Ściąga po wymianie oleju w lagach.

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderators: maciekx, Tytus

Ściąga po wymianie oleju w lagach.

Postby mariuszw » 29 July 2013, 16:54

Witam! Po wymianie oleju w lagach motocykl nie jedzie tak jak wcześniej. Delikatnie go ściąga, trzeba trochę kontrować kierownicą aby jechał prosto, najgorzej jest przy wyjściu z winkla.
Lagi raczej dobrze złożyłem. Oleju jest odpowiednia ilość w obu lagach. Są na równych wysokościach w półkach.
Wiem że motocykl miał kiedyś ślizga ale przez trzy lata użytkowania nie zauważyłem wad, dopiero po tej feralnej wymianie oleju coś jest nie tak.
Możliwe że jedynie lagi się źle ułożyły w półkach i wystarczy to jedynie jakoś skorygować?
A może to ma związek ze szlifem który motocykl kiedyś miał? Były skrzywione półki albo lagi i wyszło to dopiero teraz? Wiem że najlepiej by było zawieźć lagi i półki do sprawdzenia, ale narazie próbuje zrobić coś we własnym zakresie. Od czego radzicie zacząć?
mariuszw
 
Posts: 25
Joined: 29 July 2013, 12:12
Location: mazowieckie
Motocykl:

Postby wiertło » 29 July 2013, 17:44

mariuszw, coś nie tak pewnie zrobiłeś żle skręciłeś lub nie równo ustawiłeś lagi to znaczy tymi śrubami regulacji muszą być równo ustawione względem siebie musi być tyle samo obrotów itp .
Oddam nerkę za cbr :)
wiertło
Staly Bywalec
Staly Bywalec
 
Posts: 3350
Joined: 19 December 2010, 13:40
Location: Piechcin
Points: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Year production: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Postby mariuszw » 29 July 2013, 21:45

A wiec tak. Chyba miałem krzywe lagi. Założyłem je w innej pozycji niż na początku i przez to chyba zwichrowało mi półki. Może jakbym się zorientował odrazu to by było ok, ale po po mały teście wyjechałem w dłuższa trasę, moto sporo stało w pionie i to załatwiło półki. Ustawiłem moto na stojaku i niestety widać jak dolna półka jest delikatnie zwichrowana, ale możliwe że mi się tylko wydaje.
Może coś doradzicie? Co ewentualnie mogłem źle złożyć?
mariuszw
 
Posts: 25
Joined: 29 July 2013, 12:12
Location: mazowieckie
Motocykl:

Postby Czarny » 30 July 2013, 01:36

a jak stoi kierownica? nie jest troszeczke skręcona pod ktoraś strone?
User avatar
Czarny
 
Posts: 492
Joined: 12 November 2011, 21:22
Location: Utr
Points: 9
Motocykl: CBR 929
Year production: 2001

Postby mariuszw » 30 July 2013, 05:56

Tak niestety. Jak kolo jest ustawione prosto kierownica troche ucieka na prawo.
mariuszw
 
Posts: 25
Joined: 29 July 2013, 12:12
Location: mazowieckie
Motocykl:

Postby Czarny » 30 July 2013, 09:59

No to dolna półka do wymiany :)
User avatar
Czarny
 
Posts: 492
Joined: 12 November 2011, 21:22
Location: Utr
Points: 9
Motocykl: CBR 929
Year production: 2001

Postby pit » 30 July 2013, 15:19

Spróbuj to jeszcze poprawić bo do ustawiania półek trzeba mieć cierpliwość
Moto Psycho
User avatar
pit
 
Posts: 591
Joined: 21 April 2009, 18:38
Location: Radomsko
Points: 1
Motocykl: sc57a
Year production: 2005

Postby tomekn » 30 July 2013, 16:08

widocznie masz krzywe lagi i/lub półki i masz teraz inaczej ustawione
tomekn
 
Posts: 168
Joined: 06 July 2010, 14:59
Location: Świdwin
Points: 8
Motocykl: CBX 1000
Year production: 0

Postby mariuszw » 30 July 2013, 18:54

pit wrote:Spróbuj to jeszcze poprawić bo do ustawiania półek trzeba mieć cierpliwość


Jak te półki ustawić? Trzeba poluźnić główna śrubę na główce ramy? czy tylko na półkach? koło miedzy nogi i prostować?


tomekn wrote:widocznie masz krzywe lagi i/lub półki i masz teraz inaczej ustawione


Prawdopodobnie tak. Wcześniej musiały być skrzywione równo w stronę silnika, i efektów nie było czuć. Jak włożyłem je w póki w innych pozycjach to dopiero wyszło.
Ale spróbuje jeszcze jakoś ustawić te półki jak kolega Pit podpowiada.
mariuszw
 
Posts: 25
Joined: 29 July 2013, 12:12
Location: mazowieckie
Motocykl:

Postby toper-utl » 30 July 2013, 23:05

Glownej nakretki od sztycy nie ruszaj. Poluzuj sroby gornej polki trzymajace lagi i moze uda sie skorygowac ustawienie kiery. Ale pewnie masz niestety i tak cos krzywe, bo po zlozeniu zawieszenia do kupy wszystko powinno sie idealnie samo spasowac, jesli trzeba na sile naciagac jego elementy to wiadomo ze cos nie halo. No chyba ze jakis laicki blad zrobiles, chociaz tam w sumie nie za bardzo jest co zyebacc .... wyjmij lagi i sprawdz na czyms rownym, czy sa proste, polki tez samemu wstepnie sprawdzisz.
toper-utl
Staly Bywalec
Staly Bywalec
 
Posts: 1036
Joined: 24 April 2008, 21:04
Location: Łódź
Points: 43
Motocykl: SC33
Year production: 99

Postby mariuszw » 05 August 2013, 18:02

Zdjęcie mojej półki, gdy koło jest prosto.
Image

Sam na to nic nie poradzę. Może kojarzy ktoś zakład moto wings koło lublina?

[ Dodano: Pon Sie 05, 2013 9:22 pm ]
Odświeżam pytanie. Zna ktoś zakład moto wings koło Lublina? Możecie polecić?

[ Dodano: Pon Sie 19, 2013 1:30 pm ]
Byłem w moto wings. Ta usterka nie ma związku z wymianą uszczelniaczy. Miałem tak od początku tylko nie widziałem.
Do prostowania mam dolną półkę i lagi.

[ Dodano: Pon Sie 19, 2013 2:43 pm ]
Jest gdzieś na forum opisane jak wyjąć przedni zawias?
mariuszw
 
Posts: 25
Joined: 29 July 2013, 12:12
Location: mazowieckie
Motocykl:


Return to Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests