Dzisiaj jest 03 czerwca 2025, 10:14

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

954 klekocze przy zimnym i strasznie brzeczy przy zejsciu z

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 137
Rejestracja: 10 października 2007, 20:52
Lokalizacja: kielce
Pochwały: 3
Motocykl: k9 1000
Rok produkcji: 2009

954 klekocze przy zimnym i strasznie brzeczy przy zejsciu z

Post » 10 października 2007, 21:05

rano jak odpalam to przez ok 1min strasznie sie cos tlucze w silniku po ok minucie cichnie calkiem jak reka odjol.ale mam inny problem jak jade na gazie cisza a jak odejme to slysze bardzo glosno taki metaliczny glos jak jakas blaszka by sie tlukla ,mysle ze to moze ten zawor w wydechu ale pewnosci niemam .na poczatku bylem pewien ze to te sprezynki od wydechu prowadzonego gora sie o kolektory obijaja ale zdjolem i to nie to.myslicie ze moze zawory albo cos innego?silnik i skrzynia zdrowe ,nic nie kopci oleju nie bierze i super sie wkreca,na wolnych obrotach chodzi troszke nierowno tak skacze z 1,100 na 1,300 ale to chyba swiece.ten dzwiek to tluczenie sie podczas jazdy jest glosne i bardzo denerwujace-jakby sloik z srubkami.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1899
Rejestracja: 19 lutego 2007, 14:56
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 10
Motocykl: CBR1000RR SC59 REPSOL C-ABS
Rok produkcji: 2009
Samochód: TYPE-R

Post » 12 października 2007, 17:01

ciezko powiedziec co to jest... ja bym stawial na obluzowane sruby albo ich brak w niektorych miejscach ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 686
Rejestracja: 10 stycznia 2008, 18:23
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 6
Motocykl: 1000 RR HRC
Rok produkcji: 2007

Post » 10 stycznia 2008, 18:30

TEn dziwiek podczas jazdy to zawor wydechowy wyreguluj go i po klopocie a na postoju na zimnym zawory albo lancuszek.

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 10 stycznia 2008, 22:59

witam lancuszek slychac jak silnik spada z obrotow,zawory bylo by slychac caly czas nie tylko na zimnym silniku gdy by mialy zbyt male luzy slabo by zapalal moze jest to wina napinacza o ile sie orientuje jest tam mechaniczny ze wspomaganiem chydraulicznym ale nie slyszalem by w 954 szwankowal ale wszystko mozliwe pozdrawiam

 
Posty: 56
Rejestracja: 16 marca 2007, 18:14
Pochwały: 1
Motocykl:

Post » 11 stycznia 2008, 10:48

jak kupilem moja 954 (tego forum jeszcze nie bylo) kolega Tomek z forum scigacz opisal ten zawor w wydechu, naprawde warto zastosowac ponizsze wskazowki , mysle ze sie nie obrazi jak przeniose ten tekst do tego forum.

pozdrawiam..

Nie ma problemu - ten zawor o ktorym mowa to HVIX albo EGCV - zaleznie od
zrodel (u Yamahy nazywa sie to EXUP). W celu regulacji trzeba zdjac lewy
boczek owiewki i odkrecic chromowany dekielek znajdujacy sie pod silnikiem
(na koncu kolektora wydechowego) Poz zdjeciu dekielka zobaczymy na obodowie
zaworu trzy punkty odniesienia - jeden na godzinie 12, jeden na 9 i jeden na
6. Treaz nalezy sobie zadac pytanie - czy zalezy nam bardziej na plynnej
jezdzie w zakresie 2 tys - 3,5 tys obr - wtedy musimy sie skupic na jak
najdokladniejszym ustawieniu pozycji 9 i 12. Jezeli jednak bardziej nas
interesuje rowne i plynne oddawanie mocy od 3 tys do czerwonego pola to
trzeba sie skoncentrowac na pozycji 6. Dlaczego ten podzial ? Ano dlatego,
ze nie jest mozliwe idealne wyregulowanie wszystkich pozycji, tak zeby za
kazdym przelaczeniem dokladnie sie zgadzaly. Przystepujemy do operacji -
nalezy zdemontowac siedzenie kierowcy i znalezc gniazdo diagnostyczne (takie
2 pinowe na kabelku - chyba jedyne niepodlaczone). W gniazdo to wpinamy
zworke, albo jeszcze lepiej przelacznik i ustawiamy go w pozycji wlaczonej.
Wylacznik awaryjny w pozycji ON, wlaczamy zaplon -
teraz zawor symuluje pozycje jaka przyjmie przy 8 tys obotow, czyli pozycje
na godzinie 6. Znacznik na zaworze musi pokrywac sie dokladnie ze
znacznikiem na obudowie zaworu. Tutaj uwaga - zawor ma ogranicznik ruchu -
NIE MOZE dojsc do tego ogranicznika, grozi to sfajczeniem silniczka ktory
bedzie probowal caly czas dalej przestawiac zawor. Teraz wyciagamy zworke
(lub rozlaczamy przelacznik) z gniazda diagnostycznego. Zawor powinien
przestawic sie na pozycje na godzinie 9. Teraz bedzie widac, ze pozycje sie
nie zgadzaja - jedna lub obie. Dobrze jest zasymulowac sobie przy pomocy
zworki (lub przelacznika) prace zaworu. Nie za szybko, tak zeby mial czas
przyjac pozycje robocze. Da sie bez trudu zauwazyc, ze praktycznie za kazdym
razem te pozycje beda troszke inne, jednak jedna bedzie ustawiana
zdecydowanie precyzyjniej (stad ten podzial o ktorym wspomnialem wczesniej).
Przy pomocy srubek regulacyjnych na linkach ustawic dokladnie wybrana
pozycje - czyli 6 lub 9. Po regulacji dociagnac nakretki kontrujace.
Nastepnie przy pomocy zworki (lub przelacznika) wymusic kilkukrotnie ruch
zaworu, zwrocic przy tym uwage, czy po osiagnieciu pozycji koncowych
silniczek sie wylacza (dotknac go, nie moze byc wyczuwalnych wibracji).
Jezeli tak nie jest, to albo linki sa za bardzo naciagniete, albo zawor
osiagnal ogranicznik mechaniczny. Nalezy to skorygowac, bo zagrozony jest
silniczek sterujacy zaworem. Kiedy osiagniemy juz dokladne i powtarzalne
ustwaianie sie zaworu w wybranej pozycji, mozemy wyjac zworke (lub odlaczyc
przelacznik). Nalezy teraz rozgrzac silnik i dokonac kontroli koncowej,
czyli :
- odpalic silnik i podniesc obroty do 3 tys - zawor powinien ustawic sie w
pozycji na godzinie 12
- podniesc obroty powyzej 8 tys - przy przekraczaniu 8 tys zawor powinien
sie ustawic w pozycji na godzinie 6.
Jezeli tak jest to mozemy poskrecac wszystko do kupy - mamy spokoj na ca 6
tys km (niestety tylko tyle).

W airbox'ie jest jeszcze klapka, ktorej znacznik powinien zgadzac sie z
punktemm odniesienia przy zwartym gniezdzie diagnostycznym. Ale to ma w
zasadzie tylko znaczenie jesli chodzi o tlumienie odglosow z airbox'u, wiec
wystarczy to sprawdzac przy kontroli filtra powietrza.

http://grupy.scigacz.pl/Honda,CBR,954,o ... 06_08.html

Awatar użytkownika
 
Posty: 211
Rejestracja: 01 kwietnia 2007, 22:25
Lokalizacja: Czarnków
Motocykl: GIXER 1000 K7
Rok produkcji: 2007

Post » 11 stycznia 2008, 23:45

Jeśli chodzi o ten metaliczny dzwięk podczas jazdy to jest tak jak napisał RudiszRR - zawór w wydechu. Miałem ten sam problem, zrobiłem regulacje i jak ręką odjął. Jeśli chodzi o to tłuczenie pzry zimnym silniku to mój kolega ma to samo, ale dzieje sie to tylko wtedy gdy temperetura oscyluje około 5 stopni lub mniej. Gdy jest cieplej to nie stuka po odpaleniu. Pozdro

Awatar użytkownika
 
Posty: 137
Rejestracja: 10 października 2007, 20:52
Lokalizacja: kielce
Pochwały: 3
Motocykl: k9 1000
Rok produkcji: 2009

Post » 21 stycznia 2008, 00:53

dzieki wszystkim chyba jest wlasnie tak jak mowicie.a moge ten zawor wywalic calkiem?tytus ponoc tak zrobil.

Awatar użytkownika
 
Posty: 73
Rejestracja: 02 stycznia 2008, 23:18
Lokalizacja: Olsztyn/G
Motocykl: CBR954
Rok produkcji: 2002

Post » 23 stycznia 2008, 00:02

ja mam podobnie w 929...:/ taka sama jest procedura regulacji tego zaworu??czy jak nie zostanie on wyregulowany moga wystpaic jakies niepozadane konsekwencje?? Moze cos sie zepsuc?? W serwisie ile taka regulacja moze kosztowac??

Awatar użytkownika
 
Posty: 686
Rejestracja: 10 stycznia 2008, 18:23
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 6
Motocykl: 1000 RR HRC
Rok produkcji: 2007

Post » 24 stycznia 2008, 18:43

Nie powinny wystapic zadne konsekwecnje po prostu bedziesz mial slabsze dolne obroty i bedzie ci klekotac. Serwis pewnie krzyknie za to ze 100zl jak nie wiecej a jesli masz instrukcje to nie lepiej te pieniadze wydac na wache ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 211
Rejestracja: 01 kwietnia 2007, 22:25
Lokalizacja: Czarnków
Motocykl: GIXER 1000 K7
Rok produkcji: 2007

Post » 24 stycznia 2008, 19:29

Jak możesz to spróbuj sam go wyregulować zgodnie z opisem. Regulacja wcale nie musi zlikwidowac dzwonienia. Jeśli zawór ma juz luz na ośce to nawet wyregulowany będzie troche dzwonił. :?


Wróć do Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości