It is currently 16 November 2025, 13:26

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Sprawdzanie kompresji oraz waku

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 55
Joined: 21 February 2012, 18:36
Location: Stargard
Motocykl:

Sprawdzanie kompresji oraz waku

Post » 01 March 2013, 14:23

sprawdzalem kompresje i teraz pytanie: gdy krecilem walem ciagle to wskazowa na poczatku podskoczyla do 7 natomiast jak jeszcze pare raze krotko pokrecilem to udalo sie uzyskac koncowy wynik 11, czy tak powinno sprawdzanie wygladac?( teorytycznie jest to maksymalna kompresja na danym cylindrze) tylko dlaczego odrazu nie podeszlo do 11, a teraz druga sprawa gdzie u licha podlacza sie waku ? :) srubki znalazlem do ustawiania ale zadnych zaslepek nie moge znalesc :/

 
Posts: 1629
Joined: 01 May 2007, 20:22
Points: 10
Motocykl:

Post » 01 March 2013, 15:58

pod kruccami masz śrubki tam podpinasz waku patrz wężyk podcisnienia od kranika

 
Posts: 44
Joined: 28 March 2012, 17:21
Location: Jesteś?
Motocykl:

Post » 01 March 2013, 16:19

Tak trzeba krecic rozrusznikiem az wskazówka manometru przestanie rosnąc prawidłowe wartosci cisnienia spręzania według serwisówki to dla rocznika 96-97 wynosi 171 psi czyli 11.8 Bara i dla roczników 98-99 185psi 12,75Bara

 
Posts: 55
Joined: 21 February 2012, 18:36
Location: Stargard
Motocykl:

Post » 01 March 2013, 17:31

tak jak napisalem mi przestała rosnac, ale po ponowym zakreceniu i jeszcze jednym dotarła na 11barow, wyszlo tak na wszystkich cylindrach wiec rozumiem ze wszystko sie zgadza, co do waku to poszukam, i jeszcze jedno pytanie poniewaz synchro chce zrobic wakuometrami domowej roboty to poniwaz mam regulowac wszystkie do cylindra nr 3, to podlaczam 1 z 3 , 2 z 3 , 3 z 4 ? dobrze kombinuje ?

User avatar
 
Posts: 378
Joined: 21 August 2010, 22:42
Location: Rzeszów
Points: 4
Motocykl: CBR 900rr
Year production: 1998

Post » 01 March 2013, 19:43

Ja w swoim mam na każdym cylindrze 13-13,5 Bar. Rocznik '98.

 
Posts: 55
Joined: 21 February 2012, 18:36
Location: Stargard
Motocykl:

Post » 01 March 2013, 20:09

Mikele wrote:Ja w swoim mam na każdym cylindrze 13-13,5 Bar. Rocznik '98.
ja mam z 96 wiec ponad 11 jest ok , ktos pomoze z tymi wakumetrami ? bo jutro chce robic i nie mam pojecia jak do tego podejsc ...

 
Posts: 1629
Joined: 01 May 2007, 20:22
Points: 10
Motocykl:

Post » 01 March 2013, 23:57

1z 2 3z4 i 1,2 i 3,4

 
Posts: 55
Joined: 21 February 2012, 18:36
Location: Stargard
Motocykl:

Post » 02 March 2013, 03:28

crazyduck wrote:1z 2 3z4 i 1,2 i 3,4

dzieki, ale takze w przypadku gdy 3 jest stała i to do niej mamy ustawiac pozostale ?

 
Posts: 1629
Joined: 01 May 2007, 20:22
Points: 10
Motocykl:

Post » 02 March 2013, 11:09

jestes pewien ze3 -ci jest stały w przypadku gaznika?jak tak to ustawiaj do 3- go, masz 3 śruby do regulacji 1z2 2z3 i 3z4,wiec jak 3 może być stały chyba,że ja czegoś nie wiem to z chęcią nauczę się czegoś nowego, nie twierdze że pozjadałem wszystkie rozumy i wszystko wiem...

 
Posts: 55
Joined: 21 February 2012, 18:36
Location: Stargard
Motocykl:

Post » 02 March 2013, 21:17

crazyduck wrote:jestes pewien ze3 -ci jest stały w przypadku gaznika?jak tak to ustawiaj do 3- go, masz 3 śruby do regulacji 1z2 2z3 i 3z4,wiec jak 3 może być stały chyba,że ja czegoś nie wiem to z chęcią nauczę się czegoś nowego, nie twierdze że pozjadałem wszystkie rozumy i wszystko wiem...

ja tak wyczytalem z serwisowki, stad moje pytanie ... nie mowie ze nie masz racji, bo faktycznie taka synchronizacja do rzedowki jak najbardziej pasuje, mnie zastanowilo to co napisali w serwisowce, dlatego tez szukam odpowiedzi za nim sie za to zabiore ale prawdopodobnie podejde do tego jak do zwyklej rzedowki ..
Image

Uploaded with ImageShack.us

 
Posts: 72
Joined: 09 October 2008, 18:43
Location: Tarnowskie Góry
Points: 2
Motocykl: SC33 (stunt) , SC57a , CRF 450
Year production: 2010

Post » 03 March 2013, 00:15

W serwisówce pisze że 3 cylinder jest stały z tego powodu że to właśnie pod nim znajduje się śruba wolnych obrotów ta którą sobie z boku moto obok kranika regulujesz wolne obroty i tak naprawde to wyjsciowa wartość podcisnienia ustawiasz sobie właśnie poprzez krecenia wolnymi obrotami ( bo z nimi jest zwiazane oczywiscie podcisnienie) i teraz jezeli krecisz sruba pomiedzy 3 a 4 gaznikiem to ustawiasz 4 gaznik do 3 gaznika krecac sruba miedzy 1 a 2 gaznikiem to ustawiasz 1 gaznik do 2 a krecac sruba miedzy 2 a 3 gaznikiem ustawiasz gaznik pierwszy z drugim ( razem) do gaznika trzeciego z czwartym(razem). w czasie calych tych operacji tak naprawde przepustnica w 3 gazniku sie nie ruszala bo ona byla podparta przez srube z wolnych obrotów i reguluje sie wszystkie gazniki do wlasnie tego 3. gdyby sryba z wolnych oborotow byla pod 2 gaznikiem ( co oczywiscie pociagalo by za soba zmiany w konstrukcji) to wtedy 2 gaznik bylby staly i to do niego bys ustawial reszte. najłatwiej było by to narysowac bo takie pisanie to potrafi jeszcze bardziej zagmatwac sprawe :p to wynika z kaskadowego polączenia miedzy tymi przepustnicami. Mam nadzieje że po chwili zastanowienia skumasz o co z tym chodzi bo zdaje sobie sprawe ze moj opis moze byc troche niezrozumialy na pierwszy rzut oka, Pozdrawiam.

User avatar
 
Posts: 936
Joined: 29 January 2012, 14:58
Location: cbr-dtr
Points: 22
Motocykl: motorynka wsk mz r6 sc28 sc33street
Year production: 99

Post » 03 March 2013, 01:06

podpinam sie pod temat :) co do tego waku :D dzieki streetfighter-1 wszystko jasne :jupi: mam tez waku do ogarniecia sc33 i fazera
-1--2--klama i guma haha

Next

Return to Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests