Dzisiaj jest 02 czerwca 2025, 14:50

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Problem po wymianie lag.

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 21
Rejestracja: 20 maja 2008, 18:45
Lokalizacja: Białystok
Motocykl: CBR 900 SC33
Rok produkcji: 0

Problem po wymianie lag.

Post » 24 listopada 2010, 01:28

Witam serdecznie !
Drodzy koledzy, na koniec sezonu miałem dzwonka - efekt - skrzywiona prawa laga.
Zamówiłem używane, dziś przyszły - wyglądają na prościutkie, zalane i w ogóle piękne...
Przy wkładaniu lewej trochę trzeba było ją nagiąć (ok 0,5 mm zapierała się o górną półkę).
Prawa weszła ładnie i bez oporu.
Kłopot pojawił się przy próbie włożenia koła - jakoś strasznie wąsko są od koła a nawet ocierają o tarcze, jest problem z włożeniem tulei dystansowych na oś.
Nie próbowałem na siłę wcisnąć bo okazało się, że jeszcze do wymiany mam łożysko koła więc na razie odłożyłem to do jutra i postanowiłem spytać o pomoc Was.
Krzywe półki ? Ale niemalże nie było kłopotu z włożeniem lag...
Dodam jeszcze że po dzwonie normalnie wróciłem do domu na moto i nic mi tam nie ocierało o tarcze - tylko kierownica niezbyt prosto stała ;-)
Proszę o pomoc co to może być, próbować na siłę wcisnąć koło, tak może być ?
Pozdrawiam
Piotrek

Awatar użytkownika
 
Posty: 23
Rejestracja: 22 kwietnia 2010, 16:12
Lokalizacja: Dzierżoni
Motocykl: W poszukiwaniu 1000RR
Rok produkcji: 0

Post » 24 listopada 2010, 02:03

Moim zdanie półki dostały przy strzale stąd ten problem, zwłaszcza że mówisz iż idealnie się nie wsunęły a powinny.

 
Posty: 21
Rejestracja: 20 maja 2008, 18:45
Lokalizacja: Białystok
Motocykl: CBR 900 SC33
Rok produkcji: 0

Post » 24 listopada 2010, 03:54

Czyli półki do wymiany czy mogę to tak założyć ?
Nie wiem czy się głupio nie pytam ale na moje oko dla prawej tulei dystansowej brakuje ok. 2mm max żeby się zmieścić - może być to częściowo przez rozwalone i to ostro łożysko właśnie z P strony.

Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie się moim postem i odpowiedź.

 
Posty: 47
Rejestracja: 07 marca 2008, 14:44
Lokalizacja: Kraków/Kato
Motocykl: 954rr
Rok produkcji: 2

Post » 24 listopada 2010, 05:28

cze!
półkę tez można wyprostować wiem bo kumpel w Bielsku prostował i bez problemu wszystko zadziałało :P
pozdro4all!

Awatar użytkownika
 
Posty: 1040
Rejestracja: 12 lipca 2009, 11:36
Lokalizacja: Oberschlesien
Pochwały: 5
Motocykl: CBR 900 RR, CBR 1100 RR
Rok produkcji: 1997

Post » 24 listopada 2010, 08:56

Lagi powinny wejść bez jakichkolwiek problemów w półki. Jedz gdzies na serwis i niech Ci sprawdzą i lagi i półki.

 
Posty: 79
Rejestracja: 27 listopada 2009, 16:28
Lokalizacja: opole
Motocykl: cbr900rr
Rok produkcji: 0

Post » 24 listopada 2010, 10:01

Masz przestawione półki miałem tak samo w F4i

 
Posty: 21
Rejestracja: 20 maja 2008, 18:45
Lokalizacja: Białystok
Motocykl: CBR 900 SC33
Rok produkcji: 0

Post » 24 listopada 2010, 11:07

Dobra czyli będę zamawiał półki...
Tylko tu moje pytanie - czy uda mi się je wymienić w warunkach garażowych, czy to jest duża filozofia ?
Może jakieś wskazówki ?
O ile wymiana lag myślałem że będzie prościutka - ot 2 rurki to rozkręcanie tego łożyska główki mnie troszkę przeraża :)

Pozdrowionka

Awatar użytkownika
 
Posty: 23
Rejestracja: 22 kwietnia 2010, 16:12
Lokalizacja: Dzierżoni
Motocykl: W poszukiwaniu 1000RR
Rok produkcji: 0

Post » 24 listopada 2010, 12:43

Nie ma większej filozofii, poprostu musisz rozkręcić wszystko pomału zapamiętując kolejność by potem w odwrotnej poskładać. Dużą uwagę zwróć na założenie bieżnie łożysk by były równo (chyba że kupisz komplet półek już założonymi bieżniami) - w zależności oczywiście czy jedną półkę masz skrzywiona czy obie ale najczęściej właśnie dolna odbiera pierwszego strzała. Ja przy okazji wymieniłbym łożysko główki ramy bo i tak jest na wierzchu i tak a nie wierze że zupełnie bez szwanku odebrało to uderzenie, a tak już będziesz miał święty spokój

 
Posty: 21
Rejestracja: 20 maja 2008, 18:45
Lokalizacja: Białystok
Motocykl: CBR 900 SC33
Rok produkcji: 0

Post » 24 listopada 2010, 15:17

Przepraszam za zamieszanie ale mam jeszcze 1 pytanko... Wiecie średnio mało się na tym znam a pieniążki wtopić to też nie sztuka więc wolę się spytać...
Ten człowiek od którego kupiłem lagi sprzedał już półkę górną - została tylko dolna, czy jest sens kupowanie tylko dolnej i sprawdzanie czy będzie OK i ewentualnie jak coś to czy dokupienie drugiej z innego moto będzie OK czy muszą być jakoś z sobą spasowane ?

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za już udzielone odpowiedzi i proszę o jeszcze chwilkę cierpliwości ;-)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Rejestracja: 22 września 2009, 18:05
Lokalizacja: Nysa
Pochwały: 3
Motocykl: 1000 RR sc57B. Nareszcie :)
Rok produkcji: 2006

Post » 24 listopada 2010, 17:44

Najprawdopodobniej masz krzywa wlasnie dolna połkę. Bedzie pasowac pod warunkiem ze jest z modelu sc 33.prostowanie polki slyszalem ze jest malo bezpieczna.
Byle do Wiosny :)

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 24 listopada 2010, 18:07

ja bym na Twoim miejscu wyprostowal polke jezeli jest tak mala roznica nie namawiam ale nie raz prostowale polki lagi :D


Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości