It is currently 16 November 2025, 22:36

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Akumulator

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 39
Joined: 29 April 2015, 13:28
Motocykl: Honda cbr 1000rr
Year production: 2006

Akumulator

Post » 18 March 2018, 18:22

Witam. Jakie powinno być napięcie akumulatora po przekreceniu stacyjki? U mnie spada z 12,95v bez prxekreconej stacyjki na 11,9. Czy to może być przyczyną że rozrusznik słabo kręci ?

User avatar
 
Posts: 1546
Joined: 18 May 2011, 20:50
Location: Mrągowo
Points: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Year production: 2005

Re: Akumulator

Post » 19 March 2018, 11:37

zmierz napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem wszystko powyżej 10V będzie dobrze

 
Posts: 39
Joined: 29 April 2015, 13:28
Motocykl: Honda cbr 1000rr
Year production: 2006

Re: Akumulator

Post » 20 March 2018, 19:18

Dzisiaj zmierzylem podczas kręcenia rozrusznik iem, jest od 8 do 9 volt. Co ciekawe akumulator miałem odlaczony i pokazywał 13,02 a ledwo kręcił na tych 9v które pokazywało mi w trakcie odpalania

User avatar
 
Posts: 1546
Joined: 18 May 2011, 20:50
Location: Mrągowo
Points: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Year production: 2005

Re: Akumulator

Post » 20 March 2018, 21:31

No to słabo jak miał 8-9 V dlatego słabo kręci a 13 miał ale przez chwile pewnie zaraz po odłączeniu prostownika to tym nie ma co się sugerować

 
Posts: 39
Joined: 29 April 2015, 13:28
Motocykl: Honda cbr 1000rr
Year production: 2006

Re: Akumulator

Post » 20 March 2018, 21:34

Znaczy 13v miał jak go dołączyłem tydzień temu od motocykla aż do dzisiaj trzymał 13, tylko właśnie podczas kręcenia spada

 
Posts: 501
Joined: 30 July 2014, 09:17
Location: pl
Points: 3
Motocykl: .
Year production: 2000

Re: Akumulator

Post » 20 March 2018, 21:52

no to znaczy że akumulator trup, kiedy wy się nauczycie :D pytanie co to może być, moto słabo kręci i coś strzela pod siedzeniem i tak co roku 10 tematów :mrgreen: albo na grupach fb to jest teraz plaga z tymi pytaniami. :P
napięcie to nie wszystko, może coś tam trzymać ale weź coś podepnij pod to, ja z tydzień temu wywaliłem aku, naładowałem ale nie chciała kręcić na nim, napięcie niby 12.4 a tylko weź żarówkę podłącz hihi: a dzisiaj sobie go z ciekawości zmierzyłem to bez poboru miał 11.5

 
Posts: 40
Joined: 20 February 2018, 21:05
Motocykl: SC28
Year production: 1995

Re: Akumulator

Post » 22 March 2018, 13:08

Zanim wyrzucisz ten aku, możesz go próbować uratować przez uzupełnienie wody (pod warunkiem że nie jest żelowy oczywiście). Nic nie ryzykujesz, najwyżej wywalisz.

 
Posts: 3350
Joined: 19 December 2010, 13:40
Location: Piechcin
Points: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Year production: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: Akumulator

Post » 22 March 2018, 13:17

Tylko ekspertów na takim aku już się nie robi. Bardzo łatwo w ten sposób załatwić sobie ładowanie bo nie wiemy co dokładnie tam się w nim dzieje.
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posts: 40
Joined: 20 February 2018, 21:05
Motocykl: SC28
Year production: 1995

Re: Akumulator

Post » 22 March 2018, 13:22

Aku po takim zabiegu można przetestować poza motocyklem, z pomocą żarówki, a co do ładowania to wymiana żółtych kabli od altka załatwia temat.

 
Posts: 3350
Joined: 19 December 2010, 13:40
Location: Piechcin
Points: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Year production: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: Akumulator

Post » 22 March 2018, 14:30

qwerty wrote:Aku po takim zabiegu można przetestować poza motocyklem, z pomocą żarówki, a co do ładowania to wymiana żółtych kabli od altka załatwia temat.

Ale co z tego?? Aku będzie ładowane przez siłę to i stojan klęknie. Dobrą opcją jest wywalić wtyczki bo też od niej się zaczyna i polutowac na stałe.
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posts: 40
Joined: 20 February 2018, 21:05
Motocykl: SC28
Year production: 1995

Re: Akumulator

Post » 22 March 2018, 14:50

Ogólnie to są trzy kroki żeby zrobić to kompleksowo i mieć spokój na lata: wymienić kable na grubsze, wywalić kostkę tak jak piszesz i wrzucić regulator ducati energia (najlepiej wyprowadzić pod zadupek żeby miał odpowiednie chłodzenie, albo zostawić w fabrycznym miejscu i dołożyć wiatraczek).

 
Posts: 184
Joined: 15 December 2010, 17:13
Location: dolny
Motocykl: SC 33
Year production: 97

Re: Akumulator

Post » 22 March 2018, 21:08

Siema z tym wiatraczkiem to o kant doopy. Jeżeli masz jak wiertło pisze polutowane to wiatraczek ci na nic bo regler Ducati prawie się nie grzeje. Jest lekko ciepły.

Next

Return to Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest