It is currently 17 November 2025, 19:39

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Płyn ATE BLUE RACING warto?

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 560
Joined: 19 June 2008, 19:49
Location: KALETY /
Points: 15
Motocykl: Komar
Year production: 0

Post » 04 February 2014, 14:14

Tak jak myślałem ściema ktoś coś komuś powie ten coś doda i ma... :D

Jak by Rbf był ważny pól roku bo nawet gdzieś takie bajki czytałem na forach.To by producent to opisał. Bo wątpię ,że płyn dot 4 za 15zł z motula 3 lata by spoko dawał radę a produkt jak Rbf 3-4x droższy za pół roku czy rok byłby śmieciem.No chyba ,że kto serio śpi na torze i ostro daje...Ale to co innego w Pl wśród nas może 1 taki się znajdzie.

W załączniku specyfikacja co by znów kto nie pisał bajek itd.
http://www.motul.com/system/product_des ... %29_1_.pdf

User avatar
 
Posts: 938
Joined: 31 December 2008, 16:05
Location: W-wa
Points: 11
Motocykl: SC57a
Year production: 2004

Post » 04 February 2014, 15:44

Martin, nie do końca tak z tą opinią ....
Co by producent nie napisał, a NIE napisał, liczy się praktyka. W praktyce wynika, że RBF jest bardziej podatny na wchłanianie wilgoci ponieważ ma zupełnie inny skład niż pozostałe płyny hamulcowe, coż coś za coś, większa odporność temp kosztem higroskopijności.
RBF - polyglycol full syntetic
DOT 3, 4 i 5.1 - polyethylene glycol
DOT. 5 silicone

User avatar
 
Posts: 560
Joined: 19 June 2008, 19:49
Location: KALETY /
Points: 15
Motocykl: Komar
Year production: 0

Post » 04 February 2014, 16:06

Napisałem jasno..
Poproszę czarno na białym ,że Rbf 600/660 wymienia się co pół roku czy tam rok w zwykłych warunkach. Nie interesuje mnie opis innego płynu jak i wywody userów co mają za dużo siana i sobie zmieniają co miech bo im klamka mięknie czy coś hamulec źle działa.
Ja już 3 sezon będę robił na rbf 660 i nic i nie mięknie,hebel zajebisty.
Co innego jak kto ostro toruje ,bierze udział w zawodach to wiadomo płyn jak i inne płyny zmieni co określony czas ,bo na oleju nie będzie robił 12k bo tak pdf każe,w lagach też nie będzie czekał aż minie kilka lat,to samo z regul zaworów itd czynnościami.

Dużo userów nie ma pojęcia o częściach do moto i ładuje kasę ,co sezon dwa zmienia świece irydowe bo tak słyszeli ,płyny,klocki itd ,jak kto ma kasę nie zabraniam ,ale warto pomyśleć zanim coś kupimy zmienimy czy warto. Pamiętam jak jeden user zmieniał klocki bo mu wydawały się słabe a 2 na nie czekał bo na nich sezon czy więcej zrobi. Dla tego wątpię aby rbf po roku już był do wymiany,chyba że kto butelka trząsł przed wymiana i zmieniał go na dworze jak padał deszcz.

User avatar
 
Posts: 938
Joined: 31 December 2008, 16:05
Location: W-wa
Points: 11
Motocykl: SC57a
Year production: 2004

Post » 04 February 2014, 16:31

heh, ja to rozumiem, jednak nie ma prostej odpowiedzi na takie pytanie, dlatego producent nie podaje info. Styl jazdy i warunki mają tu kluczowe znaczenie. Np Castrol wyjaśnia dlaczego te "dobre" płyny są bardziej higro i jakie domieszki mają na to wpływ ale nadal i oni nie piszą jak często zmieniać, ponieważ to zależy od indywidualnego użycia.
Mi klamka wpadać zaczęła jak robiłem trasę 300 km i wiem, że będę wymieniał płyn co sezon. Koszt całej butli to 40zł, a na 4 moto na pewno starczy, więc wydatek 10 zł co roku jak na kluczowy element związany z bezpieczeństwem żaden. Moim zdaniem warto :one:

User avatar
 
Posts: 1546
Joined: 18 May 2011, 20:50
Location: Mrągowo
Points: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Year production: 2005

Post » 05 February 2014, 22:28

no ja tez szukałem szukałem i nic konkretnego nie znalazłem, dlatego na ten sezon jeszcze sobie zostawię, zmienie na następny. :)

User avatar
 
Posts: 265
Joined: 20 May 2008, 23:24
Location: Leżajsk/Wiedeń
Points: 4
Motocykl: SC28,SC33,SC57b,CR250, SC59/08, SC59/2012
Year production: 2012
Samochód: A5

Re: Płyn ATE BLUE RACING warto?

Post » 11 January 2015, 21:58

witam, odgrzeje temat troche co by nudno w zimie nie było :)
W sc57b założyłem oploty i wlałem RBF600, zrobiłem sezon i bylo super.
Terez chce wrzucic oplot do sc59 i zastanawiam się nad płynem, RBF600 lub 660? Różnica temp.wrzenia 13st.C,
a cenowo drugie tyle ponad! Czy jest sens płacić za 13stopni celsjusza drugie tyle?
pozdrawiam

 
Posts: 538
Joined: 19 March 2013, 21:09
Location: gdańsk
Points: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Year production: 1999

Re: Płyn ATE BLUE RACING warto?

Post » 11 January 2015, 22:37

Śmieszny temat trochę, bo cena płynów tez jest śmieszna w porównaniu do reszty eksploatacji motocykla. Ja latam na motulu 660 i wymieniam co sezon ponieważ moto stoi w nieogrzewanym garażu, a wiadomo jakie w Polsce są skoki temperatur, każdy gram wody w płynie to zło a niemam pewności że woda się do układu nie dostaje jakaś uszczelka itp, kolejne to to że jednak po zmianie tego zekomo dobrego płynu zawsze jest poprawa w twardości klamki itp wiec warto go zmienić i mieć pewność że jest git. :)

User avatar
 
Posts: 1546
Joined: 18 May 2011, 20:50
Location: Mrągowo
Points: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Year production: 2005

Re: Płyn ATE BLUE RACING warto?

Post » 12 January 2015, 14:01


 
Posts: 538
Joined: 19 March 2013, 21:09
Location: gdańsk
Points: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Year production: 1999

Re: Płyn ATE BLUE RACING warto?

Post » 12 January 2015, 18:07

O tym właśnie mówiłem co maciek napisał, ceny Śmieszne a rozkmina jakby to 1000zl za litr kosztowało :-P pozdro

 
Posts: 130
Joined: 16 June 2007, 10:29
Location: Śląsk
Motocykl: 1000rr
Year production: 2004

Re: Płyn ATE BLUE RACING warto?

Post » 12 January 2015, 18:11

Polecam płyn DOT4 dostępny na każdej stacji benzynowej za 10zł. Dla przewrażliwionych zalecam wymianę raz do roku. Czy to będzie blue czy rbf czy dot i tak nikt rożnicy nie zauważy. Chyba, że psychiczną..

User avatar
 
Posts: 211
Joined: 01 April 2007, 22:25
Location: Czarnków
Motocykl: GIXER 1000 K7
Year production: 2007

Re: Płyn ATE BLUE RACING warto?

Post » 12 January 2015, 19:07

Laki, wreszcie ktoś mądrze gada :clap: Ja tez zawsze śmigam na DOT 4 i nawet przy ostrym pałowaniu nigdy nie miałem problemu z wpadająca klamką .

 
Posts: 3350
Joined: 19 December 2010, 13:40
Location: Piechcin
Points: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Year production: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: Płyn ATE BLUE RACING warto?

Post » 12 January 2015, 19:33

każdy ma swoje zdanie pany. I nie wszyscy tak samo latają. Daje głowę że jest spora różnica między wyczynowym płynem a zwykłym za 10zł.
Oddam nerkę za cbr :)

PreviousNext

Return to Ogólne Dyskusje

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest