Dzisiaj jest 02 czerwca 2025, 14:54

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Stukanie i dziwne szarpanie

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 73
Rejestracja: 02 stycznia 2008, 23:18
Lokalizacja: Olsztyn/G
Motocykl: CBR954
Rok produkcji: 2002

Stukanie i dziwne szarpanie

Post » 22 kwietnia 2009, 22:14

Nie wiem czy te objawy sa niepokojące czy nie. A wiec gdy odpale motocykl i silnik sie rozgrzeje slychac takie rownomierne cykanie (pukanie) metalicze w silniki, najbardziej od strony alternatora. Mowia ze w 954 tak stukaja sworznie przy tlokach. Czy ktos spotkal sie z czyms takim?? I czy to normalne stukanie czy rzeczywiscie moga byc to sworznie i co ewentulanie z tym zrobic??
Druga sprawa to dziwne szarpniecia podczas bardzo powolnej jazdy. Nie zdarza sie to jakos regularnie, tak poprostu od czasu do czasu. Podczas szarpnia slychac tez dziwne pukniecie w okolicach silnika. To szarpanie nie wynikaja z napedu.
Prosze o porady zorientowanych w temacie.

Awatar użytkownika
 
Posty: 70
Rejestracja: 27 maja 2008, 10:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: 954 RR
Rok produkcji: 2003

Post » 22 kwietnia 2009, 23:09

smiem twierdzic ze mam to samo, niedoszukalem sie jednak odpowiedzi ....

 
Posty: 29
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:28
Lokalizacja: ask
Motocykl: cbr 954rr
Rok produkcji: 2003

Post » 22 kwietnia 2009, 23:18

mam to samo, zapodaje 1nke i zanim przekrocze 20km/h to lekko szarpie lub 2jka przy 30stu, podobne to jest do sytuacji jakbys mial np wysoki bieg zapiety przy bardzo malej predkosci np 6tke przy 30tce czy w aucie 6tke przy 40 i tak szarpie i wtedy tez mam takie dziwne metaliczne dzwieki ;] ale tak to chyba ma byc nie wiem, moze ze wzgledu na przelozenia na 600tce tego nie mialem ale tam na 1ce 100 moglem jechac nie 140 jak tu ;]

 
Posty: 57
Rejestracja: 29 lipca 2008, 20:31
Lokalizacja: Lębork
Motocykl: sc44
Rok produkcji: 0

Post » 23 kwietnia 2009, 17:53

Moja 929 robiła tak samo lecz o wiele gorzej na 1 biegu przestawało szarpać dopiero powyżej 40 km/h reszta biegów robiła tak samo gdy obroty niższe były niż 4000.Okazało się że motocykl pracował na 3 cylindrach a 4 nie miał w ogóle kompresji.

Awatar użytkownika
 
Posty: 70
Rejestracja: 27 maja 2008, 10:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: 954 RR
Rok produkcji: 2003

Post » 23 kwietnia 2009, 18:05

mowia ze tak musi byc ... ale nie wiem , indentycznie jak fuli mam, jak wkrecam jak szalony to nie ma tego, gorzej bo czasem przy chacie czy osiedlowkach miedzy blokami niemozna przeginac i jest odczucie jakby mialo zaraz cos odpasc

 
Posty: 4
Rejestracja: 11 kwietnia 2009, 00:53
Lokalizacja: Łaziska G
Motocykl: CBR1000RR
Rok produkcji: 2003

Post » 24 kwietnia 2009, 00:01

z tym stukaniem mam tak samo ale każdy mi mówi że te typy tak mają :) dlatego szukam jakiegoś głośnego wydechu :D
Live to Ride, Ride to Live

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 24 kwietnia 2009, 07:41

Szarpanie przy niskich prędkościach i małych obrotach silnika powoduje amortyzator przeniesienia momentu na koszu sprzęgła (te sprężynki z tyłu kosza zewnętrznego) Jest to przypadłość sc44 i sc50 kyórą trzeba polubić :P Przez ten kosz także słychać trzaski w skrzyni biegów po odpaleniu i podczas wolnej jazdy takie czasem donośne jakby miało odlecieć kawałek bloku hihi: hihi: Nie jest to groźne i nie powoduje żadnych zniszczeń. Lekarstwem jest primo: przytrzymanie wciśniętego sprzęgła po odpaleniu przez kilka sekund...po drugie primo rotfl2: nie jeździć jak CENZURA na 3 czydychy tylko kręcić i czymać na ubrotach hihi: hihi: w momencie kiedy trzeba bardzo wolno się przetoczyć to wysprzęglać. Co do stukania 954...hmm...te które tak stukały od strony alternatora po jakimś czasie zaczęły zostawiać błękit za wydechem i słabły :mrgreen: Ponieważ żaden nie chce naprawiać takiego silnika (i racja bo to tak jakby zamiatać grabiami) nie wiadomo co łomocze, ale to nie sworznie tłokowe. Hałas aki wydaje luźny sworzeń jest wysokiej częstotkiwości rytmiczny i w całym zakresie rpm. Na moją czutę jest to raczej efekt tzw. piston flap stąd dalszą częścią programu jest błękitna kurtyna za pupunią ukochanej na tylnym naleśniku :jupi: :jupi: Stetoskop w uszy i do cylindra, będzie słychać. Na koniec dodam, że nie katowane i zadbane 954 nie stuka, a trochę tego przerzucam :/
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 468
Rejestracja: 05 marca 2009, 19:59
Lokalizacja: Warszawa/Lublin
Pochwały: 1
Motocykl: było cbr954rr & sc59 jest sc57b i K4
Rok produkcji: 2007

Post » 24 kwietnia 2009, 07:58

a moja nie stuka,,, i nic nie wiem o żadnych dziwnych dźwiękach wydobywających się z silniczka a to dla tego że ich nie ma :):):)

Awatar użytkownika
 
Posty: 70
Rejestracja: 27 maja 2008, 10:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: 954 RR
Rok produkcji: 2003

Post » 24 kwietnia 2009, 15:29

moja cyka jak juz pisalem ,moze zawory, oliwy nielyka i niekopci. a ze cichnie stuk przy wcisnietym sprzegle to juz kiedys czytalem, ale cykanie niepokojace

Awatar użytkownika
 
Posty: 73
Rejestracja: 02 stycznia 2008, 23:18
Lokalizacja: Olsztyn/G
Motocykl: CBR954
Rok produkcji: 2002

Post » 24 kwietnia 2009, 21:42

A mam tez pytanie takie. Gdy odpalam motocykl i sienik jest zimny to straszliwie brzeczy cos w tym silniku jakby mial sie rozsypac zaraz. Gdy tylko zlapie temperatury odrazu cichnie, pozostaje tylko te cykanie o ktorym pisalem wczesniej. Czy wy tez tak macie w 954 przy zimnym silniku czy cos jest nie tam z moim motocyklem??

Awatar użytkownika
 
Posty: 70
Rejestracja: 27 maja 2008, 10:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: 954 RR
Rok produkcji: 2003

Post » 24 kwietnia 2009, 23:00

no ... ja tak mam, tyle ze mi nie brzeczy na zimnym, cyka jak rozgrzany

 
Posty: 29
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:28
Lokalizacja: ask
Motocykl: cbr 954rr
Rok produkcji: 2003

Post » 25 kwietnia 2009, 11:30

tak, mam to samo na zimnym strasznie metaliczny dzwiek, lecz jak tylko zagrzeje sie i pokazuje temperature zamiast kresek to przestaje i jest ok, co do jazdy na niskich obrotach jak pisal cziken, wysprzeglam albo lekko gaz lub praca klamka sprzegla ;] fakt ze w porownaniu do hornetki to silnik tutaj pracuje o matko :D ale powoli sie przyzwyczajam i chce zrobic glosniejszy wydech bo ten niby przelotowy ale jakis taki nie jest za glosny :D no i ostatnia sprawa ze moto leci mi max 270 i koniec wiecej nie chce sie kulac ;] nie wierm czy to wina zanieczyszczonego k&n i przelotowego wydechu cos go blokuje a zebatka z tylu 42 ;] moze to nie jest dograne

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości