Dzisiaj jest 02 czerwca 2025, 14:50

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Regulacja przedniego zawieszenia

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 130
Rejestracja: 16 czerwca 2007, 10:29
Lokalizacja: Śląsk
Motocykl: 1000rr
Rok produkcji: 2004

Regulacja przedniego zawieszenia

Post » 18 lipca 2007, 00:05

Mam strasznie twarde zawieszenie z przodu w moim bladym.Jesli chodzi o jazde w zakretach to jest super natomiast nawet male nierownosci na drodze powodują, że bolą mnie ręce -motocykl odbija strasznie opornie. W jaki sposob mozna zmienic to ustawienie? Z gory dzieki za odpowiedz!!!

Awatar użytkownika
 
Posty: 344
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 20:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Rok produkcji: 2010

Post » 22 lipca 2007, 00:20

Jest to spowodowane zalanym olejem o dużej gęstości albo poprzedni właściciel przy wymianie oleju nalał go za dużo do obu lag i efekt podobny jak z olejem o dużej gęstości przez co zawieszenie jest twarde.

Co do topornego odbijania na nierównościach może być na odwrót niż wyżej - zbyt mało oleju w lagach (miałem tak w poprzednim motocyklu)


Najlepiej co zrobić to albo spuścić troche oleju z lag albo wymienić olej na olej o odpowiedzniej gęstości i ilości ml. :)

 
Posty: 101
Rejestracja: 10 marca 2007, 19:03
Lokalizacja: ____
Pochwały: 2
Motocykl:

Post » 28 lipca 2007, 16:44

generalnie ustawiac zawieszenia to trzeba umiec, coby nie pogorszyc sytuacji.
na stronkach o bladym sa wypisane ustawienia ile trzeba obrotow w ktora strone itd.
poki co ja sie nie dotykam do tego.
luknij tu kolego:
http://www.honda-fireblades.co.uk/suspension_guide.html

Awatar użytkownika
 
Posty: 344
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 20:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Rok produkcji: 2010

Post » 29 lipca 2007, 00:49

To o czym pisze kolega Laki jest spowodowane nie złą regulacją ale olejem tak jak wyżej.. :wink:

 
Posty: 17
Rejestracja: 05 października 2007, 21:11
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: 900rr sc33
Rok produkcji: 0

Post » 13 stycznia 2008, 21:03

Ja odnosnie tematu jaki olej do bldego 99r do przedniego zawieszenia i ile ? poniewaz niejestem pewny czy dobrze rozumiem servisówke aha i jeszcze jedno ile jest uszczelek w goleni 1 czy 2 ?
Born to rider, rider to die!!!

Awatar użytkownika
 
Posty: 344
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 20:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Rok produkcji: 2010

Post » 14 stycznia 2008, 00:57

Na jedną lage wchodzi ok. 550-560 ml oleju (w serwisówce powinno być o tym), w każdym razie będzie ponad 1 litr na obie lagi łącznie.. - sprawdź z serwisówką

Są 2 rodzaje uszczelniaczy w ladze: uszczelniające / wewnętrzne (znajdują się w środku lagi - są one najważniejsze i je się wymienia jak ciekną lagi) oraz drugie zewnętrzne zbierające kurz/pyłki itp. (znajdujące się na zewnątrz lagi ale częściowo w nią wchodzą - ich się zazwyczaj wogóle nie rusza / nie wymienia :) )

 
Posty: 17
Rejestracja: 05 października 2007, 21:11
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: 900rr sc33
Rok produkcji: 0

Post » 14 stycznia 2008, 20:47

Ok dzieki wielkie jeszczejakbys mi poradził jaki olej ? Myślałem nad motulem tylko sa jego ze 3 lub 4 rodzaje soft medium i hard chyba co polecisz?
Born to rider, rider to die!!!

Awatar użytkownika
 
Posty: 344
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 20:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Rok produkcji: 2010

Post » 15 stycznia 2008, 00:47

Najlepiej zalać właśnie Motula moim zdaniem, ale Castrol też podobno daje rade..

Co do gęstości oleju to nie pamiętam jej nazwy :wink: ale najlepiej taką pół na pół - czyli aby lagi nie były ani za twarde ani za miękkie - ja właśnie takiego Motula zalałem ostatnio przy wymianie uszczelniaczy.. (przy zakupie oleju napewno będzie ci umiał doradzić sprzedający jak powiesz że chcesz aby lagi nie były ani za twarde ani za miękkie :) )

 
Posty: 17
Rejestracja: 05 października 2007, 21:11
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: 900rr sc33
Rok produkcji: 0

Post » 15 stycznia 2008, 21:38

Ok to biore tego medium pozdro i dzieki.
Born to rider, rider to die!!!

Awatar użytkownika
 
Posty: 36
Rejestracja: 08 lutego 2009, 01:58
Lokalizacja: wrocław
Motocykl: SC 33
Rok produkcji: 99

Post » 02 lipca 2009, 17:22

cześć ludziska
odnośnie regulacji przedniego zawieszenia - w obu lagach mam po dwa pokrętła do regulacji twardości po jednym od góry lagi i po jednym na dole i moje pytanie jak to sie ma do regulacji i jak się taka regulacje przeprowadza ?!

ja zrobiłem następująco, skręciłem wszystkie 4 śrubki w obu lagach na max hard i potem wszystkie 4 poodkręcałem o równą liczbę obrotów ( 2 pełne obroty śrubki ) ...

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 02 lipca 2009, 18:51

polecam Motocykl 2007 maj (miesiecznik)jest tam opisana regulacja zawieszenia watpie ze bedzie dobrze,najpierw musisz ustawic skok negatywny a potem dopiero krecic srobkami :D

 
Posty: 812
Rejestracja: 07 grudnia 2007, 22:29
Lokalizacja: Opole Lub
Pochwały: 1
Motocykl: r1, drz 400
Rok produkcji: 0

Post » 02 lipca 2009, 19:50

joo a ja sobie krece aby srobkami i jest ok jak chce na tor robie na sztywno jak do turystyki robie na miekko tak samo z tylem i cala filozofia;)
sisi to jest gość

Następna

Wróć do Ogólne (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość