It is currently 16 November 2025, 14:56

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

miękka klamka hamulca

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 408
Joined: 25 June 2008, 22:57
Location: Lublin
Points: 3
Motocykl: sc57 04'
Year production: 0

miękka klamka hamulca

Post » 07 June 2009, 16:35

mam pytanie: czy u was klamka przedniego hamulca jest twarda i moto hamuje praktycznie jak się dotknie klamkę czy jest taka bardziej miękka?? u mnie właśnie jest miękka jakby układ był zapowietrzony ale niedawno wymieniłem płyn, odpowietrzyłem wszędzię (także przy pompie) i nadal jest miękka... brat ma cb 1300 i tam jest zwykła pompa (nie radialna) i praktycznie wystarczy dotknąć klamkę i moto staje no i wogóle klamka jest o wiele twardsza. CB hamuje lepiej niż moje sc57, a przecież sc57 ma radialną pompę i jest o wiele lżejsze niż cb1300.

 
Posts: 18
Joined: 25 June 2007, 19:54
Points: 1
Motocykl:

Post » 07 June 2009, 17:16

u mnie jest to samo.. wymienilem przewody na stalowe i klamka jest jakby taka miekka troche i moge np ja docisnac do samej manetki.. no ale hebel mam zajebisty i jednym palcem moge zrobic stopala. ogolnie to klamka jest miekka ale nie musze mocno dusic zeby ostro hamowac..

 
Posts: 556
Joined: 25 March 2008, 20:25
Location: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Year production: 0

Post » 07 June 2009, 17:22

Zobacz na regulacji, masz tam pewien zakres twardosci klamki przekrec sobie na inny stopien i bedziesz mial zajebis*cie twarda.

 
Posts: 18
Joined: 25 June 2007, 19:54
Points: 1
Motocykl:

Post » 07 June 2009, 18:21

ja mam na 1 stopniu i jest tak jak pisalem wyzej

 
Posts: 408
Joined: 25 June 2008, 22:57
Location: Lublin
Points: 3
Motocykl: sc57 04'
Year production: 0

Post » 07 June 2009, 18:43

regulacja jest chyba do wysokości klamki a nie twardości. też mogę ją docisnąć do manetki gazu, ogólnie hamuje zawsze jednym albo dwoma palcami i nie muszę bardzo dusić ale wydaje mi się że nie powinno jednak tak być i klamka powinna być twarda...

User avatar
 
Posts: 245
Joined: 05 March 2009, 00:33
Location: śląsk
Points: 3
Motocykl: ZX-10R
Year production: 2007

Post » 07 June 2009, 22:59

Witam!!
U mnie tez jest miękka ... czasem jak by szybciej brała..... nie mam pojęcia od czego to zależy ... (odpowietrzone jest w 100% i wszytko gra w układzie) .. Kumpel w 954 ma tez tak jak pisał kolega że jak mucha siądzie na klamce to można przelecieć przez owiewkę ..... a u mnie bez problemu dognę hebel do manetki na postoju .. ale w czasie jazdy jest ok ... jak pare razy wcisłem hebel panicznie to mało jajecznicy nie miałem w gaciach :D

User avatar
 
Posts: 33
Joined: 30 August 2007, 04:32
Location: Opole
Points: 1
Motocykl: Honda CBR 1000rr SC59
Year production: 0

Post » 07 June 2009, 23:10

witajcie, u mnie klamka jest twarda, fakt - gdy zaloze nowe klocki to bierze wyzej, jak mam juz wyjechane klocki to nizej, ale jest twarda. Nie ma mowy o dojsciu do manety. A moze masz stary lub przegrzany płyn ? Ja leje motula RBF660 i jestem zadowolony.

User avatar
 
Posts: 37
Joined: 23 April 2009, 18:28
Location: Łódź
Motocykl: sc57b
Year production: 2006

Post » 08 June 2009, 00:27

rowniez mam miekka klame i czasem troche to niebezpieczne.

User avatar
 
Posts: 245
Joined: 05 March 2009, 00:33
Location: śląsk
Points: 3
Motocykl: ZX-10R
Year production: 2007

Post » 08 June 2009, 00:37

Witam!!
hiklif >> kurcze możesz mieć i racje ... płyn wymieniłem na nówkę w marcu ... i jak tak teraz siedzę i dumam .. to na początku było brzytwa .. klamka uginała się może z 1,5 cm i opór .... brało od razu .... a płyn mam jakiś DOT4 ze stacji od "wujka Cześka" firmy "cho..lera wie co " .....

User avatar
 
Posts: 128
Joined: 27 January 2009, 22:31
Location: Lublin
Motocykl: 1000 RR
Year production: 7

Post » 08 June 2009, 00:59

1000 tak juz chyba maja z ta klamka. W porownaniu do innych moto wydaje sie miekka ale w czasien jazdy jest ok.
Polecam jeszcze jedna metode zeby byc pewnym odpowietrzenia. Bo u mnie po zmianie przewodow na oplot tez niby byla odpowietrzona a jednak nie do konca.
Trzeba podpompowac pare razy klamka i nastepnie wcicnac ja z calych sil i w tym polozeniu zablokowac np. trytytka (czyt jak to sie pisze) i zostawic tak na noc.
Rano po zwolnieniu klamki powinna byc juz duza roznica w twardosci. Ale dla pewnosci dobrze jest jeszcze raz odpowietrzyc. Po tym zabiegu sie nie przejmowac tylko przyzwyczaic do nieco miekszej klamki.

User avatar
 
Posts: 468
Joined: 05 March 2009, 19:59
Location: Warszawa/Lublin
Points: 1
Motocykl: było cbr954rr & sc59 jest sc57b i K4
Year production: 2007

Post » 08 June 2009, 07:51

u mnie twarda klama,, 2 palce i i pion,,, nie ma mowy o dotknięciu klamki manetki gazu...

 
Posts: 1036
Joined: 24 April 2008, 21:04
Location: Łódź
Points: 43
Motocykl: SC33
Year production: 99

Post » 08 June 2009, 10:04

Nie wiem od czego to zależy, ale u mnie w sc33 nie ma takiej opcji żeby kalmka do manetki doszła. W puszcze jak zapodam na postoju ostro w hampel, to po jakiś 7 sekundach powoli dochodzi do podłogi - ale trzeba naprawde mocno cisnąć (firmówka więc jej nie boli).

Next

Return to Ogólne (CBR1000RR SC57)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests