It is currently 16 November 2025, 16:52

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

zawory

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 211
Joined: 01 April 2007, 22:25
Location: Czarnków
Motocykl: GIXER 1000 K7
Year production: 2007

Post » 22 February 2009, 12:17

W trakcie eksploatacji luzy na zaworach raczej się zmniejszają a to jest bardzo szkodliwe dla silnika.

 
Posts: 530
Joined: 05 October 2007, 10:45
Location: LZA
Points: 3
Motocykl: Piechota
Year production: 0

Post » 22 February 2009, 12:50

CBR zaciesnia luzy zaworowe? Jesli tak to niedopilnowanie regulacji zauwaocuje wypaleniem gniazd zaworow, utrata kompresji itp.

Mialem kiedys VF Interceptor, ona za to powiekszala luzy zaworowe, kto sie zna to wie:)

 
Posts: 789
Joined: 20 July 2008, 16:42
Location: krasnysta
Points: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Year production: 2000

Post » 22 February 2009, 13:54

To teraz ja :P Nie ma reguły co do zmniejszania bądź powiększania się luzów zaworowych. Zakłada się, że regulacja płytkowa powoduje zacieśnianie luzów a nie zawsze tak jest. Honda ma tzw. "twarde głowice" i bardzo długo trzyma tolerancyjne wartości luzów. Nadmierny luz powoduje hałas to wie każdy nawet mało wyczesany motonita, natomiast są jeszcze o wiele bardziej ukryte dolegliwości. Zbyt duży luz powoduje pogorszenie kultury pracy biegu jałowego oraz nieznaczny spadek osiągów a to za sprawą czasów otwarcia i współotwarcia zaworów. Jak wiadomo wałki rozrządu obracają się dwa razy wolniej od wału korbowego i nadmierny luz przekłada się na wartości kątowe otwarcia zaworów i faz rozrządu. Za mały luz który powoduje niedomykanie zaworów powoduje ich wypalenie ale nie tak jak to sobie większość kmini, że jak np. zawór wydechowy się nie domyka to go ogień wyjara. To bzdury straszne poniewaz ogien wali z cylindrów w kolektor jak oszalały po otwarciu zaworu wydechowego a niektórzy myślą, że tam powinien lecieć tylko dym. Zachęcam do poczytania na temat systemu PAIR który wprowadza do kolektora ładunek tlenu z airboxu aby dopalić mieszankę co ma zbawienny wpływ na środowisko i odkładanie się nagaru na zaworach i kolektorze wydechowym. Zawór pzegrzewa się gdy grzybek nie ma styku z przylgnią gniazda i nie ma jak oddać ciepła. Kuzwa żem sie rozpisał a kaca mam hohh :(
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posts: 41
Joined: 30 November 2008, 11:03
Location: Ireland
Motocykl: kiedyś sc33
Year production: 1999

Post » 22 February 2009, 14:41

Dzieki Cziken na twoja wypowiedz liczyłem jak zwykle konkretnie i na temat

User avatar
 
Posts: 164
Joined: 27 January 2010, 23:34
Location: Zachodnio
Motocykl: sc59 street sc57 tor f4i stunt
Year production: 2012

Post » 04 August 2012, 23:15

Odświeżam temat ,mam problem ze ściągnięciem pokrywy zaworów w sc59,i nie wiem czy wyjdzie przodem po zdjęciu chłodnicy,czy trzeba opuszczać silnik???

Previous

Return to Ogólne (CBR1000RR SC57)

Who is online

Users browsing this forum: Majestic-12 [Bot] and 3 guests