Postawiono nową wersję forum i stronę na nowym serwerze, proszę testowac i zgłaszać problemy 
viewtopic.php?p=143542#p143542
viewtopic.php?p=143542#p143542
Główne różnice sc57a vs sc57b
-
robson1903
- Posty: 198
- https://www.facebook.com/wroclaw.meble.kuchenne/
- Rejestracja: 24 maja 2010, 20:28
- Motocykl: xx w ramie sc33
- Rok produkcji: 2006
- Lokalizacja: Łódź
Główne różnice sc57a vs sc57b
Witam
Często poruszanym tematem w tym dziale są różnice między sc57a a sc57b. Pytanie czy dana część pasuje "od tego do tego".
Model sc57a (potocznie także sc54) był produkowany w latach 2004/2005, model sc57b w latach 2006/2007.
Wiec tak zbierając informacje z różnych forów czy stron internetowych chciałbym stworzyć wątek w którym te różnice zostaną opisane.
Różnice :
*owiewki - w sc57b owiewki się wiele różnią. Czasza jest mniejsza nie ma wlotów powietrza pod lampą, lecz są one poprowadzono nad chłodnicą (pod półką).
Boczne dolne i górne są zupełnie inne. W sc57b owiewki boczne zakrywają mniej silnika.
Jest to na + ku wyglądowi. Owiewka zbiornika czy zadupek są takie same w obydwu modelach. Szyba czy wypełnia czachy także pasują.
*lampa przód - w modelu sc57b lampa ma klosze delikatnie zaokrąglone na 2 skrajnych rogach. Zaokrąglenia w sc57a nie ma, klosz lampy kończy się tzw pazurem. Dzięki temu lampa nie wchodzi w czaszę od sc57b. Operacja wsadzenia lampy z 'b' do 'a' wyjdzie z powodzeniem, lecz dziury w kloszu będą psuły ogólny efekt.
*główka ramy - mają inny kat glowki ramy. Na sc57a siedzi sie bardziej sportowo, a na 57b jest ciut wygodniej. Moim zdaniem sc57b lepiej się prowadzi przez tą modyfikacje.
*chłodnica - w sc57b chłodnica jest większa chodź węższa i lżejsza. Inaczej umiejscowiona.
*silnik - czyli główna zaleta sc57b. W nowym modelu silnik zyskał o 1 000 więcej obrotów. Motocykl ciągnie dużo lepiej od samego dołu, jest także lżejszy. Jest także zmodyfikowany układ wydechowy (także na lżejszy)
*waga - sc57b waży 3kg mniej od poprzednika.
*zbiorniczek wyrównawczy (pod owiewką boczną) jest inaczej wyprofilowany w każdym z modeli.
*wahacz - Nowszy model zyskał kolor czarny wahacza, w poprzedniku kolor srebrny/szary.
*zaciski - zmienione zaciski hamulcowe mocowane promieniowo.
*tarcze - Większe, lżejsze 320 mm tarcze w sc57b.
Chyba to na tyle może komuś w przyszłości się przydadzą moje wypociny.
Jakby ktoś coś chciał dodać proszę pisać to dorzucę do tematu.
Pozdrawiam
Często poruszanym tematem w tym dziale są różnice między sc57a a sc57b. Pytanie czy dana część pasuje "od tego do tego".
Model sc57a (potocznie także sc54) był produkowany w latach 2004/2005, model sc57b w latach 2006/2007.
Wiec tak zbierając informacje z różnych forów czy stron internetowych chciałbym stworzyć wątek w którym te różnice zostaną opisane.
Różnice :
*owiewki - w sc57b owiewki się wiele różnią. Czasza jest mniejsza nie ma wlotów powietrza pod lampą, lecz są one poprowadzono nad chłodnicą (pod półką).
Boczne dolne i górne są zupełnie inne. W sc57b owiewki boczne zakrywają mniej silnika.
Jest to na + ku wyglądowi. Owiewka zbiornika czy zadupek są takie same w obydwu modelach. Szyba czy wypełnia czachy także pasują.
*lampa przód - w modelu sc57b lampa ma klosze delikatnie zaokrąglone na 2 skrajnych rogach. Zaokrąglenia w sc57a nie ma, klosz lampy kończy się tzw pazurem. Dzięki temu lampa nie wchodzi w czaszę od sc57b. Operacja wsadzenia lampy z 'b' do 'a' wyjdzie z powodzeniem, lecz dziury w kloszu będą psuły ogólny efekt.
*główka ramy - mają inny kat glowki ramy. Na sc57a siedzi sie bardziej sportowo, a na 57b jest ciut wygodniej. Moim zdaniem sc57b lepiej się prowadzi przez tą modyfikacje.
*chłodnica - w sc57b chłodnica jest większa chodź węższa i lżejsza. Inaczej umiejscowiona.
*silnik - czyli główna zaleta sc57b. W nowym modelu silnik zyskał o 1 000 więcej obrotów. Motocykl ciągnie dużo lepiej od samego dołu, jest także lżejszy. Jest także zmodyfikowany układ wydechowy (także na lżejszy)
*waga - sc57b waży 3kg mniej od poprzednika.
*zbiorniczek wyrównawczy (pod owiewką boczną) jest inaczej wyprofilowany w każdym z modeli.
*wahacz - Nowszy model zyskał kolor czarny wahacza, w poprzedniku kolor srebrny/szary.
*zaciski - zmienione zaciski hamulcowe mocowane promieniowo.
*tarcze - Większe, lżejsze 320 mm tarcze w sc57b.
Chyba to na tyle może komuś w przyszłości się przydadzą moje wypociny.
Jakby ktoś coś chciał dodać proszę pisać to dorzucę do tematu.
Pozdrawiam
-
robson1903
- Posty: 198
- Rejestracja: 24 maja 2010, 20:28
- Motocykl: xx w ramie sc33
- Rok produkcji: 2006
- Lokalizacja: Łódź
-
diobol
- Posty: 319
- Rejestracja: 06 listopada 2008, 13:02
- Motocykl: sc57
- Rok produkcji: 0
- Lokalizacja: katowice
nie jestem przekonany czy zaciski hamulcowe są zmienione ale nie będę się sprzeczał. Ze szczegółów o których zapomniałeś to:
-zmieniony licznik - ale to wynika z podwyższenia obrotów silnika.
-odwrócony system exup - silniczek w sc57a jest pod bakiem z lewej strony w b jest pod zadupkiem przy akumulatorze a więc krótsze linki i zmienione wypełnienie w zadupku
-w wersji b mniejsza chłodnica, większy wiatrak chłodnicy
-zmieniona instalacja elektryczna
-tylna zębatka napędu zmieniona z 40 na 42 zęby przednia chyba bez zmian 16. Ta zmiana bardzo pomaga przy stawianiu na koło, w wersji a z 2ki z gazu jest przy 6 tyś prawie nie możliwe postawienie na koło a w wersji B nie ma większych problemów.
Chyba tyle, ale generalnie motocykl konstrukcyjnie jest ten sam i np patrząc pod kontem zmiany z wersji A na wersje B w życiu bym się nie zdecydował bo to tylko lifting
-zmieniony licznik - ale to wynika z podwyższenia obrotów silnika.
-odwrócony system exup - silniczek w sc57a jest pod bakiem z lewej strony w b jest pod zadupkiem przy akumulatorze a więc krótsze linki i zmienione wypełnienie w zadupku
-w wersji b mniejsza chłodnica, większy wiatrak chłodnicy
-zmieniona instalacja elektryczna
-tylna zębatka napędu zmieniona z 40 na 42 zęby przednia chyba bez zmian 16. Ta zmiana bardzo pomaga przy stawianiu na koło, w wersji a z 2ki z gazu jest przy 6 tyś prawie nie możliwe postawienie na koło a w wersji B nie ma większych problemów.
Chyba tyle, ale generalnie motocykl konstrukcyjnie jest ten sam i np patrząc pod kontem zmiany z wersji A na wersje B w życiu bym się nie zdecydował bo to tylko lifting

-
bobik
- Posty: 34
- Rejestracja: 13 listopada 2011, 04:56
- Motocykl: 1000RR repsol
- Rok produkcji: 2005
- Lokalizacja: wola rani
przekladka silnika z sc57b 2007 do sc57a 2005
witam podpinam sie do was mam pytanko o przekladke tego silnika ja wyzej moze ktos pomoze czy pasuje silnik bez zbednych kombinaci ,bylbym wdzieczny jakby ktos opisal to ze szczegolami co jest inego itp dzieki jak cos z gory....
-
martkudzia
- Posty: 2
- Rejestracja: 08 maja 2013, 19:35
- Motocykl:
- Lokalizacja: rz-ow
cześć, a czy mocowanie tablicy rejestracyjnej jest takie samo? Szukam do sc57a bo się złamało ;P i widzę na allegro w dobrej cenie do rocznika 2006 . Ze zdjęć wnioskuję, że trochę inne ma uchwyty. Może ktoś wie? A może ktoś z was ma takie mocowanie do sprzedaży?
Poniżej link do interesującej mnie aukcji. Będę wdzięczny za odpowiedź
http://allegro.pl/mocowanie-rejestracji ... 94659.html
Poniżej link do interesującej mnie aukcji. Będę wdzięczny za odpowiedź
http://allegro.pl/mocowanie-rejestracji ... 94659.html
-
Laki
- Posty: 130
- Rejestracja: 16 czerwca 2007, 10:29
- Motocykl: 1000rr
- Rok produkcji: 2004
- Lokalizacja: Śląsk
Mam do sprzedania za 80zł mocowanie do sc57a. Jak coś to tel. 603 282 414martkudzia pisze:cześć, a czy mocowanie tablicy rejestracyjnej jest takie samo? Szukam do sc57a bo się złamało ;P i widzę na allegro w dobrej cenie do rocznika 2006 . Ze zdjęć wnioskuję, że trochę inne ma uchwyty. Może ktoś wie? A może ktoś z was ma takie mocowanie do sprzedaży?
Poniżej link do interesującej mnie aukcji. Będę wdzięczny za odpowiedź
http://allegro.pl/mocowanie-rejestracji ... 94659.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość
