Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 22:51

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Bierze olej i kopci

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 269
Rejestracja: 06 lipca 2007, 08:32
Lokalizacja: Komarówka
Motocykl: CBR929RR
Rok produkcji: 0

Post » 09 maja 2010, 11:21

Ok, trochę sporo tego oleju Ci bierze, tylko zastanawia mnie fakt dlaczego kopci na czarno. Przy spalaniu oleju wydobywa sie raczej niebieski dym a nie czarny. Czarny to zła mieszanka spalania (paliwo - powietrze) a nie olej.

 
Posty: 108
Rejestracja: 26 listopada 2009, 22:32
Lokalizacja: Strzegom
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR 900RR SC 33
Rok produkcji: 1996

Post » 09 maja 2010, 19:27

Tak właśnie też się z tym zgadzam, dlatego ,,gooly19,, dodałem, ze przy prawidłowo prowadzonym silniku, a jazda na gumie i piłowanie do odcięcia to nie jest prawidłowe prowadzenie

Awatar użytkownika
 
Posty: 141
Rejestracja: 14 września 2008, 11:03
Lokalizacja: slask/uk
Motocykl: SC28/SC33/SC50/SC57/SC59
Rok produkcji: 2008

Post » 09 maja 2010, 20:08

vonpiotras pisze:pdłanczam sie pod temat bo mój kolega ma ten sam problem tylko ze w 954 co to moze byc mniej wiecej

jak twoj kolega ma power commandera zalozonego to normalnie ze kopoci jak nie ma to znaczy ze pali olej

[ Dodano: Nie Maj 09, 2010 8:18 pm ]
jacko pisze:Ok, trochę sporo tego oleju Ci bierze, tylko zastanawia mnie fakt dlaczego kopci na czarno. Przy spalaniu oleju wydobywa sie raczej niebieski dym a nie czarny. Czarny to zła mieszanka spalania (paliwo - powietrze) a nie olej.


ja mialem taki przypadek przy 954 jak bierze olej to kopci na czarno

[ Dodano: Nie Maj 09, 2010 8:27 pm ]
motokiko pisze:Witam wszystkich

Moja sc 33 bierze ok 1l (może ciut więcej) oleju na ok 3 tyś km. Przy pełnym odkręceniu manetki kopci na czarno. Nie dostrzegłem niebieskich dymów. Co radzicie ? Uszczelniacze na zaworach ? Źle wyregulowane gardzioły/zawory ? Jeżdżę na motule 10w40 półsyntetyk. Moto ma przekręcone ponoć 40 tyś km. Moto mam od miesiąca, zmieniłem wszystkie płyny, filtry, nic nie regulowałem. Na niskich go "dławi" ale już tu wyczytałem że to wina regulacji mieszanki powietrza (też założyłem filtr hilfo więc to pewnie przez to)

z góry dzięki za pomoc :D


nastepnym razem jak bedziesz kupowal motor to przy ogledzinach odkrec manetke do odcinki {na luzie}i jak poleci znaczna ilosc dymu to sobie odpusc ma byc ogien :mrgreen: a i jeszcze jedno sprawdzac poziom oleju ma byc na maks chodzi o to ze im wiecej oleju w silniku to wytwarza sie wieksze cisnienie w skrzyni biegow i bardziej kopci w taki prosty sposob mozna sprawdzic stan silnika

 
Posty: 59
Rejestracja: 17 lipca 2009, 15:09
Lokalizacja: Sławno
Motocykl: honda cbr 954
Rok produkcji: 2002

Post » 09 maja 2010, 22:09

adam76 napisał za

jak twoj kolega ma power commandera zalozonego to normalnie ze kopoci jak nie ma to znaczy ze pali olej

kolega nie ma zadnego commandera a faktycznie oleju mu troche ubywa co byscie poradzili?
wymiane pieca czy moze wystarczy uszczelniacze na zaworach?

Awatar użytkownika
 
Posty: 141
Rejestracja: 14 września 2008, 11:03
Lokalizacja: slask/uk
Motocykl: SC28/SC33/SC50/SC57/SC59
Rok produkcji: 2008

Post » 09 maja 2010, 22:23

vonpiotras pisze:adam76 napisał za

jak twoj kolega ma power commandera zalozonego to normalnie ze kopoci jak nie ma to znaczy ze pali olej

kolega nie ma zadnego commandera a faktycznie oleju mu troche ubywa co byscie poradzili?
wymiane pieca czy moze wystarczy uszczelniacze na zaworach?


te typy tak maja i mozna dostac tez taki silnik ja bym sprobowal wymienic pierscienie tylko kupic orginalne albo zalozyc piec z 929 sa trwalsze a co do uszczelniaczy to jest tylko zbedne dopatrywanie sie tez tak myslalem przy swojej :/

 
Posty: 59
Rejestracja: 17 lipca 2009, 15:09
Lokalizacja: Sławno
Motocykl: honda cbr 954
Rok produkcji: 2002

Post » 09 maja 2010, 22:54

a czy czasem silnik od 929 nie rózni sie od 954

 
Posty: 70
Rejestracja: 25 lipca 2009, 18:20
Lokalizacja: małopolsk
Motocykl: SC59
Rok produkcji: 2007

Post » 09 maja 2010, 23:19

nastepnym razem jak bedziesz kupowal motor to przy ogledzinach odkrec manetke do odcinki {na luzie}i jak poleci znaczna ilosc dymu to sobie odpusc ma byc ogien :mrgreen: a i jeszcze jedno sprawdzac poziom oleju ma byc na maks chodzi o to ze im wiecej oleju w silniku to wytwarza sie wieksze cisnienie w skrzyni biegow i bardziej kopci w taki prosty sposob mozna sprawdzic stan silnika[/quote]


jakby ktoś zrobił tak w moim moto- to by dostał w czajnik :diabel2:

Awatar użytkownika
 
Posty: 141
Rejestracja: 14 września 2008, 11:03
Lokalizacja: slask/uk
Motocykl: SC28/SC33/SC50/SC57/SC59
Rok produkcji: 2008

Post » 10 maja 2010, 18:48

vonpiotras pisze:a czy czasem silnik od 929 nie rózni sie od 954


rozni sie tylko pojemnoscia nie jestem pewny na 100%

 
Posty: 20
Rejestracja: 27 września 2009, 19:05
Lokalizacja: Drawsko P
Motocykl: kawasaki zx12r
Rok produkcji: 2000

Post » 10 maja 2010, 21:22

przerabiałem to rok temu kupiłem z zajechanym silnikiem i zrobiłem remont piersciennie orginał 800zł i tak dalej wyszło 2800 na gotowo i teraz latam bez dymu a co do wymiany uszczelniaczy ta daj sobie spokuj bo nic nieda przerabiałem powodzenia

 
Posty: 184
Rejestracja: 15 grudnia 2010, 17:13
Lokalizacja: dolny
Motocykl: SC 33
Rok produkcji: 97

Post » 22 października 2011, 13:12

mam taki sam problem ze spalaniem oleju kopci strasznie ale spoko sezon sie skonczyl wiec bede dzialac jedni mowia remontowac inni wymieniac ja wymienie szybciej prosciej tak mysle mam nadzieje ze trafie na dobry piecyk sa chyba jeszcze takie a koledzy z forum pomoga mi z doborem i doradztwem tymczsem PEACE ;)

 
Posty: 6
Rejestracja: 18 grudnia 2011, 07:20
Lokalizacja: Sosnowiec
Motocykl: suzuki gsx-r 750 srad
Rok produkcji: 1997

Post » 18 grudnia 2011, 07:43

a moze uszczelniacze zaworowe:) to samo mialem w innych przypadkach byla moc it lekko zakopci i oleju zniknie cos:) uszczelniacze zaworowe 14 latnie czy 12letnie sa przeciez juz twarde jak w ogole sa i moga nie trzymac jak nalezy. to tylko moja sugestia

Awatar użytkownika
 
Posty: 368
Rejestracja: 14 listopada 2011, 12:49
Lokalizacja: Zamość
Pochwały: 1
Motocykl: --------------
Rok produkcji: 0

Post » 18 grudnia 2011, 11:40

Najlepiej to skontaktuj sie z czikenem on napewno Ci doradzi co to moze byc, to magik w sprawach sercowych naszych dam;D :diabel2:

PoprzedniaNastępna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 5 gości