It is currently 16 November 2025, 15:34

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Uszczelki w lagach

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 78
Joined: 22 April 2010, 01:23
Location: Kraków
Points: 3
Motocykl: 1000RR
Year production: 2005

Uszczelki w lagach

Post » 21 August 2011, 22:16

Siemka, mam taki mały problem, wymieniałem uszczelki w lagach na nowe przy przebiegu 24tys a dzisiaj zauważyłem że jedna znów popuściła przy stanie 32tys.km czyli przejechałem 8tys. Jest to możliwe?? (w moim przypadku widac jest) ale czy ktoś z was też miał podobny przypadek?? Myślałem że przejadę chociaż z 15 tys a tu pół z tego;/ może ch..... uszczelki byly zalozone, lipnej firmy?. :wnerwiony:

 
Posts: 319
Joined: 06 November 2008, 14:02
Location: katowice
Points: 1
Motocykl: sc57
Year production: 0

Post » 21 August 2011, 22:40

8 tyś to i tak niezły wynik. Wytrzymałość takich uszczelek zależy od wielu czynników. Są to przede wszystkim:
1. styl jazdy, jak walisz często gumy to raz dwa pójdą nawet jeśli robisz to dobrze nie mówiąc już o waleniu o glebe.
2. stan dróg po jakich jeździsz.
3. stan lag - mikrozarysowania na goleniach szybciej zużywaja uszczelniacze.
4. warunki atmosferyczne - jazda w pyle syfie i deszczu źle wpływa
5. Firma uszczelniaczy
6. Sposób montażu - przy wbijaniu nowych uszczelniaczy łatwo je uszkodzić.

Tak więc nie oczekuj że ci tu powiedzą że uszczelniacze puszczają średnio co 9659km bo jeden bedzie wymieniał co 2 tyś a inny co 20 tys.

 
Posts: 1036
Joined: 24 April 2008, 21:04
Location: Łódź
Points: 43
Motocykl: SC33
Year production: 99

Post » 21 August 2011, 22:50

Jesli nie ladujesz mega twardo na zejsciu z kola to moze byc tak jak zasugerowales na koncu, czyli slaba jakosc uszczelniaczy. Warto tez sprawdzic stan lag - rysy, lub zgjecie szybko je wykańczają. Osobiscie zawsze stosuje oryginalne uszczelniacze z ASO, do 1000rr to koszt max 180 pln za komplet na dwie lagi z osłonami przeciwpylowymi i jest spokoj na wiele wiele tysi km. Montujac tanie zamienniki szkoda kasy wydanej na olej i niestety ale wtedy placi sie prawie podwojnie....

User avatar
 
Posts: 265
Joined: 20 May 2008, 23:24
Location: Leżajsk/Wiedeń
Points: 4
Motocykl: SC28,SC33,SC57b,CR250, SC59/08, SC59/2012
Year production: 2012
Samochód: A5

Post » 22 October 2011, 18:07

Miałem podobnie jak kolega. sączyła mi prawa laga, założyłem nowe uszczelniacze nienajgorsze bo all balls. Wytrzymały 2 tygodnie... Kolega który je zakładał przekonany jest ze wszystko zrobił jak należy. nie wiem, czy to pech czy właśnie mocne spadanie z gumy. Bo sie ucze i czasem twardo laduje:)

pzdr

User avatar
 
Posts: 58
Joined: 25 February 2011, 22:53
Location: okolice T
Motocykl: Honda CBR 954RR
Year production: 2003

Post » 22 October 2011, 18:22

Też tak miałem. Już nie pamiętam ,ale chyba po 7 tys. km jeden uszczelniacz puscił. Na gumie nie jeżdże praktycznie w ogóle i byłem zdziwiony ze po jednym sezonie musiałem znów wymieniac. Teraz przy wymianie skróciłem sprężynki w uszczelniaczach o jakieś 0,5 cm i tak założyłem. Póki co zrobiłem ponad 6 tys. km i nic się nie dzieje, polecam takie rozwiazanie. Pozdrawiam
Tomaszek954

User avatar
 
Posts: 122
Joined: 13 September 2009, 22:15
Location: Suwałki
Motocykl: 2 x CBR 929
Year production: 2000

Post » 22 October 2011, 21:41

sporo zależy też od sposobu wymiany
u siebie lagi rozbieram na części pierwsze, starannie myje i osuszam
olej zalewam przy złożonej ma max ladze bez sprężyny i odpowietrzam je

wszystko po takim zabiegu długo trzyma
przynajmniej u mnie :D

 
Posts: 1629
Joined: 01 May 2007, 20:22
Points: 10
Motocykl:

Post » 23 October 2011, 09:46

jest jeszcze opcja luzu na panwece ,ja kiedys wymienialem koledze w k5 byl luz .

 
Posts: 62
Joined: 13 June 2012, 16:14
Location: lll
Motocykl:

Post » 10 July 2013, 21:47

Panowie jakiej firmy uszczelniacze polecacie?

 
Posts: 1629
Joined: 01 May 2007, 20:22
Points: 10
Motocykl:

Post » 10 July 2013, 23:57

Z Larrsona noka

 
Posts: 3350
Joined: 19 December 2010, 13:40
Location: Piechcin
Points: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Year production: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 11 July 2013, 06:39

crazyduck wrote:Z Larrsona noka


też polecam sam osobiście zakładam do siebie i jest święty spokój
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posts: 62
Joined: 13 June 2012, 16:14
Location: lll
Motocykl:

Post » 11 July 2013, 14:52

A jaki olej do lag? Używałem opcji szukaj ale nie znalazłem.

 
Posts: 3350
Joined: 19 December 2010, 13:40
Location: Piechcin
Points: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Year production: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 12 July 2013, 23:13

cacy, 10W
Oddam nerkę za cbr :)

Next

Return to Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests