Dzisiaj jest 25 czerwca 2025, 20:58

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Kierunkowskazy LED a przerywacz

Fajer 2012

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR1000RR SC59 2008-2016

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Kierunkowskazy LED a przerywacz

Post » 13 stycznia 2016, 09:52

Rok coś w tym może być co piszesz jednak dla mnie i dla wielu po prostu nie podobają się ogromne standardowe kierunkowskazy i tyle a bezpieczeństwo jak mowisz napewno większe na standardowych kierunkach ale i niektóre ledowe tez wydaje sie ze calkiem fajnie swiecą, jedynie nie rozumiem jak ktoś już przegina totalnie i montuje tak mikroskopijne kierunki że ledwo co je widać jak sie stoi metr od moto, takie cos to proszenie sie o wypadek.

druga sprawa to jak piszesz czemu producenci nie uzywają standardowo ledowych kierunkow, hmm chyba wydaje mi się że chodzi o naciaganie klientów i potem odsprzedaż akcesoriów bo np lampe tylną w gixie mam na ledach pozycje i stop, a co do panigale zobacz na stronie ducati możesz kupić oryginalne kierunki ledowe tylko zobacz jaka cena
600zł
http://www.ducatiakcesoria.pl/kierunkow ... ,1941.html
1000zł
http://www.ducatiakcesoria.pl/kierunkow ... ,1957.html

 
Posty: 928
Rejestracja: 13 lutego 2011, 15:44
Lokalizacja: Żory
Pochwały: 22
Motocykl: Cbr 900rr
Rok produkcji: 1999

Re: Kierunkowskazy LED a przerywacz

Post » 13 stycznia 2016, 10:20

Bo ducati zawsze bylo stworzone bardziej do pokazywania niz jezdzenia. Jezdzilem paroma sztukami...
Kiedys bylem w Ogromnym Salonie Ducati w Italy. Tam naprawde mozna bylo kupic Od Kasku dedykowanego co jest Normalne... do majtek skarpetek i lancuszka z logiem Ducati co moim zdaniem juz nie jest normalne...
Wracajac do tematu. Motocykl z kierunkowskazami nie jedzie szybciej:)

 
Posty: 274
Rejestracja: 20 maja 2015, 11:02
Lokalizacja: Bartoszyce
Motocykl: CBR 954rr FireBlade
Rok produkcji: 2002

Re: Kierunkowskazy LED a przerywacz

Post » 13 stycznia 2016, 11:22

przez cały sezon kierunki działały prawie dobrze ;) świeciły delikatnie szybciej od oryginałów. Ale równo i z jedną mała przeszkodą :D jeden kierunek świecił cały czas, a żeby temu zaprzestać musiałem np włączyć kierunek w druga strone na chwile i potem w tą dobrą. Potem już chodził bd. nie było to często. pod koniec sezonu jak już zrobiło sie zimno pojechałem umyć motocykl i potem już klapa. czasami jak włącze kierunek to zacznie migać dopiero po 10 sek. czasami po prostu nie zdążył zaświecić bo już musiałem go wyłączyć. Chcę się zabrać za to teraz, bo motocykl stoi tylko z jednym plastikiem [ ogonem ] który pewnie też zleci niedługo na szafkę :D Muszę zobaczyć i pośledzić jak to wszystko jest połączone.

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: Kierunkowskazy LED a przerywacz

Post » 13 stycznia 2016, 11:44

A masz 4 ledowe kierunki czy 2 ? Jak dwa jakies chinskie to opornik 15w bedzie dla nich odpowiedni, jezeli w normalnych kierunkach masz zarowki 21w. Jak zalozysz opornik 25w to swiatlo z kierunka bedzie jeszcze slabsze :P co najlepsze ledy sluza do obnizenia poboru pradu z instalacji a podlaczajac je pod oryginalny przerywacz z opornikami pobor jast taki sam jak zarowek a swieci znacznie gorzej :P Druga sprawa kiedys w trasie padla mi super ledowa tylna lampa i niema opcji jakiejsc szybkiej naprawy i wracasz bez swiatel , Jak ktos chce fajne kierunki to polecam z larssona w fajnych ksztaltach ale z normalna zarowka i homologacją :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Kierunkowskazy LED a przerywacz

Post » 13 stycznia 2016, 12:11

Kolego nie pisz głupot proszę cię musisz trochę zgłębić tajniki elektryki. Moc rezystora nie ma znaczenia na szybkość działania kierunków a jedynie jego oporność możesz mieć rezystor o Opornosci 10ohmow mocy 1W jak i 10 czy 20Watow i nadal będzie miał 10ohmow tylko jak dasz małej mocy do dużego poboru prądu to zwyczajnie się spali dlatego musisz dobrać większą moc. A kolega nichuya pisze że kierunki działały więc musi zrobić jak kolega wiertlo pisał czyli poczyscic włącznik jak i prześledzić cała instalacje kierunkowskazow

I jak wepniesz rezystor równolegle to napięcie na kierunkowskazie będzie nadal 12v i nic nie będzie gorzej świecić

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: Kierunkowskazy LED a przerywacz

Post » 13 stycznia 2016, 16:55

Maćku zgłebiłem trochę tajniki elektryki i twoja toria jest prawdziwa, ale przy zakupie gotowego opornika jest zazwyczaj opis 15w,25w itp a niema mowy o ohm, przy czym 15w oporniki mają zmierzone ok 2,5ohma a 25w 6ohm(mowa o chińskich rezystorach do kupienia na alledrogo itp ), po pomiarach oscyloskopem napięcie przy kierunkowskazie po podłączeniu opornika 15w 3.6ohma (chińskiego) robi nam 11,2v gdzie powinno być 12,2 tyle co na aku ,więc pewnie dlatego słabiej świeci . A teks o opornikach był do Kaczam3m a nie do nihu ya :P

Awatar użytkownika
 
Posty: 71
Rejestracja: 15 listopada 2015, 19:12
Motocykl: S1000RR
Rok produkcji: 2014

Re: Kierunkowskazy LED a przerywacz

Post » 13 stycznia 2016, 17:09

Zaloze i zdam relacje w weekend.

:)
S1000RRRR Racing Red Alpine White 2014

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Kierunkowskazy LED a przerywacz

Post » 13 stycznia 2016, 19:18

Mati ! nie wiem czemu nie piszą jakiej wartości są chinskie oporniki a jedynie moc, ale podejrzewam że po to żebyś nie poszedł do sklepu elektronicznego i kupił taki sam rezystor za 2zł a nie za 20zł bo będziesz mieć podane na tacy jakiej oporności kupić więc kto by kupił te z chin z allegro ? w polsce pewnie 1 na 100 osob :)
kolejna sprawa a wpinałeś ten rezystor równolegle przy pomiarach? czy nie przypadkiem wpiąłeś go szeregowo? bo wtedy będziesz mieć spadek napięcia jak piszesz, trochę nie chce mi się wierzyć że instalacja w moto jest tak słaba żeby były takie spadki napięcia o których piszesz ale dobra nie sprawdzałem nie bedę się kłócił w tej kwestii musiałbym zmierzyć chociaż myślę że na 99% dalej będzie pewne 12V

kolejna sprawa odnośnie tej oporności tam jest źle trochę źle bo jeśli chcielibyśmy dać po jednym oporniku na kierunkowskaz musimy dac opornik 6.8ohma ( sory Kaczam3m że wprowadziłem Cię w błąd bo nie pamiętałem) i mocy 20W minimum wiadomo lepiej z zapasem dać te 25W i wtedy dajemy przy każdym kierunkowskazie po jednym oporniku czyli 4 oporniki, możemy dać po jednym na stronę ale wtedy opornik 3,4Ohma według wyliczeń ale takiego nie ma więc albo 3,3Ohma albo 3,6Ohm tylko wtedy musimy dać o mocy minimum 40W bo on musi odprowadzić cały prąd jaki popłynie w układzie czyli 3,5Ampera. więc to było by dosyć kłopotliwe a i sama kwestia montażu w instalacji jak ktoś jest mało obcykany to odradzam.
a skąd ja to wszystko wziałem? a no to bardzo proste Panowie ze szkoły to jest prąd stały więc wystarczy wzór na moc i prawo ohma.
nasza moc to moc żarówki czyli 21W na jeden kierunkowskaz
proszę bardzo tutaj schemat podłaczenia i wyliczenia z wyliczeniem oporności odpowiedniego opornika
Obrazek

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: Kierunkowskazy LED a przerywacz

Post » 13 stycznia 2016, 19:55

tak wpinałem równolegle , i jest znaczny spadek napięcia, jutro ogarnę zwykły bez radiatora i sprawdzę to samo, bo tak jak mówisz spadków napięcia nie powinno być ,może w tych ich opornikach coś jeszcze jest wstawione bo widać że jest różnica w jasności światła i pomiary też to potwierdzają .

Awatar użytkownika
 
Posty: 71
Rejestracja: 15 listopada 2015, 19:12
Motocykl: S1000RR
Rok produkcji: 2014

Re: Kierunkowskazy LED a przerywacz

Post » 16 stycznia 2016, 18:50

Witam. Wpialem na kabel plusowy opornik 25W i ... dalej mryga szybko..dopiero jak dopialem drugie 25W to dopiero predkosc byla odpowiednia. Wiec albo cos nie tak jest z waszymi wyliczeniami albo z moimi opornikami.
S1000RRRR Racing Red Alpine White 2014

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: Kierunkowskazy LED a przerywacz

Post » 16 stycznia 2016, 20:21

Kaczam3m pisze:Witam. Wpialem na kabel plusowy opornik 25W i ... dalej mryga szybko..dopiero jak dopialem drugie 25W to dopiero predkosc byla odpowiednia. Wiec albo cos nie tak jest z waszymi wyliczeniami albo z moimi opornikami.


Kolego równolegle wpinasz plus i minus. Musi tak być wszędzie bo masz zwykły przerywacz. Jak kupisz typowo do led przerywacz nie masz tego problemu.
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 71
Rejestracja: 15 listopada 2015, 19:12
Motocykl: S1000RR
Rok produkcji: 2014

Re: Kierunkowskazy LED a przerywacz

Post » 16 stycznia 2016, 20:44

    No wlasnie zastanawialo mnie czemu z opornika wychodza po dwa kable ze stronym czyli na minus przychodzi ten drugi kabel?
    S1000RRRR Racing Red Alpine White 2014

    PoprzedniaNastępna

    Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR1000RR SC59)

    Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość