It is currently 16 November 2025, 15:44

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ściąga motocykl gdy puszcza kierownicę

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 76
Joined: 18 March 2012, 15:04
Location: Gliwice
Motocykl:

Ściąga motocykl gdy puszcza kierownicę

Post » 25 March 2012, 22:45

Jak w temacie. Mam taki mały problem. Podczas normalnej jazdy tego nie czuć dopiero gdy puszcza kierownicę zaczyna go delikatnie ściągać w lewo. Jakieś pomysły? Opony maja ponad 1000 km. Zle wyważone? Coś z półkami? Zawias zle ustawiony? Napęd?

User avatar
 
Posts: 1016
Joined: 21 March 2010, 18:26
Location: Suwałki
Points: 13
Motocykl: CBR929
Year production: 2000

Post » 25 March 2012, 22:52

jesli opony miałes nowe nie po torowe to na pewno nie ich wina . a wyważenie zawsze mozesz sprawdzić .
od kiedy masz motocykl ?
jesli długo to czy nie miał żadnych przygód ?
wcześniej było wszystko ok ?

[ Dodano: Nie Mar 25, 2012 10:52 pm ]
droga po której jechałeś byłaś równa ?

User avatar
 
Posts: 133
Joined: 23 March 2010, 23:26
Location: Gołkowice
Points: 10
Motocykl: Vtr 1000f
Year production: 0

Post » 25 March 2012, 23:05

sprawdz naciag tylnego kola czy jest rowno

User avatar
 
Posts: 76
Joined: 18 March 2012, 15:04
Location: Gliwice
Motocykl:

Post » 26 March 2012, 03:48

Max_929 wrote:jesli opony miałes nowe nie po torowe to na pewno nie ich wina . a wyważenie zawsze mozesz sprawdzić .
od kiedy masz motocykl ?
jesli długo to czy nie miał żadnych przygód ?
wcześniej było wszystko ok ?

[ Dodano: Nie Mar 25, 2012 10:52 pm ]
droga po której jechałeś byłaś równa ?


świeżo po kupieniu :) droga była prosta. Motocykl oglądnięty i obadany przeze mnie i ojca i uznany jako bezwypadek. Po powrocie od razu wylądowałem w serwisie gdzie mechanicy potwierdzili, że jest 100% oryginał. Dopiero na dniach będzie czas, żeby się przejechać i obadać. Będziemy kombinować. Prowadzi się bajecznie.

User avatar
 
Posts: 1546
Joined: 18 May 2011, 20:50
Location: Mrągowo
Points: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Year production: 2005

Post » 26 March 2012, 11:36

może właśnie lagi nie równo wsadzone w półkę lub też ktoś wymieniał łożyska główki ramy i za mocno skręcił do kupy, albo niewymienił łożysk a tylko dokręcił główkę

 
Posts: 155
Joined: 23 October 2011, 13:49
Location: Lbt
Points: 3
Motocykl: SC57B Custom Paint
Year production: 2006

Post » 26 March 2012, 13:58

lub też ładnie zamaskował uszkodzenia :/ nie jeździłeś nim przed kupnem ? jeśli przed kupnem było ok to sam nie wiem...byłem świadkiem jak znane mi moto (po niezłym dzwonie) zrobione na ori częściach w serwisie zostało uznane za egzemplarz bezwypadkowy...szkoda czasem słów. Wśród mega uczciwych serwisów trafi się czasem rodzynek.

User avatar
 
Posts: 396
Joined: 25 August 2008, 09:28
Location: WG i WKZ
Points: 15
Motocykl: 1000RR Repsol
Year production: 2005

Post » 26 March 2012, 14:17

Uważam, że serwis by móc orzeknąć bezwypadkowość sprzęta powinien go również zbadać urządzeniem do precyzyjnego pomiaru geometrii ramy (tylko że chyba mało jest takich urządzeń w naszych serwisach). Bo tak jak przedmówca pisał, wystarczy wrzucić parę nowych części i moto wygląda na bezwypadkowe. :/

No ale zacząć trzeba od najprostszych rzeczy:
pepus11 wrote:sprawdz naciag tylnego kola czy jest rowno
Last edited by LENAR on 07 April 2012, 02:35, edited 1 time in total.

 
Posts: 155
Joined: 23 October 2011, 13:49
Location: Lbt
Points: 3
Motocykl: SC57B Custom Paint
Year production: 2006

Post » 26 March 2012, 14:21

Geometria dobry pomysł, koszt ok 150zł w zależności od miejsca. Ale jeśli już pojedziesz to poproś o powtórkę pomiaru by wykluczyć błąd mierzących. Jeśli wyjdzie że moto krzywe i będziesz miał to na papierze jak dla mnie jest to dobry powód by pojechać do sprzedającego i z papierem domagać się zwrotu pieniędzy oraz kosztów transportu i w razie czego powiedzieć że sprawa wyląduje w sądzie gdyż zapewne na swojej umowie masz wzmiankę iż moto jest bez wad ukrytych. Ja dla własnego spokoju pojechałbym na geometrie, tylko powtarzam do kogoś kto potrafi to dobrze pomierzyć.

User avatar
 
Posts: 592
Joined: 06 August 2009, 21:15
Location: Ziemia
Points: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Year production: 2018

Post » 26 March 2012, 15:03

3 lata temu oglądałem taki rocznik 2006 w Warszawie, kolor siwy z ameryki, rok w kraju. Nie dość że ściągał jak diabli to na dodatek złapałem przeokrutną shimę na 2 biegu, aż się wystraszyłem. Wskazywało to na brak działania amorka. Z wyglądu cacko, prócz pękniętej lekko czachy. Odpuściłem sobie te moto z tych dwóch powodów.

User avatar
 
Posts: 396
Joined: 25 August 2008, 09:28
Location: WG i WKZ
Points: 15
Motocykl: 1000RR Repsol
Year production: 2005

Post » 07 April 2012, 02:35

I co? Wyjaśniło się coś?

User avatar
 
Posts: 422
Joined: 20 December 2011, 19:55
Location: Cieszyn
Points: 11
Motocykl: SC-57
Year production: 2004

Post » 07 April 2012, 08:46

Może to głupie, ale oczywiste. Sprawdź dobrze czy masz poprawną pozycje na moto, czy nie jesteś gdzieś bardziej wychylowny. Sprawdziłbym czy dobrze siedzenie jest przymocowane, czy sety są równe,czy nie ma jakiś podkładek pod nimi albo coś. To takie śmieszne sprawy, ale czasem potrafią robić takie psikusy. Daj jakiemuś znajomemu sie przejechać, czy też zauważa te same objawy ściągania

User avatar
 
Posts: 76
Joined: 18 March 2012, 15:04
Location: Gliwice
Motocykl:

Post » 08 April 2012, 12:48

stashekcn wrote:Może to głupie, ale oczywiste. Sprawdź dobrze czy masz poprawną pozycje na moto, czy nie jesteś gdzieś bardziej wychylowny. Sprawdziłbym czy dobrze siedzenie jest przymocowane, czy sety są równe,czy nie ma jakiś podkładek pod nimi albo coś. To takie śmieszne sprawy, ale czasem potrafią robić takie psikusy. Daj jakiemuś znajomemu sie przejechać, czy też zauważa te same objawy ściągania


Jest to pomysł. Mechanik już jeździł powiedział, że minimalnie ściąga ale nie wpływa na jazdę. Może być krzywo na półkach. Podobno od nieumiejętnego schodzenia z gumy tak się robi. Ale wtedy łożysko dostaje po du.pie a u mnie chodzi idealnie. Dziwne :) Ważne, że wszystko jest ok i jeździ się tym wyśmienicie.

Next

Return to Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests