Dzisiaj jest 27 czerwca 2025, 12:25

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Wymiana łożyska główki ramy honda rebel 250cmx

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 316
Rejestracja: 15 września 2009, 06:24
Lokalizacja: Chrzanów
Pochwały: 2
Motocykl: 954rr
Rok produkcji: 2002

Wymiana łożyska główki ramy honda rebel 250cmx

Post » 22 marca 2010, 07:53

Witam posiadam honde rebel 250cmx z 1988roku. w sumie to mój staruszek na niej śmiga :)
Ale moje pytanie jest takie:
Czy ktoś z was nie orientuje się czy jest dużo roboty z wymianą łożysk w główce ramy ??
Tylko ja sie na tym nie znam, bo słyszałem że sa jakieś stożki ... czy coś, że trzeba miski nabijać ...
I jeżeli ktoś ma dostęp do takiego łożyska to chetnie wezme :)
z góry dzięki za pomoc :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 24 marca 2010, 23:04

wymiana to pikus napewno dasz rade, sa tam dwa lozyska, jedno na gorze a jedno na dole, koszt 130 pln, mozesz kupic taki zestaw oddzielnie w dobrej hurtowni z lozyskami ale nie bedzie uszczelniacza przeciwpylowego w zestawie

najwieksza trudnosc to zbic stare bieżnie trzeba uwazac aby nie uszkodzic innych elementow

powodzonka
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

 
Posty: 316
Rejestracja: 15 września 2009, 06:24
Lokalizacja: Chrzanów
Pochwały: 2
Motocykl: 954rr
Rok produkcji: 2002

Post » 25 marca 2010, 06:38

Szczerze to tam sa łożyska (chyba tak to sie nazywa) kulkowe z taka koronka jak w rowerze wigry :D
I te kupli sie rozsypały :)
A miski sa na stałe (chyba) musze to rozebrac i zobaczyc :)
Jak cos CENZURA to bede potrzebował pomocy :)

 
Posty: 242
Rejestracja: 08 czerwca 2009, 23:37
Lokalizacja: Łowicz
Pochwały: 2
Motocykl: CBR900RR SC28
Rok produkcji: 1994

Post » 25 marca 2010, 09:40

fesk pisze:Szczerze to tam sa łożyska (chyba tak to sie nazywa) kulkowe z taka koronka jak w rowerze wigry :D


A myślisz, że w oryginalne to jakie masz w fajerze?? Takie same :ooo: Wybijasz te "półbierznie" też z główki i masz miejsca na normalne stożkowe łożyska...poszukaj na necie jakie wymiary i kup w sklepie z łożyskami bo koszta zestawów są jakieś z nieba...
Jadę w lassss odkręcam gazzzz i... wypada maneteka ;-)

 
Posty: 316
Rejestracja: 15 września 2009, 06:24
Lokalizacja: Chrzanów
Pochwały: 2
Motocykl: 954rr
Rok produkcji: 2002

Post » 25 marca 2010, 18:32

Oki zmierze i kupie :) tylko dalej nie rozumie o co chodzi z tymi bierzniami ??
Czy ktoś jest mi to w sposób łopatologiczny wytłumaczyć co mam kupic :) i jak to zamontowac :)
Z góry przepraszam za moja nieudolność :)
pozdro

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 26 marca 2010, 09:16

lozysko to dwie bierznie, jedna od srodka i druga od zewnatrz miedzy ktorymi jest wieniec z kolkami, o ile zewnetrzna bierznie i wieniec mozna latwo wyciagnac o tyle bierznie wewnetrzna juz nie, jest ona nabita na os dolnej polki i trudno to sciagnac aby zamontowac nowa, mozna uzyc narzedzi specjalistycznych - sciagacz lub metoda mlotkową kombinowac uwazajac aby nie uszkodzic osi a w szczegolnosci gwintu na niej
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

 
Posty: 242
Rejestracja: 08 czerwca 2009, 23:37
Lokalizacja: Łowicz
Pochwały: 2
Motocykl: CBR900RR SC28
Rok produkcji: 1994

Post » 26 marca 2010, 09:30

My tą bierznie z osi półki sciągamy kontówką... Wystarczy naciąć w jednym miejscu... kilka puknięć młotkiem i rozpada nam się na dwie cząstki hihi:
Jadę w lassss odkręcam gazzzz i... wypada maneteka ;-)

 
Posty: 316
Rejestracja: 15 września 2009, 06:24
Lokalizacja: Chrzanów
Pochwały: 2
Motocykl: 954rr
Rok produkcji: 2002

Post » 31 marca 2010, 20:08

Dzięki Motomaniacy :) ja wiem że to jest dla niektórych proste...
Ale dzięki za cierpliwość :)
Pojechałem do Boostera bo nigdzie takich łożysk nie dostałem ... :( pytałem w wielu miejscach ...
Kupiłem zestaw all balls za 138zł :) wiem ze dużo ale z braku laku dobry kit :):)
Własnie wróciłem z garażu :) i teraz już wiem o co chodzi w tej zabawie :)
Dzięki jeszcze raz za pomoc, merytoryczna :) najważniejsze że sie udało i teraz kierownica w rebelce ojca chodzi jak nowa :)
POZDRO :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 31 marca 2010, 21:38

temat zamykam, wszystko zakonczone powodzeniem :one:
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)


Wróć do Ogólne Dyskusje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości