Dzisiaj jest 19 czerwca 2019, 16:46

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ogłoszenie Admina
BRELOKI HONDA FIREBLADE.PL cena dla forumowiczów 10zł info na PW

C-ABS Problem rok 2010

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC59 2008-2016

Moderatorzy: Max_929, maciekx, Tytus

 
Posty: 11
Rejestracja: 26 grudnia 2018, 14:05
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: SC59 gray / orange
Rok produkcji: 2010

C-ABS Problem rok 2010

Post » 10 czerwca 2019, 22:02

Czy ktoś przerabiał problem z C-ABS w SC59 rok 2010. Zaobserwowany problem pojawia się przy dłuższej (powiedzmy, że powyżej 5 min) jeździe na wolniejszych winklach (chociaż raz zdarzyło mi się to na mieście podczas jady w upale i ostrym pałowaniu i staniu na światłach) kiedy to kontrolka ABS zaczyna migać, a hamulec staje się gumowy i słaby i chyba nie ma ABS. Problem znika po zgaszeniu (dwukrotnym) motocykla. Dodatkowo przy wolniejszej jeździe w korku (nawet gdy nie ma błędu) czasami zdarzy się, że przy kilkukrotnym naciśnięciu hamulca w pewnym momencie dźwigni hamulca zdarzało się wpaść i ledwo wyhamowałem - teraz się już pilnuję. Dodam, że przy wyższych prędkościach problemu nie zaobserwowałem, natomiast przestałem ufać hamulcom. Na zagranicznych formach zwłaszcza UK naczytałem się, że także pojawiają się take problemy w modelach z ABS i podobno jest to wadliwy (grzejący się, ze względu na felerne położenie w okolicach chłodnicy i kolektorów) i niewydajny MODULATOR ASSY - kod części 57100-MFJ-A51. Dodam, że calutki płyn hamulcowy został wymieniony i już myślałem, że problem został wyeliminowany ale niestety tak się nie stało.

 
Posty: 763
Rejestracja: 13 sierpnia 2013, 11:00
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 20
Motocykl: CBR1100XX
Rok produkcji: 2001

Re: C-ABS Problem rok 2010

Post » 11 czerwca 2019, 11:43

Klamkę hamulca masz oryginalną ??
czy było grzebane przy zaciskach lub płyn wymieniany ??

 
Posty: 11
Rejestracja: 26 grudnia 2018, 14:05
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: SC59 gray / orange
Rok produkcji: 2010

Re: C-ABS Problem rok 2010

Post » 11 czerwca 2019, 17:57

Wszystko w oryginale, płyn jak pisałem na końcu posta został wymieniony.
Jest to problem powszechnie znany chociaż na polskim forum jest cicho o tym, natomiast Honda się do tego niechętnie przyznawała bo koszty akcji serwisowej byłyby olbrzymie, a problem polega na złym umiejscowieniu modulatora assy który się gotuje zwłaszcza przy małych prędkościach, częstym używaniu hamulca a do tego gorących dniach, no nic na 28.06. jestem umówiony z mechanikiem, podobno mieli ten sam problem, a po odpowietrzeniu modulatora assy problem przeszedł. Pytanie czy przejdzie i ewentualnie na jak długo.

 
Posty: 763
Rejestracja: 13 sierpnia 2013, 11:00
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 20
Motocykl: CBR1100XX
Rok produkcji: 2001

Re: C-ABS Problem rok 2010

Post » 12 czerwca 2019, 09:33

W hondzie jest specyficzny sposób odpowietrzania i wymiany płynu.
Proponuje zamontować osłonę termiczną i wtedy sprawdzić czy poprawiło się.

 
Posty: 547
Rejestracja: 30 lipca 2014, 09:17
Lokalizacja: Suwałki
Pochwały: 2
Motocykl: SC59 ABS
Rok produkcji: 2010
Samochód: 535D

Re: C-ABS Problem rok 2010

Post » 12 czerwca 2019, 20:13

a ma ktoś może jakieś instrukcje odpowietrzania tego układu? Ja w swojej muszę to zrobić

Awatar użytkownika
 
Posty: 106
Rejestracja: 14 grudnia 2011, 20:11
Lokalizacja: Leżajsk
Pochwały: 3
Motocykl: sc59
Rok produkcji: 2012

Re: C-ABS Problem rok 2010

Post » 12 czerwca 2019, 20:36


 
Posty: 11
Rejestracja: 26 grudnia 2018, 14:05
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: SC59 gray / orange
Rok produkcji: 2010

Re: C-ABS Problem rok 2010

Post » 12 czerwca 2019, 21:38

Tak widziałem ten temat, natomiast u mnie to działo się już przed wymianą płynu. Może ten zabieg pomoże ewentualnie jak pisał kolega wyżej jakaś osłona termiczna.

 
Posty: 763
Rejestracja: 13 sierpnia 2013, 11:00
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 20
Motocykl: CBR1100XX
Rok produkcji: 2001

Re: C-ABS Problem rok 2010

Post » 13 czerwca 2019, 08:29

To samo się dzieje w hondie civic typeR gdzie od rozgrzanego tłumika tak podgrzewa wysprzęglik że rozwalają skrzynie bo nie wysprzęgla do końca.


Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC59)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość