It is currently 16 November 2025, 17:39

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

tarcze przód

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007
 
Posts: 408
Joined: 25 June 2008, 22:57
Location: Lublin
Points: 3
Motocykl: sc57 04'
Year production: 0

tarcze przód

Post » 06 October 2008, 16:43

Witam!
Dzisiaj zauważyłem że przednie tarcze hamulcowe mają luz na nitach, lewa ma taki że dosyć głosno stuka przy szarpaniu a prawa ma wyczuwalny luz. Czy w tym modelu tak jest?? Wiem że w suzuki to norma i nie ma się czym przejmować. Miałem wcześniej VFR 800 z przebiegiem 30tys i tarcze nie miały żadnego luzu mimo że były bardziej zjechane... Przebieg CBRy to niecałe 13 tys, wszystko wygląda jak nówka i tarcze też prawie jak nowe. Nie wiem czy mam je wymienić, zostawić tak jak jest czy napier.... w nity młotkiem żeby się rozszerzyły...

User avatar
 
Posts: 820
Joined: 16 June 2008, 12:23
Location: Olsztyn
Points: 10
Motocykl: SC33
Year production: 0

Post » 06 October 2008, 16:55

bo masz jakis tani chinski zamiennik tarcz to nie ma co sie dziwic, generalnie luz nie przeszkadza w jezdzie, chociaz hamujac z 300 km/h moga byc klopoty
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

 
Posts: 408
Joined: 25 June 2008, 22:57
Location: Lublin
Points: 3
Motocykl: sc57 04'
Year production: 0

Post » 06 October 2008, 17:53

na tarczach jest logo "YUTAKA". Nie wiem jakie są tarcze w innych sc57 bo nie mogę znaleźć żadnego zdjęcia na którym było by widać napis na tarczy...

 
Posts: 175
Joined: 21 November 2007, 11:58
Location: NOL
Motocykl: GSXR 1000 K8
Year production: 0

Post » 06 October 2008, 19:28

CENZURA 2 razy w tarcze i do dupy beda bo nity nie zaklepiesz równo.A jak masz juz luz to nie mialy lekkiego zycia.Ja tez mam Yutaka tarcze ale luzu poteznego na nich nie mam.Wymianka albo nowki..
You can't fuck with

 
Posts: 408
Joined: 25 June 2008, 22:57
Location: Lublin
Points: 3
Motocykl: sc57 04'
Year production: 0

Post » 06 October 2008, 22:01

zdaje się że na stuntpoland kiedyś czytałem że ktoś dorobił trzpień jakiś i na prasie dociskał. tarcze od 954 będą pasowały do 1000??

User avatar
 
Posts: 458
Joined: 27 September 2008, 22:59
Location: Wieluń
Points: 1
Motocykl: Była SC57,SC44,SC50 i obecnie SC57
Year production: 2004

Post » 06 October 2008, 22:05

Moje też sa YUTAKA ,moto ma przebieg 12000tyś i nie ma żadnego luzu więc może twoje dostały troche w kość,lepiej przez zime je wymień.

 
Posts: 175
Joined: 21 November 2007, 11:58
Location: NOL
Motocykl: GSXR 1000 K8
Year production: 0

Post » 06 October 2008, 23:25

synek wrote:zdaje się że na stuntpoland kiedyś czytałem że ktoś dorobił trzpień jakiś i na prasie dociskał

To spytaj sie tego "kogoś" czy na takich tarczach hamował z 260 kmh.Nie polecam...
You can't fuck with

 
Posts: 571
Joined: 29 February 2008, 20:06
Location: Warszawa/
Points: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Year production: 0

Post » 07 October 2008, 11:08

ludzie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
gdzie was takich herezji nauczyli???????????????????????????????
to są tarcze pływające!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
poczytajcie trochę na ten temat.
luz w tych tarczach to norma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
Posts: 48
Joined: 07 September 2008, 12:24
Location: Kłodzko
Motocykl: 929
Year production: 0

Post » 07 October 2008, 13:23

motobandyta wrote:ludzie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
gdzie was takich herezji nauczyli???????????????????????????????
to są tarcze pływające!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
poczytajcie trochę na ten temat.
luz w tych tarczach to norma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Nie żucaj się bo niemasz racji. To, że sa to tarcze pływające nie oznacza, że mają mieć luz.

Ja swojego czasu zrobiłem luz na tarczach w NSR 125 korzystając z prasy, ale tam prędkości rzędu 120km/h i traktowałem to jako rozwiązanie tymczasowe.

 
Posts: 571
Joined: 29 February 2008, 20:06
Location: Warszawa/
Points: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Year production: 0

Post » 07 October 2008, 13:49

rozumiem że są ludzie z nieograniczoną gotówką którym przeszkadza luz w tarczach pływających i stać ich na to żebywymieniać tarcze co 15k km. jeśli pojeździsz trochę na przednim to luz się na pewno pojawi. prasowanie nitów na pewno nie pomoże. ja w każdym razie nie mam zamiaru świadomie psuć sprawnych części ani ich wymieniać na nowe skoro nie wymagają wymiany.

[ Dodano: Wto Paź 07, 2008 2:05 pm ]
polecam na przykład przeczytać to:

tarcze pływające

widziałem też jeszcze kilka innych ciekawych artykułów na ten temat, rozmawiałem z kilkoma mechanikami motocyklowymi czynnie uprawiającymi ten zawód jak również z kilkoma osobami biorącymi udział w wyścigach.
jeśli pujdziesz do Pana Juzia z zawodu "ślusarza" od 30 lat i wszyscy go chwalą to taki ci powie że da się to zrobić tylko że Pan Juzio nie ma pojęcia o konsekwencjach takiej naprawy tarcz.

 
Posts: 812
Joined: 07 December 2007, 22:29
Location: Opole Lub
Points: 1
Motocykl: r1, drz 400
Year production: 0

Post » 07 October 2008, 14:14

kiedys bylem z kumplem u wlasnie mechaników pod lublinem, miał on r1 98 rok ( chyba juz te plywajace tarcze) no i tez mowili ze juz za duzy luz i tza wymieniac, troche to bez sensu. No chyba ze juz naprawde cos sie dzieje przy hamowaniu, no ale jak ktos ma kase to czemu nie najlepiej i z klockami tarcze wymieniac;d

 
Posts: 408
Joined: 25 June 2008, 22:57
Location: Lublin
Points: 3
Motocykl: sc57 04'
Year production: 0

Post » 07 October 2008, 14:29

luz jest na tyle duży i przeszkadzający że przy hamowaniu czuć takie tykanie na klamce. jak kupowałem sprzęta to tego nie było, a ja aż tak bardzo nie katuje hebli (najpierw hamuje silnikiem). jedna tarcza jest delikatnie krzywa ale tylko tak że trochę ociera o klocki (nie blokuje koła). może to ma związek z tym??

Next

Return to Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests