It is currently 16 November 2025, 15:46

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Strasznie muli ( brak mocy ) do 3 tyś :/

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 13
Joined: 17 June 2012, 17:09
Location: Śląsk
Motocykl:

Strasznie muli ( brak mocy ) do 3 tyś :/

Post » 17 June 2012, 17:39

Witam! Mam problem z moją sc57a. Mianowicie przy ruszaniu i jeździe na wolnych obrotach, zachowuje się jakby nie pracowała na wszystkie cylindry, ale po przekroczeniu 2,5-3 tyś obrotów zaczyna się petarda. Na każdym biegu tak samo. Przykładowo ruszam z minimalnym gazem na 1-wszym biegu i po puszczeniu sprzęgła, odkręcam do końca gaz, a moto praktycznie stoi w miejscu dusząc się (miałem wcześniej rn09 i przy czymś takim dawno stała na jednym kole). Dopiero zaczyna iść i to solidnie, ale dopiero powyżej 3 tyś obr/min. sprawdzałem świece, fajkocewki, wtryskiwacze wszystko ok. Ktoś z wcześniejszych właścicieli ukradł jej co prawda linki EGCV (EXUP-a), ale próbowałem go zablokować w różnych pozycjach, ale nie wiele to dawało. Dodam, że mam sportowe filtry K&N. Już powoli brakuje mi pomysłów. Na postoju silnik pracuje bez zarzutu. Jak mu się gwałtownie na ułamek sekundy odkręci manetkę to słychać delikatne stuki, podobne do tych przy jeździe, ale o wiele słabsze. Powoli tracę nadzieje. Jeżeli ktoś ma pomysł co to może być, to będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

User avatar
 
Posts: 680
Joined: 31 May 2009, 10:27
Location: Mrozy
Points: 2
Motocykl: 1000rr Repsol
Year production: 0

Post » 17 June 2012, 19:25

mi to wyglada na brak objawow :mrgreen: One tak maja ze do 3tys to bardzo niewiele sie tam dzieje.Dodany filtr K&N z tego co pisali inni jeszcze bardziej pozbywa moto dolu.
Moj do 3 tys tez praktycznie tyle ze sie kreci bo dopiero powyzej da sie odczuc nagly przyrost mocy.Wedlug mnie niczym nadzwyczajnym nas nie zaskoczyles a opisales normaly styl pracy tego silnika :P
Ciesz sie bo w sc59 jest jeszcze gorzej.Tam mozesz na 1 biegu manete odkrecic na maxa i do 5-6tys nie masz sie co obawiac ze cie zrzuci z siedzenia.

Poczekaj na wypowiedzi innych osob bo moze innym sc57 ciagie od 1tys obrotow.Wkoncu moj znajomy ma octavie ktora chyba tylko jemu pali "podobno" 3.2l/100 chociaz nik tego nie widzial :dance:

 
Posts: 13
Joined: 17 June 2012, 17:09
Location: Śląsk
Motocykl:

Post » 17 June 2012, 19:30

Jeżeli faktycznie wszystkie tak mają, to jestem rozczarowany :/ R1 rwała od samego dołu aż miło, a tutaj czuję się jakbym zamiast z 1wszego ruszał z 6 biegu :/ wydawało mi się że wszystkie nowsze "litry" przy pełnym odkręceniu manetki od zera rwą na koło a tutaj taka stypa :(

User avatar
 
Posts: 938
Joined: 31 December 2008, 16:05
Location: W-wa
Points: 11
Motocykl: SC57a
Year production: 2004

Post » 17 June 2012, 19:31

Moim zdaniem wszystko OK z moto, to nie TDI żeby szedł z samego dołu :mrgreen: duży wpływ na dolny zakres ma EXUP. Jeśli jest odłączony to bez korekty w mapach wtrysków dół słabnie, ale za to góra jest mocniejsza :one:

 
Posts: 13
Joined: 17 June 2012, 17:09
Location: Śląsk
Motocykl:

Post » 17 June 2012, 19:37

To już wiem czemu moja podświadomość zawsze podpowiadała mi Yamahę :P :D Miałem kiedyś 900 rr SC33 i rwała od samego dołu, a to widzę, że trzeba pałować jak 600tkę, żeby coś pojeździć :/

User avatar
 
Posts: 938
Joined: 31 December 2008, 16:05
Location: W-wa
Points: 11
Motocykl: SC57a
Year production: 2004

Post » 17 June 2012, 19:50

To wiadomo, że Rłan na wiosce najszpciejszy, najłatniejszy i idzie od 0 rpm. (o mocy nie wspomnę bo wiadomo, że poniżej 200KM nie schodzą po wstawieniu K&N-a) A tu złośliwie robią sportową CBR co przebieg krzywej momentu jest w zakresie użytecznym dla sportu a nie jazdy w korku .... :okulary2:
Last edited by blazej33 on 17 June 2012, 19:51, edited 1 time in total.

User avatar
 
Posts: 680
Joined: 31 May 2009, 10:27
Location: Mrozy
Points: 2
Motocykl: 1000rr Repsol
Year production: 0

Post » 17 June 2012, 19:50

P@ul wrote:Jeżeli faktycznie wszystkie tak mają, to jestem rozczarowany R1 rwała od samego dołu aż miło

to powiedz mi z ktorego roku ta r1 byla??Albo jaki zestaw zebatek miala??Prosze nie uogolniaj tak bo kumpel ma rn19 i ona bardzo podobnnie z dolu prawie nie ciagnie.To samo maja nowsze gsxr-y.Stare yamahy jak i gsxr-y do 2005 r bodajze ,mialy mocny dol a teraz wszystkie trzeba krecic o wiele wyzej.Mialem wczesniej 929 i ona na gume od 2.5-3 tys wstawala bez zajakniecia a w sc57 mozna o tym zapomniec chyba ze wali sie ze sprzegla.

 
Posts: 13
Joined: 17 June 2012, 17:09
Location: Śląsk
Motocykl:

Post » 17 June 2012, 19:52

Miałem rn09 z 2003. A do mojej 1000 rr dostałem wykres z hamowni i o dziwo na nim nie widać "słabego dołu" :/

User avatar
 
Posts: 240
Joined: 07 March 2010, 10:10
Location: śląsk
Points: 5
Motocykl: 1000rr
Year production: 0

Post » 17 June 2012, 20:19

Zastanawiam się po jakich ty drogach jeździsz skoro wykorzystujesz sprzęt w tym zakresie obrotów a co do r1 to polataj rn12 tam dopiero jest lipa ;)

User avatar
 
Posts: 396
Joined: 25 August 2008, 09:28
Location: WG i WKZ
Points: 15
Motocykl: 1000RR Repsol
Year production: 2005

Post » 17 June 2012, 21:39

P@ul wrote:po przekroczeniu 2,5-3 tyś obrotów zaczyna się petarda

P@ul wrote:trzeba pałować jak 600tkę, żeby coś pojeździć


Ciężki przypadek...

blazej33, :piwo:

 
Posts: 13
Joined: 17 June 2012, 17:09
Location: Śląsk
Motocykl:

Post » 17 June 2012, 22:34

Mam nadzieję chłopaki, że macie rację, bo mój opis był bez wyolbrzymień. Przy pełnym otwarciu przepustnic i niskich obrotach moto zachowuje się tak jakby w ogóle nie dostawało paliwa. Wcześniej jak miałem jeszcze za mocno napięty łańcuch, to z delikatnym gazem nie szło ruszyć, żeby nie szarpał :/ Jak będę w przyszły weekend w domu to postaram się wrzucić filmik.

 
Posts: 1629
Joined: 01 May 2007, 20:22
Points: 10
Motocykl:

Post » 17 June 2012, 22:39

potwierdzam ze rn12 dopiero od wyższych obrotów rwała,dałem kiedyś koledze moją k5 1000 był w szoku,jak z dołu sie zbierała R1 z tego co pamiętam jak jezdziłem od 6000 tys cos zaczynało sie dziac

Next

Return to Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest