jaki profil opony ?

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderators: maciekx, Tytus

jaki profil opony ?

Postby ferdas » 12 February 2014, 09:16

no hej remont maszyny kończę zostanie mi pieniążków na opony i zastanawiam sld nad profilem czy lepiej 50 czy też 55 jeżdżę różnie ostatnio otwarli u mnie fajne zjazdy i spędzam tam trochę czasu . oponę tył w mojej sc33 zamknięty
User avatar
ferdas
 
Posts: 670
Joined: 01 October 2011, 08:51
Location: Śląsk Bytom
Points: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Year production: 4

Postby blazej33 » 12 February 2014, 10:04

im wyższy profil tym większa powierzchnia styku w złożeniu. Zwiększenie profilu zmniejszy przyspieszenie i zmieni wskazania prędkościomierza. Warto w takim przypadku dołożyć z 2 zęby w tylnej zębatce, lub odjąć jeden w przedniej, a najlepiej i to i to ;)
User avatar
blazej33
Staly Bywalec
Staly Bywalec
 
Posts: 938
Joined: 31 December 2008, 16:05
Location: W-wa
Points: 11
Motocykl: SC57a
Year production: 2004

Postby ble2u » 12 February 2014, 10:52

Blzezej33 tradnie wskazuje na anomalie z liczikiem (przeklamuje zanizajac predkosc)
i problem z przekladnia bo zmiekszasz srednice kola tylnego.

jakiej firmy opony masz?
profil 50 vs 55 to opona w ksztalcie C a o ksztalcie V
Rozmiar czasem sie mocno nie rozni . Trzeba wziasc miarka pomierzyc obwod i promien oponny 55 i 50 tej samej marki.
Przy oponach pirelli diablo nie trzzeba za duzo kombinowac.
Najwiejszy problem to to ze tyl motocykla stoi wyzej. To powoduje ze przod motocykla przy duzych predkosciach "jedzie w glab asfaltu" . Poprostu psuje sie geometie zakladajac wieksza opone jak np 55.
Tak jak mowilem w przy pirrelli wielkiej roznicy nie ma. Ja sobie poradzilem podnoszac przod motocykla o 4 mm zeby to wszsytko wyporsotwac. Dodatkowa jestem lekki to SAG mam na 38mm . Dzieki temu widelec prawidlowo pod moim ciezarem pracuje.

Wszytko sie rozzchodzi o rozmiar opony i wplyw na geometie motocykla.
ble2u
 
Posts: 147
Joined: 02 May 2011, 11:35
Location: Elbląg
Points: 4
Motocykl: sc57b oraz suzuki rm 125
Year production: 2007

Postby ferdas » 12 February 2014, 11:37

w sumie ciekawa sprawa z tym łącznikiem nie pomyslalem nad tym,
chyba zostanę przy standardowym ogumieniu a za rok jak będę wymieniał napęd to może wtedy pomyśle z innym profilem
User avatar
ferdas
 
Posts: 670
Joined: 01 October 2011, 08:51
Location: Śląsk Bytom
Points: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Year production: 4

Postby ble2u » 12 February 2014, 11:44

namawiam na 55 . To swietny profil. Szybko przedkla sie motocykl ze strony na strone.
Wieksza powierzchnia styku przy pochylonym mottocyklu.
ble2u
 
Posts: 147
Joined: 02 May 2011, 11:35
Location: Elbląg
Points: 4
Motocykl: sc57b oraz suzuki rm 125
Year production: 2007

Postby sylwia4012 » 13 February 2014, 02:44

ja bym jeszcze podpytała, mam zaprzyjaźnionego mechanika ( http://dark-gum.pl/pl//opony więc jak chcesz, to nie było by problemów z wysyłką. Chłopaki znają się na temacie;)
sylwia4012
 
Posts: 1
Joined: 13 February 2014, 02:42
Location: Poznań
Motocykl:

Postby cziken929 » 13 February 2014, 07:18

Kto raz pojeździł na 55 nie wróci już do 50 ;)
wciąż zajmuję się serwisem
cziken929
Staly Bywalec
Staly Bywalec
 
Posts: 789
Joined: 20 July 2008, 16:42
Location: krasnysta
Points: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Year production: 2000

Postby DOMEL » 13 February 2014, 10:16

swiete slowa cziken.Namawiam jak koledzy bierz profil 55
User avatar
DOMEL
 
Posts: 680
Joined: 31 May 2009, 10:27
Location: Mrozy
Points: 2
Motocykl: 1000rr Repsol
Year production: 0

Postby ferdas » 13 February 2014, 20:09

hah w sumie chyba skłonię się na 55 po tym wszystkim
pilot power 3 mi po głowie chodzi
User avatar
ferdas
 
Posts: 670
Joined: 01 October 2011, 08:51
Location: Śląsk Bytom
Points: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Year production: 4

opona 55 tył i 65 przód

Postby Tomcbr600 » 13 February 2014, 23:17

ja jeździłem swoim bladym na oponie 55 z tyłu i 65 z przodu- efekt- motocykl sam wchodzi w winkiel, po prostu bajka - na prawde Polecam, jakos szczególnie nie czułem roznicy w przyspieszeniu,jak masz możliwość załatwienia 55 to bierz i śmigaj- Pozdrawiaj....
Tomaszek954
User avatar
Tomcbr600
 
Posts: 58
Joined: 25 February 2011, 22:53
Location: okolice T
Motocykl: Honda CBR 954RR
Year production: 2003

Postby maciekx » 14 February 2014, 09:18

ja również zawsze szukam 55 dobrze mi sie jeździ, i na torze można się głebiej złożyć ale na ulice 50 też daje rade, ja szukam najpierw 55 jak nie ma nic ciekawe w uzywce to biore i 50 :) i tez jest ok
User avatar
maciekx
Moderator
Moderator
 
Posts: 1546
Joined: 18 May 2011, 20:50
Location: Mrągowo
Points: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Year production: 2005

Postby ble2u » 17 February 2014, 00:42

allferdas@wp.pl wrote:hah w sumie chyba skłonię się na 55 po tym wszystkim
pilot power 3 mi po głowie chodzi


a z przodu masz tez pilot power 3?

Opona z przodu i tylu MUSI byc tego samego rodzaju.
ble2u
 
Posts: 147
Joined: 02 May 2011, 11:35
Location: Elbląg
Points: 4
Motocykl: sc57b oraz suzuki rm 125
Year production: 2007

Next

Return to Ogólne (CBR1000RR SC57)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests