motocykl: HONDA 954
Year production: 2002

Post » 11 January 2011, 17:46

Ja leje 300V 10w40. A jesli twój silnik jest w dobrej kondycji to tez spokojnie mozesz go nim zalać.

 
Posts: 789
Joined: 20 July 2008, 16:42
Location: krasnysta
Points: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Year production: 2000

Post » 11 January 2011, 18:32

półsyntetyk w zupełności wystarczy !!
wciąż zajmuję się serwisem

User avatar
 
Posts: 85
Joined: 22 October 2010, 19:34
Location: Radomsko
Motocykl: CBR 929RR
Year production: 2001

Post » 11 January 2011, 19:04

Pomyslcie jakie byly oleje jak pierwszy fajer opuscil fabryke ;) A przeciez silnik z sc28 a sc33 wiele sie nie rozni, wiec nie ma sensu lac full syntetyka. Pol syntetyk 10w40 wystarczy w zupelnosci, tylko terminow wymian trzeba pilnowac ;)

User avatar
 
Posts: 150
Joined: 09 August 2008, 21:58
Location: Warszawa
Motocykl: Honda Crosstourer
Year production: 0

Post » 11 January 2011, 20:41

cycu_rsko wrote:...Pomyslcie jakie byly oleje jak pierwszy fajer opuscil fabryke ...


no, więc pierwsze oleje syntetyczne pojawiły się w sprzedaży w USA na początku lat 70-tych (mowa oczywiście o zastosowaniach cywilnych).
Nie wiem jak leciwe są te fajerki ale chyba nie aż tak :-)...

A jeśli chodzi o olej to polecam jednak pełen syntetyk :
http://sklep.scigacz.pl/olej-silnikowy- ... 19748.html Na tym właśnie oleju przejechałem ostatnie 35000 km wymieniając zgodnie z instrukcją.
Mobil Racing 4T 15W-50 w pełni syntetyczny olej do czterosuwowych silników motocyklowych. Wiadomo - moto to droga zabawka i byle czego nikt nie wleje. .
Dodam, że pierwsza CBR'ka po 24000 poszła do sprzedaży a kupujący prześwietlił ją wyjątkowo dokładnie (włącznie z boroskopią silnika i układu wydechowego) i nie było żadnych zastrzeżeń. Drugi motocykl również od nowości smarowany tym samym olejem i serce pracuje w nim zdrowe. Moto nie ma lekko i odwiedzało tory w Lublinie, Poznaniu i Radomiu. Pali od pierwszego "kopnięcia". Nie dymi, nie ma problemów z ubytkami, biegi wchodzą gładko...czego więcej chcieć od tak wysilonego sprzęta ??

User avatar
 
Posts: 85
Joined: 22 October 2010, 19:34
Location: Radomsko
Motocykl: CBR 929RR
Year production: 2001

Post » 11 January 2011, 21:35

JacekJ wrote:
cycu_rsko wrote:...Pomyslcie jakie byly oleje jak pierwszy fajer opuscil fabryke ...


no, więc pierwsze oleje syntetyczne pojawiły się w sprzedaży w USA na początku lat 70-tych (mowa oczywiście o zastosowaniach cywilnych).
Nie wiem jak leciwe są te fajerki ale chyba nie aż tak :-)...


Nie chodzilo mi o to czy byly wtedy takie oleje, lecz o to jaka byla ich jakosc ;)
Na pewno nie byly takiej jakosci jak teraz, a silniki tez pewnie nie byly zaprojektowane pod katem olei ktore sa obecnie. Dlatego zdania nie zmienie i uwazam ze lanie oleju z najwyzszej polki to starego motocykla po prostu nie ma sesnu. Jesli ktos bedzie spokojniejszy kupujac drogi syntetyczny olej to jego sprawa ;) Moj fajer jezdzi na Motulu 5100 10w40 i wszystko chodzi okej, poprzednia CB zrobila na tym oleju ponad 20kkm i nigdy z nia problemu nie bylo. Co innego nowe konstrukcje, tam bylo by przegieciem lac kiepski olej ;)

Next

Return to Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest