It is currently 16 November 2025, 13:25

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Regulator czy akumulator?

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 173
Joined: 05 November 2010, 09:49
Location: Sosnowiec
Points: 2
Motocykl: 900RR sc33
Year production: 1997

Regulator czy akumulator?

Post » 03 April 2014, 22:33

Od paru dni pojawił mi się pewien problem... obstawiam, że to akumulator ale chciałbym usłyszeć Wasze zdanie.

Z tydzień temu podjeżdżam pod dziewczynę zgasiłem moto ale zostawiłem z 3 min na światłach, zanim sie ubrała ja do odpalenia i dupa, kreci bardzo slabo .. było z górki odpaliłem zagadal i w drogę.

Dzisjaj ide do garazu chce odpalic i dupa, kreci ale cos bardzo mułowato, raz mocniej raz slabiej, nie zagadal, pchnalem i ok. po 2 km gasze i probuje od przysłowiowego strzala zagadal.

Przed chwila wychodze wstawic do garazu i znowu problem, kreci kreci ale zagadal.. pojezdzilem, zgasilem po 20min znowu problem kreci kreci już mailem pchać ale zagadal.
Ogolnie po zgaszeniu bede zapalal go 100 razy i od strzała. Ale jak postoi z 30min lub pewnie z rana znowu będzie ten sam problem:(

Ps. Akumulator mam warty już 4 sezon. Czyżby już się skończył?

W f2ce mailem problem z regulatorem ale tak objawem było to ze po odpaleniu jak zgasiłem po chwili totalna dupa, nawet nie zakręcił rozrusznikiem.

Po nocy ile powinien mieć akumulator prądu? Jak sprawdzę miernikiem.

 
Posts: 141
Joined: 08 July 2013, 16:36
Location: RMI
Points: 1
Motocykl: sc33
Year production: 1998

Post » 03 April 2014, 22:42

dobry powinien mieć min 12.3-12.7
Elektrolit jest ?
Moim zdaniem 4 lata to i tak dobry wynik

User avatar
 
Posts: 173
Joined: 05 November 2010, 09:49
Location: Sosnowiec
Points: 2
Motocykl: 900RR sc33
Year production: 1997

Post » 03 April 2014, 23:10

Rano sprawdzę o ile miernik nie wyzionął ducha i go znajdę:) Co do elektrolitu to nie wiem, dzisiaj ladowałem go ale po tym i tak wystąpił problem.
Mam nadzieje ze to jednak bedzie aku:) bo 4 lata spisywał sie ok, 2 pierwsze sezony to nawet po zimowaniu go nie ladowałem:)

User avatar
 
Posts: 670
Joined: 01 October 2011, 08:51
Location: Śląsk Bytom
Points: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Year production: 4

Post » 04 April 2014, 09:11

akumulator :) jak wymienisz na nowy opal podłącza miernik i mierze powinno bym w idealnym przypadku 14.4 napięcie ładowania nie może być większe właściwie praktycznie do 15 V
mniejsze niż około prawie 13V

User avatar
 
Posts: 70
Joined: 21 September 2012, 14:04
Location: SKL
Points: 3
Motocykl: sc33
Year production: 1999

Post » 04 April 2014, 09:27

Ja bym wszystko po kolei sprawdzil - przeciez to 15 minut.

Najprawdopodobniej jednak aku - mialem to samo w zeszlym miesiacu. Co ciekawe miernik pokazywal, ze aku naladowane 12.7v, ale przy wcisnieciu startera spadalo do 4v :kosci:

Pomierzylem alternator, regulator, czy prad gdzies nie ucieka, a na koncu okazalo sie, ze akumulator.

Kupilem w promocji YUASE za 140zl z przesylka, teraz strach starter wciskac, bo odpala po sekundzie nawet po tygodniowym postoju :D

User avatar
 
Posts: 670
Joined: 01 October 2011, 08:51
Location: Śląsk Bytom
Points: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Year production: 4

Post » 04 April 2014, 10:10

regulator pod prawym zadupkiem ,
które koleory przewodów były od alternatora które do instalacji jakie napięcie przy jakich obrotach od alternatora ?? ciężko mam ostatnio z komputerem więc pytam :D

User avatar
 
Posts: 70
Joined: 21 September 2012, 14:04
Location: SKL
Points: 3
Motocykl: sc33
Year production: 1999

Post » 04 April 2014, 10:24

bylo wiele razy leniuchu :P

Alternator sprawdzasz na zapalonym silniku, przy rozpietej wtyczce. Sprawdza sie prad przemieny miedzy 3 zoltymi przewodami 30-40v przy niskich obrotach, wzrasta z obrotami

Sprawdz, czy alternator nie ma przebicia na mase, na mierniku sprawdzanie obwodow i po kolei do zoltych przewodow i do masy - jak brzeczy tzn, ze przebicie jest na mase

regulator pod zadupkiem z prawej strony. sprawdzasz na wylaczonym silniku i rozpietej wtyczce. mierzysz opor pomiedzy pinami dolnymi (2szt), a gornymi (3szt), ze tak okresle ;) miedzy pinami nie powinno byc oporu

ładowanie regulatora mierzy sie na zapalonym silniku na klemach akumulatora powinno byc w odpowiednim zakresie i nie wzrastac z obrotami

User avatar
 
Posts: 670
Joined: 01 October 2011, 08:51
Location: Śląsk Bytom
Points: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Year production: 4

Post » 04 April 2014, 10:45

używając galaxy mini 2 to nie lenistwo tylko cierpliwości za mało haha

User avatar
 
Posts: 173
Joined: 05 November 2010, 09:49
Location: Sosnowiec
Points: 2
Motocykl: 900RR sc33
Year production: 1997

Post » 04 April 2014, 11:04

eh miernik mi nie odpalil :wnerwiony: ale ide zaraz zoabcze jak zapalil i czy wg zapali ;)

[ Dodano: Pią Kwi 04, 2014 11:48 am ]
Krecil krecil slabo chyba z 10 sekund ale zagadal, 2-3 odpalenie po minucie od strzala.
Chyba rozejrzę sie za akumulatorem:)

User avatar
 
Posts: 71
Joined: 16 March 2012, 20:35
Location: CCH
Points: 1
Motocykl:

Post » 04 April 2014, 20:18

Uwazaj bo byly przypadki, ze zdychajacy akumulator uwalil regulator.

User avatar
 
Posts: 173
Joined: 05 November 2010, 09:49
Location: Sosnowiec
Points: 2
Motocykl: 900RR sc33
Year production: 1997

Post » 04 April 2014, 20:40

Teraz postal od rana i dupa nie zapali, krecil bardzo dlugo ale slabo, podpialem miernik i spadalo do 6 podczas krecenia, a bez mial 8 wiec DEAD akumy.

[ Dodano: Pią Kwi 04, 2014 8:51 pm ]
Rano jade po akumlator, doradzcie ten czy ten?

http://allegro.pl/varta-ytx9-bs-8ah-gsx ... 21155.html

http://allegro.pl/yuasa-ytx9-bs-8ah-gsx ... 00847.html

Prad rozruchowy wiekszy ma Warta. Ogolnie Warte mialem teraz i 3.5 -4 roku sluzyla.

 
Posts: 3350
Joined: 19 December 2010, 13:40
Location: Piechcin
Points: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Year production: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 04 April 2014, 21:58

yuasa nie ma sobie równych jeżeli to org. Brać yuase ;)
Oddam nerkę za cbr :)

Next

Return to Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests