Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 03:21

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

4 l. oleju do silnika

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 17
Rejestracja: 06 lutego 2013, 23:04
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl:

Post » 05 marca 2013, 22:11

by nie zakładać kolejnego tematu zapytam tutaj: czy jest sens wymieniać olej razem z filtrem na nowy jeśli znów ma być przez ponad tydzień temp. na minusie, a moto stoi na dworze pod daszkiem? Dziś z pomocą kumpla udało mi się w końcu odpalić SC33 po ponad 3 miechach stania akurat to jutro bym sobie na spokojnie wymienił. Znawca w tych tematach nie jestem, więc nie wiem czy olej nie straci swoich wartości przy ponownym staniu przy minusach ; s No i jak założyciel nadal myślę nad wlaniem tych 4l a nie 3,6 ; d wiadomo, ze XJ inny silnik, ale jak wlałem raz za dużo to potem ciekło spod uszczelki i trzeba było spuszczać heh xP

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 05 marca 2013, 22:19

Yogass pisze:by nie zakładać kolejnego tematu zapytam tutaj: czy jest sens wymieniać olej razem z filtrem na nowy jeśli znów ma być przez ponad tydzień temp. na minusie, a moto stoi na dworze pod daszkiem? Dziś z pomocą kumpla udało mi się w końcu odpalić SC33 po ponad 3 miechach stania akurat to jutro bym sobie na spokojnie wymienił. Znawca w tych tematach nie jestem, więc nie wiem czy olej nie straci swoich wartości przy ponownym staniu przy minusach ; s No i jak założyciel nadal myślę nad wlaniem tych 4l a nie 3,6 ; d wiadomo, ze XJ inny silnik, ale jak wlałem raz za dużo to potem ciekło spod uszczelki i trzeba było spuszczać heh xP


Nic mu nie będzie jak zmienisz teraz :|
Ale lepiej by było jak byś troszkę polatał i wymienił nic silnikowi się nie stanie jak nabijesz kilka km więcej a roboty przy wymianie nie jest dużo. Jak śmigasz na kole to śmiało można wlać ponad stan ;)
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 05 marca 2013, 22:29

jak masz akurat chwile to mozesz wymienic, olejowi nic sie nie stanie, 4l jak widzisz z opinii ok, ja tam leje pełne oczko, minimalnie zostaje z 4l,
btw chyba masz cos nie tak z maszyna skoro w dwóch chłopa z trudami ja odpalasz op 3 miesiacach postoju.... ? ... zdrowa fajera, a nawet ta w pół zywa po takim czasie powinna zagadac za max drugim startem rozrusznika.

Awatar użytkownika
 
Posty: 17
Rejestracja: 06 lutego 2013, 23:04
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl:

Post » 05 marca 2013, 23:32

znaczy się kumpel z bloku akurat wrócił z przejażdżki to postaliśmy, pogadaliśmy i za którymś razem maszyna odpaliła, ale chwilke to trwało jednak ; d muszę ssanie naprawić na to wygląda, bo by działało trzeba je trzymać cały czas na maxa wyciągnięte czego na początku nie zauważyłem myśląc, że jest wysunięte na tyle by załapało : S

 
Posty: 110
Rejestracja: 04 lutego 2011, 21:04
Lokalizacja: london
Motocykl: cbr900rr
Rok produkcji: 1999

motul 5100 10w40 z ebaya

Post » 07 marca 2013, 18:32

Witam panowie podlacze sie jesli mozna ... Mam pytanie zabieram sie za wymiane oleju i na ebayu znalazlem olej jak w temacie + filtr taniej niz w sklepach i serwisach moje pytanie to czy oplaca sie kupic z ebaya czy lepiej troszke przeplacic i miec pewnosc ze w bance jest 100% motula ? Dzieki pozdr
kiera 2 koła i mina wesoła:)

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: motul 5100 10w40 z ebaya

Post » 07 marca 2013, 19:02

Gruby84 pisze:Witam panowie podlacze sie jesli mozna ... Mam pytanie zabieram sie za wymiane oleju i na ebayu znalazlem olej jak w temacie + filtr taniej niz w sklepach i serwisach moje pytanie to czy oplaca sie kupic z ebaya czy lepiej troszke przeplacic i miec pewnosc ze w bance jest 100% motula ? Dzieki pozdr


może i się opłaca ale nie masz pewności 100% że to org towar.
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 110
Rejestracja: 04 lutego 2011, 21:04
Lokalizacja: london
Motocykl: cbr900rr
Rok produkcji: 1999

Post » 07 marca 2013, 19:07

No tez tak wlasnie mysle jutro udam sie do jakiegos serwisu albo sklepu z akces.. i cos znajdze dzieki

[ Dodano: Sob Mar 09, 2013 9:50 pm ]
WITAM PANOWIE MAM PYTANKO ZAMOWILEM FILTR OLEJU W JAKIMS SKLEPIE Z AKCESO... NIBY ORYGINALNY MIAL BYC I DZIS ODEBRALEM JAK W TEMACIE FILTR MEIWA MADE IN JAPAN CZY TO ORYGINAL DZIEKI POZDRAWIAM
kiera 2 koła i mina wesoła:)

 
Posty: 141
Rejestracja: 08 lipca 2013, 16:36
Lokalizacja: RMI
Pochwały: 1
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 06 kwietnia 2014, 17:36

Czy wymieniacie olej tak jak jest w instrukcji - co 12 tyś km czy czesciej ?

 
Posty: 200
Rejestracja: 15 lutego 2009, 23:04
Lokalizacja: PIŁA
Pochwały: 1
Motocykl: Była SC 33 jest SC57 A
Rok produkcji: 2005

Post » 06 kwietnia 2014, 20:33

dodek pisze:Czy wymieniacie olej tak jak jest w instrukcji - co 12 tyś km czy czesciej ?


Ja co sezon czyli 3-4 tyś kilometrów i wymiana.

 
Posty: 16
Rejestracja: 15 września 2012, 17:14
Lokalizacja: Radom
Motocykl: Honda 954RR sc50
Rok produkcji: 2002

Post » 07 kwietnia 2014, 18:13

Ogolnie norma (i dla spokoju swojego i maszyny) wymiana co 6 tys :)

 
Posty: 141
Rejestracja: 08 lipca 2013, 16:36
Lokalizacja: RMI
Pochwały: 1
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 07 kwietnia 2014, 21:16

Pytam z ciekawości bo w ub sezonie wymieniłem dopiero po 10 tyś km a nie mialem serwisówki i myslalem ze troche juz za dużo a tu jednak nie.
Miałem zalany castrola power racing 10w60 i chyba do niego wróce lub zaleje motulem 300v bo teraz na nowym 5100 skrzynia zaczeła mi opornia działać aż do momentu gdy olej sie rozgrzeje no i sprzegło jest gumowate - przedtem było precyzyjne jak brzytwa mimo iż ten olej spełnia najnowszą normę MA2 jednak jest gęstawy nie to samo co syntetyk który jest zawsze jak woda.

Poprzednia

Wróć do Ogólne (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości